Dat heb ik inderdaad gedaan vanmiddag. Daar werd gezegd dat ik de aankomende weken geen tampon mag gebruiken. Dat zou het spiraaltje kunnen verplaatsen volgens haar.
Dank je wel! Dit klinkt ook logisch eigenlijk
Ik heb dus al een lange tijd grijsbruine afscheiding. Wat kan dit zijn? Ik heb een mirena spiraal sinds september, het ruikt niet, heb geen jeuk en ook nergens pijn.
Ik ben iemand die snel en vaak last heeft van hoofdpijn alsook migraine heeft, maar de laatste tijd sta ik iedere ochtend op met een vreselijke drukkende hoofdpijn die me enorm belemmerd om mijn dag te beginnen. Ik heb wat zitten nadenken wat dit plots kan veroorzaakt hebben en ik begin te denken dat het misschien ‘Medication Overuse Headache’ is, dus dat ik in een vicieuze cirkel ben beland van hoofdpijn -> meer pijnstillers -> meer hoofdpijn. In afwachting tot in naar mijn dokter kan, wil ik alvast eens beginnen ‘afkicken’ en kijken of dit misschien de oplossing is. Mijn vraag is nu: heeft iemand hier ervaring mee? Of heeft iemand tips voor hoe ik dit het beste aanpak, dingen om het leed wat draaglijker te maken, … ?
Ter volledigheid: ik neem sinds een maand of 2 dagelijks preventief Propranolol (betablokker), Sumatriptan bij het opkomen van een migraine-aanval en qua pijnstillers nam ik meestal paracetamol of Excedryn (dit laatste kreeg mijn voorkeur naarmate de hoofdpijnen frequenter en heviger werden).
Ik heb veel baat bij dry needling. Als je meer info wilt, doe ik dat liever per pb
Ik heb antibiotica gekregen van de huisarts en hij zei dat ik er niet mee in de zon mocht. Ik weet eigenlijk alleen niet zo heel goed wat dat nu betekent, want ik zal toch moeten fietsen om ergens te komen, ook met dit weer. Kan dat kwaad?
Goed insmeren met factor 50 en je zoveel mogelijk bedekken, de meeste antibiotica die zonreacties geven zorgen dat je extra gevoelig bent en dus veel sneller verbrandt tot blaren aan toe.
Ik denk dat je dan eerder de effecten van een pseudo-hypo hebt gevoeld. Een hypo is als je daadwerkelijk onder een lage waarde komt. Een pseudo-hypo is wanneer je een hele hoge bloedsuikerwaarde hebt die in een keer hard daalt. Wel ontzettend naar, ik hoop dat je je wat beter voelt!
Ah oké, nu snap ik het. Dankjewel!
Help! Zit in Turkije
En had net neon gif groene ontlasting.
Geen spinazie poep dus ofzo.
Ik heb al eeuwen een plekje op mijn been dat je niet ziet maar wel een heel klein beetje ruwer aanvoelt dan de rest. Als dit nat wordt dan jeukt het vaak, maar soms jeukt het ook best erg als het gewoon droog is, maar je ziet er dus nooit iets aan. Het word alleen rood door te krabben. Nu ben ik gister gewoon in bad geweest zoals wel vaker en gisteravond zag ik dat die plek helemaal open is alsof de bovenste laag eraf is? Ik heb 100% zeker me niet gekrabt en ik heb er na een losse broek aan gehad dus het kan ook niet van het schuren zijn geweest. Iemand een idee wat dit is? Eczeem? Al dacht ik dat je dat eigenlijk altijd wel ziet omdat het rood is. En wat kan ik hieraan doen?
Excuus voor mijn halfgeschoren been. In het echt is dat plekje nog veel roder/paarser maar het licht is nogal kak.
Kan van blue curacao komen (cocktail)
Ik ben zo gigantisch moe. Vanaf kleins af aan heb ik regelmatig momenten dat ik echt moet slapen om mijn dag door te komen, en dat een blokje om met de hond al te veel is. Ik heb dat een tijdje niet gehad, maar sinds begin dit jaar begint het weer te komen. Ik heb een switch gemaakt van teamleider in een snackbar, naar secretaresse, en ik val gewoon bijna dagelijks half in slaap achter de computer. Ik krijg wekelijks vitamine b12 geinjecteerd en slik Vitamine D capsules, maar zit nu ook weer tegen de slaap te vechten. Ik vind het zo rot, en ook voor mijn omgeving. Afgelopen zaterdag was ik Amsterdam en ik dacht dat ik elk moment kon neer vallen, zo gigantisch moe werd ik ineens. Het gekke is dat dat na een aantal uur voorbij is, en ik heel actief kan zijn. Maar de vermoeidheid blijft overheersen. Vind het zo ongezellig voor mijn vriend bijvoorbeeld. Heb gister ook bijna de hele dag liggen slapen, omdat ik gewoon amper wakker kan blijven. Heb nu net een dextro op, en zit aan de thee + water, maar ik zit nu ook echt te vechten tegen de slaap en weet echt niet wat ik ermee moet. Iemand hier ervaring mee?
Heb je er nog steeds last van? Hopelijk was het iets eenmaligs.
Ik heb geen tips verder. Ik vond wel wat dingen mbt veel alcohol drinken of antibiotica etc. Ook zag ik wat dingen dat het te maken kan hebben met je gal. Maar dit was allemaal via google.
Ik heb nu ruim een jaar een spiraal en ben eigenlijk sinds het begin niet meer ongesteld geweest. De laatste 2 maanden kwakkelt het wat en heb ik wat oud bloed bij mijn afscheiding. Ook wat steken die passen bij krampen.
Hoe waarschijnlijk is het dat deze is gaan schuiven/verplaatsen?
Moet ik hem even laten checken?
Ik moet het over een aantal weken laten checken, maar ga morgen even bellen om misschien een eerdere afspraak in te plannen.
Aan mijn werk ligt het denk ik niet, ik ben juist van enorm druk (60 u per week werk) naar een simpele werkweek gegaan van 36 uur. Ik vind het vooral heel makkelijk en saai, dus misschien dat dat misschien wel mee helpt.
Had jij voor dat je die vermoeidheidsklachten had ook wel eens voorheen klachten gehad? Bij mij is het echt in fases namelijk. Ik kan ook rustig de hele dag slapen, en dan s’avonds en snachts slapend als een roosje de nacht doorkomen, met het gevolg dat ik in de ochtend ook niet ben uitgerust.
Ik maak me overigens wel redelijk vaak druk om dingen, omdat ik met deze functie redelijk vaak alleen zit zonder dat er veel te doen is, en ik een soort van met mezelf opgescheept zit. Had hier met mijn vorige baan minder last van omdat ik juist door moest gaan. Dus misschien speelt dat ook wel mee.
Dankje voor je bericht trouwens, hoelang heeft het al met al bij jou gespeeld?
Eet en drink je genoeg en gezond genoeg? Heb je een goed ritme? Klinkt super kut zeg
Ik ben sinds kort echt aan het opletten, en probeer ook wel vaker naar het gezonde tussendoortje te grijpen ipv iets slechts. Ik merk wel dat als ik naar iets zoetigs grijp mijn energie wel ietwat onhoog gaat, maar na een tijdje zakt dat dan weer. Mijn ritme is van 22 tot 8:00 s’ochtends, maar eigenlijk maakt het niet uit hoelang ik slaap, moe blijf ik toch wel.
Dat zou er best mee te maken kunnen hebben, alleen heb ik er in mijn drukke weekenden ook last van, en kan ik echt al uren uitkijken naar het moment dat ik even kan gaan liggen.
Het is echt zo lastig dit
Ik heb ineens een hele zichtbare ader onder mijn kin lopen en het voelt daar ook een beetje beurs, iemand enig idee? Je ziet zeg maar vanaf mijn mondhoek een beetje een blauwe ader lopen (heb ik altijd wel) alleen die loopt ineens door naar mijn hals en ziet er niet echt mooi uit het gedeelte in mijn hals is dus ook een beetje gevoelig.
Even foto in een spoiler, links naast de groene lijn en rechts naast de pijltjes zie je hem lopen.