Het grote medische vragen-topic

Waarom werkt een verdoving minder als er een ontsteking zit (dit was bij de tandarts)

Bacteriën maken een zuur milieu en de verdoving werkt daarin minder goed, daarnaast is de doorbloeding beter waardoor de verdoofvloeistof meer verdunt en sneller afgevoerd wordt.

1 like

Mijn zoontje heeft al vanaf dat hij 6 maanden is vergrote lymfeklieren in zijn nek. ( hij is nu bijna 3) ze worden niet echt kleiner ( zijn kleine knikkertjes) eentje is zelfs een halve cm groot.

Normaal horen die dingen na infectie weer klein te worden maar deze worden alleen maar groter lijkt wel.

Morgen naar zk voor echo voor de zekerheid.

Ze voelen wel soepel aan zegt mijn huisarts en ze zitten niet vast,
Maar vind het wel erg spannend :cold_sweat:

Wat klote! Dit ziet er wel hetzelfde uit als die bultjes die ik heb in ieder geval. Ik heb wel eens gehoord dat er best wat verschillende muggen zijn, ook in Nederland, en dat je dus verschillende reacties erop kan krijgen. Maar goed verder heb ik er 0.0 verstand van haha. Wat ik wel weet is dat toen ik nog kind was, ik ook van die giga bulten kreeg die ook pijn deden.

@Boommm jij ook al :weary::weary: Misschien zijn het speciale FF bultjes ofzo haha.

Die van mij is in rust rond de 95

Bij mij ziet zonneallergie er ook zo uit, ze hadden bij de kruidvat altijd chille zonneblaasjesgel, maar ik las hier laatst ergens dat die uit het assortiment zou zijn :flushed:

1 like

Succes morgen! Lijkt me inderdaad heel spannend. Krijg je direct meer duidelijkheid of moet je nog wachten op uitslag na de echo?

Ik dacht dat je dan ook vooral op je benen/enkels beten had? Controleer jij je katten gewoon of hoe zie je dat?

Ik krijg spontaan nog meer jeuk! En ik heb natuurlijk niet zo’n kammetje nu. :sob: Krabben je katten zichzelf dan niet overmatig? Mijn kat komt ook wel eens op bed.

1 like

Het lijkt mij dat ze tijdens de echo al kunnen zien als er iets niet goed is.
Maar uitslag duurt altijd een paar dagen

1 like

Ik heb dit sinds eergisteren ook maar ging er eigenlijk vanuit dat het mini muggenbulten waren… ookal heb ik nog geen mug in mn huis gespot

Ik heb ook bultjes :sob: Maar bij mij komt het door de processierups (net als vorig jaar opgelopen op Best Kept Secret) misschien bij sommigen van jullie ook?

Maar dan moet zo’n beest echt over je heen gelopen hebben of niet?

Nee, hij laat brandharen los die je met het blote oog niet kunt zien.

1 like

Wow oke, ik moet eerlijk zeggen dat ik wel eens gehoord had van die rups, maar niet wist dat die brandharen bulten etc. konden opleveren. Ik weet wel dat er hier in de wijk nesten zaten/zitten. Gelukkig gaan de bulten vanzelf weg zag ik. :blush:

1 like

Ik heb ook al een aantal gevallen gehoord in mijn omgeving. De eikenprocessierups komt niet alleen voor in eiken. De haren van de rups komen mede door de wind in de lucht terecht, op je blote huid of kleren. Met plakband kan je de haren van je huid afhalen en je kleding goed wassen.

Heeft iemand een ontzettende aanrader tegen roos? Ik heb al geprobeerd: Eucerin dermo capillaire (soort kalmerende shampoo met ureum, lactaat en polidocanol ls belangrijkste actieve ingrediënten); Andrelon classic anti-roos (met zinc pyrithione wat zou moeten helpen); en Zarqa anti-roos shampoo (met piroctone olamine). Heb ze allemaal een week of 3-4 gebruikt maar blijf er last van hebben, vind de schilfers niet eens zo’n drama (als ik van mijn hoofd af blijf valt dat ook erg mee) maar word echt gek van de jeuk :frowning:

Bij mij en mijn zusje hielp Resdan goed!

2 likes

Update echo vergrote lymfeklieren zoontje: zag er normaal uit…

Normaal krijg je de uitslag pas na 2 dagen via de h.a. Maar ik heb net zo lang zitten zeiken tot ze de foto’s ging laten beoordelen en kwam vertellen dat er niks is om zorgen over te maken.

Ik ben een slechte als het om mijn kind gaat

3 likes

Weet 't niet zeker maar als ik op huidarts.com kijk denk ik dat 't wel roos is, heb zover ik kan zien geen rode plekken op mijn hoofdhuid en ook niet bepaalde voorkeursplaatsen met veel schilfers oid. En het zijn echt kleine schilfers ook. Die shampoo van @Catalina (dankjewel nog!) is wel eentje met een ingrediënt dat ik nog niet had geprobeerd (salicylzuur) en dat ik hier en daar wel als aanrader zie dus ga die denk ik maar proberen en anders misschien langs mijn huisarts (voelt een beetje als een non probleem maar zou fijn zijn als de jeuk minder wordt en las dat evt een shampoo met ketoconazol zou kunnen worden voorgeschreven).

2 likes