Ik zou dit altijd laten checken! Zowel ik als een vriendin hadden het ook trouwens, met name in bepaalde periode in de cyclus. Bij ons was het niets, gewoon gerelateerd aan de cyclus, maar ik had het eerder niet en toen ineens wel dus toch laten checken en een echo en mammografie gemaakt voor de zekerheid, was allemaal goed gelukkig.
Ik kan het antwoord niet (duidelijk) vinden, dus daarom hier: als je bloed laat prikken vanwege bijvoorbeeld vermoeidheidsklachten, geldt hier dan het eigen risico voor?
Kan iemand helpen Ik heb sinds 3 dagen denk ik jeukende bulten over mijn hele lichaam. Lijken er steeds weer een laar bij te komen en weg te gaan. Ik word helemaal gestoord en ik gebruik Azaron tegen de jeuk. Lijkt niet heel goed te helpen, maar ik slaap door de jeuk zo slecht. Daarbij vond ik dat als je veel jeukende bultjes hebt het ook wel eens bedwantsen konden zijn
. Ik heb al mijn hele bed ondersteboven gegooid, maar zag niks. Heeft iemand nog tips tegen de jeuk en kan iemand mij vertellen dmv de foto’s of het muggenbulten zijn?
Ohh dat zou ook kunnen ja! Het enige is dat mijn vriend er ook last van heeft, wel in mindere maten. Maar dat zou wel heel toevallig zijn dan? Las ook dat netelroos en muggenbeten heel erg op elkaar lijken, zeker als je gekrabd hebt.
Zo ver ik weet gaan de handelingen die de huisarts doet (bloed prikken) niet van je eigen risico af maar de kosten van het lab (bloed onderzoeken) wel van je eigen risico af.
Oh dat lijkt mij kut! Heb je iets tegen die jeuk? Of jeukt het niet constant? Ik ga het even aankijken inderdaad. Ik hoop gewoon dat het snel weg gaat.
Ja je legt het goed uit hoor hahah. Ik was alleen gisteren tot diep in de nacht wakker en dan ga je googelen . Dus toen kwam ik bedwantsen tegen en kreeg ik echt overal jeuk hahah.
Oh, ik word voor het bloed prikken zelf ook altijd naar het priklab in het ziekenhuis gestuurd. De huisarts geeft alleen een verwijzing en kruist aan op welke dingen het bloed onderzocht moet worden.
Ohja dat kan natuurlijk ook nog!
@Krabsalade hmm, ja dat dacht ik al. Ik ben alleen een beetje bang dat ik dadelijk circa 300 euro moet betalen voor een uitgebreider bloedonderzoek voor vermoeidheidsklachten en dat er dan niks uit komt. Voor een klein allergie onderzoek moest ik de vorige keer rond de 130 euro betalen (maar toen was mijn eigen risico al aan andere dingen opgegaan).
Ik snap natuurlijk wel dat het geld kost, maar ik vind het stiekem toch echt veel geld voor alleen bloed laten prikken.
Ik denk dat dit antwoord is op mijn vraag he?
Dankjewel voor je antwoord in ieder geval. Heb je toevallig ook nog een wondermiddeltje tegen de jeuk?
Super random maar als ik hoest of hard uitsnuif of kokhals (ja specifiek he) dan heb ik last van een bepaald stukje in mn linkerborst. Is dit gewoon een verrekt spiertje of kan het meer zijn?
Al een maand word ik elke ochtend wakker met serieuze nekpijn. Gedurende de dag is het helemaal verdwenen en snachts komt het weer terug. Ik heb al jaaaaren hetzelfde (platte) kussen dus vraag me af of het aan het kussen ligt? Ik vind een maand wel wat lang namelijk maar ik wil ook niet naar de huisarts en dat ie concludeert dat ik een ander kussen moet
Kan je lichaam andere behoeftes krijgen ineens ofzo? Ik bedoel dat kussen heb ik echt al tig jaar en ik kan niet slapen op hoge fluffy kussens
Nee hoor. Kan tussen de 60 en 80 inzitten zegt Google.
Ja dat heb ik ook. Ik sport veel meer dan mijn vriend. Mijn Rust is 75 en die van hem 55. Tsjah kun je niet veel aan doen. Zo is het eenmaal.
Oh dat heb k wel eens! Ook geen idee hoe dat kan
Ik heb sinds een week pijn aan mijn pink. Het is de pink waar mijn hand op rust als ik mijn telefoon gebruik, dus ik twijfel of dat de oorzaak is. Ook lijkt de pink iets verdikt in vergelijking met de andere pink en ben ik bekend met carpaal tunnel syndroom, ik heb alleen geen last meer in mijn polsen.
De pink buigt niet echt mee (andere vingers zijn automatisch gebogen) en de pijn is krampend.
Iemand bekend hiermee?
Pigmentvlekken misschien?
Ja, goed plan. Heb gelijk een afspraak gemaakt bij mijn huisarts.
Waarom werkt een verdoving minder als er een ontsteking zit (dit was bij de tandarts)