Het grote medische vragen-topic

Lichte oorontsteking aan beide oortjes. Recept voor ab kuur gekregen en mag zelf kiezen of we dit doen of nog even aankijkne

Aankijken in de zin van of de koorts zakt of dat ze straks geen ontsteking meer heeft? Of moet je terugkomen?
Sneu trouwens, veel beterschap!

Ik heb vandaag ontdekt dat ik op mijn tepel extra tepels heb. Nee. Geen grapjes. Niet de tepel zelf, maar het gekleurde deel er om heen. Daar heb ik op beide tepels ineens bultjes/verdikkingen zitten. Ik had afgelopen week ineens pijn aan mijn tepels, niet mijn borsten. Normaal heb ik voor menstruatie pijn aan mijn borsten. Nu met die verdikkingen/bultjes/extra tepels ben ik direct bang voor iets ergs. Moet ik in paniek naar de dokter denken jullie?

Of de koorts zakt en we geen ab geven of alsnog ab kuur geven

Volgens mij niet. En in combi met die tepelpijn vind ik het verdacht. Kan dit komen door hormoonschommeling?

In paniek naar de dokter lijkt me niet nodig :sweat_smile: maar ik zou ff bellen, zeker als je dit nooit eerder hebt gehad. Al is het alleen maar om jezelf gerust te laten stellen

1 like

Je kan altijd de dokter even bellen voor geruststelling. Ik heb er al meerdere keren gezeten omdat ik het niet vertrouw en ze begrijpen het elke keer want ze stellen mij liever gerust dan dat ik er thuis continue mee bezig ben.

2 likes

Als het hier niet passend is mag het wel weggehaald worden, maar wist niet waar ik het anders kon vragen! Heeft een van jullie misschien ervaring met lto3? Ik heb de laatste tijd last van de klachten waar lto 3 mee schijnt te helpen.

Wat kan ik het beste doen? Slik nu sinds 4 maanden weer de pil, gewoon alles achter elkaar door zonder stopweek. Alleen heb ik nu dus al een dikke week constant doorbraakbloeding, moet ik stoppen met de pil of gewoon doorslikken?

Oké thnx voor je antwoord. Ja slik gewoon voor geen menstruatie. Ik heb echt jaren de pil geslikt en toen 3 jaar gestopt dus ben er echt even helemaal uit Haha.

Ik ben drie weken geleden best hard gevallen op mijn knie en mijn knie doet nog steeds pijn. Niet als ik loop ofzo, maar wel als ik even op mn knie moet leunen of op mn knieën zit. Ook als ik er op duw doet het pijn. Zou dit iets ergs zijn? Kan je je knie breken?? Vast niet toch?

Je kan je knieschijf zeker breken, maar als ik jouw verhaal zo lees denk ik eerder aan een kneuzing. Is er een zwelling op je knie? Probeer iig normaal te bewegen met je knie, maar overbelast hm niet.
, het kan zeker 2 weken duren voordat het overgaat, ik heb het ook gehad Super vervelend, beterschap!

Het is niet dik of rood denk ik? Maar een kneuzing zou zeker kunnen. Ik hoop dat het snel over is, want het is heel irritant. Bedankt!

1 like

Ik zou het wel even laten nakijken bij de huisarts. 2 weken vind ik persoonlijk lang.

Je zou ook een huisarts kunnen bellen en even overleggen met de assistente, die kunnen het vaak wel goed inschatten of je even langs moet komen of niet.

Maar ik had dit niet. Is het dan ook normaal?

Denk dat je knieschijf gewoon geïrriteerd is. Dat voel je juist als je erop zit omdat je dan op je kraakbeen zit te duwen. Knieën zijn stomme dingen.

1 like

Is het zoiets als dit bij 3? Dat zijn talgkliertjes, die zijn in principe normaal. Heb je het aan beide borsten? Dat pleit ook weer meer voor iets ‘onschuldigs’. Maar iets nieuws aan je lijf waar je je zorgen over maakt is altijd een goede reden om de huisarts te laten kijken, die kan je beter vertellen wat het is en wat je er eventueel mee moet.

Ik vind 2 weken ook best lang, ik zou er toch even naar laten kijken. Je kunt je zorgverzekeraar bellen om te vragen te bemiddelen voor een plek in een huisartsenpraktijk, zij hebben de plicht jou te helpen een huisarts te vinden.

1 like

Ja, daar lijkt het wel op. Dankjewel. Ik ga denk ik voor de zekerheid wel naar de huisarts.

1 like

Sinds ik wakker ben is de bovenkant van mijn pink een beetje gevoelloos, of naja er zit wel gevoel in maar voelt beetje alsof het slaapt ofzo. Hoe kan ik dit fiksen? :’)

Ik denk dat ik een vaginale schimmelinfectie heb, maar zo’n ei kan je toch ook gebruiken als je het niet zeker weet? Is niet “slecht” voor je ofzo toch?

Ik hoor dit te weten want ik geef hier dagelijks advies over :woman_facepalming::woman_facepalming: