Het grote medische vragen-topic

@Karl_Lagerfeld
Ik heb dit laatst gehad na antibiotica kuur… Ik heb zon pakketje bij kruidvat gekocht waarin 1 capsule zat, prijs zat rond de €15 (canesten gyno 1). Heeft echt totaal niks geholpen helaas hierna toch naar huisarts gegaan en toen op recept soortgelijks gekregen met 3 van zon capsules. Na 3 dagen (elke nacht 1) was het gelukkig over.

Ja maar ik heb geen zin om mijn broek uit te doen bij de dokter :sleepy:

Ik heb net een spiraal geplaatst en ik heb nu een tampon ingedaan. Ik vroeg me af of dit eigenlijk wel kan/mag? Vergeten te vragen aan de gynaecoloog en op internet lees ik wisselend advies.

Ik heb af en toe last van pityriasis versicolor en ik ben bang dat dat het niet zal zijn. Misschien een beetje een botte vraag, maar heeft jouw vriend een donkere huidskleur?
Bij een witte huid uit pityriasis zich namelijk in donker gekleurde vlekjes en bij een donkere huid in witte vlekjes.

Het zijn bij mij kleine vlekjes rondom mijn borst en rug, ze zijn niet erg symmetrisch, maar ook niet heel gek gevormd. Dit kun je behandelen met een shampoo met seleniumsulfide (ik gebruik Selsun). Je smeert dit een week lang één keer per dag op, je laat het 10 minuten intrekken en daarna spoel je het af. Daarmee dood je de gist die dit veroorzaakt en trekken de vlekjes na een tijdje weg.

Ik merk dat ik er last van heb als het een periode warm is, dan lijkt de gist wat beter te groeien o.i.d.
Hopelijk kun je hier wat mee!

1 like

Ik denk zelf dan ook eerder aan vitiligo, hij heeft een bleke huid. Bedankt voor de uitgebreide reacties! @midheavenmoon

2 likes

Huh ja dat ging helemaal verkeerd, sorry! :sweat_smile:

1 like

Ah snap ik, het is idd even vervelend

Ik zou even de poli bellen, dan weet je het zeker.

Dat heb ik inderdaad gedaan vanmiddag. Daar werd gezegd dat ik de aankomende weken geen tampon mag gebruiken. Dat zou het spiraaltje kunnen verplaatsen volgens haar.

Dank je wel! Dit klinkt ook logisch eigenlijk

Ik heb dus al een lange tijd grijsbruine afscheiding. Wat kan dit zijn? Ik heb een mirena spiraal sinds september, het ruikt niet, heb geen jeuk en ook nergens pijn.

Ik ben iemand die snel en vaak last heeft van hoofdpijn alsook migraine heeft, maar de laatste tijd sta ik iedere ochtend op met een vreselijke drukkende hoofdpijn die me enorm belemmerd om mijn dag te beginnen. Ik heb wat zitten nadenken wat dit plots kan veroorzaakt hebben en ik begin te denken dat het misschien ‘Medication Overuse Headache’ is, dus dat ik in een vicieuze cirkel ben beland van hoofdpijn -> meer pijnstillers -> meer hoofdpijn. In afwachting tot in naar mijn dokter kan, wil ik alvast eens beginnen ‘afkicken’ en kijken of dit misschien de oplossing is. Mijn vraag is nu: heeft iemand hier ervaring mee? Of heeft iemand tips voor hoe ik dit het beste aanpak, dingen om het leed wat draaglijker te maken, … ?

Ter volledigheid: ik neem sinds een maand of 2 dagelijks preventief Propranolol (betablokker), Sumatriptan bij het opkomen van een migraine-aanval en qua pijnstillers nam ik meestal paracetamol of Excedryn (dit laatste kreeg mijn voorkeur naarmate de hoofdpijnen frequenter en heviger werden).

Ik heb veel baat bij dry needling. Als je meer info wilt, doe ik dat liever per pb :blush:

Ik heb antibiotica gekregen van de huisarts en hij zei dat ik er niet mee in de zon mocht. Ik weet eigenlijk alleen niet zo heel goed wat dat nu betekent, want ik zal toch moeten fietsen om ergens te komen, ook met dit weer. Kan dat kwaad?

Goed insmeren met factor 50 en je zoveel mogelijk bedekken, de meeste antibiotica die zonreacties geven zorgen dat je extra gevoelig bent en dus veel sneller verbrandt tot blaren aan toe.

1 like

Ik denk dat je dan eerder de effecten van een pseudo-hypo hebt gevoeld. Een hypo is als je daadwerkelijk onder een lage waarde komt. Een pseudo-hypo is wanneer je een hele hoge bloedsuikerwaarde hebt die in een keer hard daalt. Wel ontzettend naar, ik hoop dat je je wat beter voelt!

1 like

Ah oké, nu snap ik het. Dankjewel!

Help! Zit in Turkije
En had net neon gif groene ontlasting.

Geen spinazie poep dus ofzo.

Ik heb al eeuwen een plekje op mijn been dat je niet ziet maar wel een heel klein beetje ruwer aanvoelt dan de rest. Als dit nat wordt dan jeukt het vaak, maar soms jeukt het ook best erg als het gewoon droog is, maar je ziet er dus nooit iets aan. Het word alleen rood door te krabben. Nu ben ik gister gewoon in bad geweest zoals wel vaker en gisteravond zag ik dat die plek helemaal open is alsof de bovenste laag eraf is? Ik heb 100% zeker me niet gekrabt en ik heb er na een losse broek aan gehad dus het kan ook niet van het schuren zijn geweest. Iemand een idee wat dit is? Eczeem? Al dacht ik dat je dat eigenlijk altijd wel ziet omdat het rood is. En wat kan ik hieraan doen?

Excuus voor mijn halfgeschoren been. In het echt is dat plekje nog veel roder/paarser maar het licht is nogal kak.

Kan van blue curacao komen (cocktail)