Het grote medische vragen-topic

Ik heb nu ruim een jaar een spiraal en ben eigenlijk sinds het begin niet meer ongesteld geweest. De laatste 2 maanden kwakkelt het wat en heb ik wat oud bloed bij mijn afscheiding. Ook wat steken die passen bij krampen.
Hoe waarschijnlijk is het dat deze is gaan schuiven/verplaatsen?
Moet ik hem even laten checken?

Ik moet het over een aantal weken laten checken, maar ga morgen even bellen om misschien een eerdere afspraak in te plannen.

Aan mijn werk ligt het denk ik niet, ik ben juist van enorm druk (60 u per week werk) naar een simpele werkweek gegaan van 36 uur. Ik vind het vooral heel makkelijk en saai, dus misschien dat dat misschien wel mee helpt.

Had jij voor dat je die vermoeidheidsklachten had ook wel eens voorheen klachten gehad? Bij mij is het echt in fases namelijk. Ik kan ook rustig de hele dag slapen, en dan s’avonds en snachts slapend als een roosje de nacht doorkomen, met het gevolg dat ik in de ochtend ook niet ben uitgerust.

Ik maak me overigens wel redelijk vaak druk om dingen, omdat ik met deze functie redelijk vaak alleen zit zonder dat er veel te doen is, en ik een soort van met mezelf opgescheept zit. Had hier met mijn vorige baan minder last van omdat ik juist door moest gaan. Dus misschien speelt dat ook wel mee.

Dankje voor je bericht trouwens, hoelang heeft het al met al bij jou gespeeld?

Eet en drink je genoeg en gezond genoeg? Heb je een goed ritme? Klinkt super kut zeg :frowning:

Ik ben sinds kort echt aan het opletten, en probeer ook wel vaker naar het gezonde tussendoortje te grijpen ipv iets slechts. Ik merk wel dat als ik naar iets zoetigs grijp mijn energie wel ietwat onhoog gaat, maar na een tijdje zakt dat dan weer. Mijn ritme is van 22 tot 8:00 s’ochtends, maar eigenlijk maakt het niet uit hoelang ik slaap, moe blijf ik toch wel.

@Dombo

Dat zou er best mee te maken kunnen hebben, alleen heb ik er in mijn drukke weekenden ook last van, en kan ik echt al uren uitkijken naar het moment dat ik even kan gaan liggen.

Het is echt zo lastig dit :frowning:

Het was idd eenmalig en kennelijk van de blue curaçao. Bedankt en @FrozenFlame

1 like

Ik heb ineens een hele zichtbare ader onder mijn kin lopen en het voelt daar ook een beetje beurs, iemand enig idee? Je ziet zeg maar vanaf mijn mondhoek een beetje een blauwe ader lopen (heb ik altijd wel) alleen die loopt ineens door naar mijn hals en ziet er niet echt mooi uit :sweat_smile: het gedeelte in mijn hals is dus ook een beetje gevoelig.

Even foto in een spoiler, links naast de groene lijn en rechts naast de pijltjes zie je hem lopen.

Samenvatting

@Negativ Heb je, je bloed al eens laten testen op schildklierwaardes? Ik herken het gevoel wat je omschrijft heel erg en toen bleek dat ik traagwerkende schildklier had. Ook snelwerkende schildklier kan voor vermoeidheid zorgen. Als je er meer over wilt weten, mag je gerust een berichtje sturen.

Ja al meerdere malen. Mijn moeder is zelf geboren zonder schildklier, dus ik en mijn zusje worden met klachten altijd als eerst getest op schildklier problemen. Overigens heb ik ook meerdere malen testen ondergaan voor pfeiffer, en dat is ook nooit uitgekomen

Slaap je van 22:00 tot 8:00? Dat lijkt me wel wat lang, kan me niet voorstellen dat je iedere nacht 10 uur slaap nodig hebt. Van teveel slapen word ik ook altijd moe en duf.

Wat rot! Ik heb dit ook (gehad), uiteindelijk was bij mij de conclusie cytomegalovirus. Schijnbaar zijn best veel mensen ermee besmet, maar niet iedereen krijgt klachten. Bij mij uitte het zich in hele zware vermoeidheid en krachtverlies (op z’n heftigst had ik nadat ik van m’n bed naar de bank was verplaatst geen kracht meer om een beker thee zelfstandig op te tillen). Het schijnt ook altijd aanwezig te blijven in je lichaam als je eenmaal besmet bent, en kan weer opspelen als je weerstand vermindert. Misschien kan je eens aan de HA vragen of ze daarop kunnen checken?

Edit: ik had hier trouwens wel constante koorts/verhoging bij toen het op z’n heftigst was bedenk ik me, ik weet niet zeker of het ook voorkomt zonder koorts

Af en toe maak ik zulke uren, en soms zit er ook een nacht van 6 uur. Heb dit nu al zo lang dat ik wel met zekerheid kan zeggen dat de slaaptijd niet heel veel verschil maakt.

@Dazed

Ik ga hier naar vragen! Het zal wel een hoop verklaren mocht dat uitkomen! Het verlies van kracht herken ik ook wel.

1 like

Ik heb op mijn rug meerdere moedervlekken of ouderdomswratjes. Nu werd ik vannacht wakker en ik weet niet meer hoe ik erachter kwam maar toch voelde ik dat een moedervlek op mijn rug bloedde. Misschien heb ik er in mijn slaap aan gekrabd. Nu liet ik net mijn vriend even kijken en die zag dat er ook een soort blaasje op zat. Het voelt al een wratje en niet als een moedervlek. Zouden jullie hiermee naar de huisarts gaan of zal het wel gewoon een ouderdomswratje zijn?

Als je twijfelt zou ik altijd naar de huisarts gaan. Niet fokken met moedervlekken

2 likes

Ik heb sinds een half jaar ongeveer rondom mijn ovulatie ontzettend veel last van jeuk bij mijn binnenste schaamlippen/in mijn vagina. Het wordt vaak ook erg rood en na 2 dagen extreem jeuk doet het ook veel pijn. Na 4 of 5 dagen is het dan weer weg. Heeft iemand anders hier ook last van en enig idee wat ik er tegen zou kunnen doen? Ik vind het best gek dat ik hier voorheen nooit last van had. En daarbij belemmert me best wel want ik moet echt 30x per dag naar het toilet omdat ik gek word van de jeuk :sweat_smile:

Ik heb ook veel moedervlekken en mijn huisarts zegt altijd: als er eentje gek gaat doen (bloeden, verdikken, jeuken, veranderen van vorm/kleur etc) moet je even langskomen.

Ik had gisteravond, nadat ik mijn lens eruit haalde, het gevoel alsof er een zandkorreltje in m’n oog had. Als ik mijn lens weer indeed, voelde ik er niks van. Ik werd er zo gek van dat ik even heb getwijfeld of ik met lens in zou gaan slapen, maar durfde het toch niet aan. Ik heb gehuild, gespoeld en geprobeerd het voorzichtig naar mijn ooghoek te wrijven. Niets werkt. Vanmorgen had ik er geen last van (maar heb meteen na het wakker worden m’n lens weer ingedaan). Nu haal ik ‘m er net weer uit, wéér hetzelfde.

Het zit onder mijn bovenste ooglid. Als ik m’n oog open heb, voel ik niets. Alleen bij sluiten (dus bij slapen) word ik gek van het gevoel. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Misschien dat door de hormoonschommelingen de schimmels in je vaginale flora wat meer opleven? Je zou miconazolcreme kunnen proberen rond die dagen?

Ik zou denken dat er iets aan de binnenkant van je ooglid zit? Zie/voel je daar iets aan? Ik zou morgen even de huisarts bellen, je hebt maar 2 ogen en je hebt ze hard nodig, als er iets van een beschadiging zit is het wel zaak daar wat mee te doen.

Ik heb niet zo’n verstand van moedervlekken, maar even laten zien bij de huisarts is nooit een slecht idee

1 like

Thanks, zó irritant dit gevoel. Ik belde vandaag de huisarts voor iets anders en ze zeiden dat er geen plek was voor de komende week, maar hopelijk kan ik met dit wel even langs de assistente.

Edit: ik voel/zie trouwens niets zitten, behalve dat irritante gevoel dan. Ik had gehoopt het met spoelen wel weg te kunnen krijgen, maar helaas

Ik probeer het even hier, want het is medisch (tanden brokkelen af).

Heeft er iemand hier facings (voor je tanden) die mij wat info daarover kan geven. Ik ben ook benieuwd of tandartsen verschillende info geven.
Iemand ervaring?
Als ik dit trouwens beter in een andere topic kan vragen, hoor ik dat ook graag!

Ik weet niet zeker wat het is, maar als het eczeem is dan krijg je waarschijnlijk als eerste te horen dat je het vet moet houden. Ochtend en avond insmeren met vaseline of iets anders vets, kijken hoe het er volgende week uitziet. Als het dan niet weggaat kan je het altijd nog laten bekijken en heb je dit al geprobeerd!

1 like