Het grote medische vragen-topic

Ik heb op mijn rug meerdere moedervlekken of ouderdomswratjes. Nu werd ik vannacht wakker en ik weet niet meer hoe ik erachter kwam maar toch voelde ik dat een moedervlek op mijn rug bloedde. Misschien heb ik er in mijn slaap aan gekrabd. Nu liet ik net mijn vriend even kijken en die zag dat er ook een soort blaasje op zat. Het voelt al een wratje en niet als een moedervlek. Zouden jullie hiermee naar de huisarts gaan of zal het wel gewoon een ouderdomswratje zijn?

Als je twijfelt zou ik altijd naar de huisarts gaan. Niet fokken met moedervlekken

2 likes

Ik heb sinds een half jaar ongeveer rondom mijn ovulatie ontzettend veel last van jeuk bij mijn binnenste schaamlippen/in mijn vagina. Het wordt vaak ook erg rood en na 2 dagen extreem jeuk doet het ook veel pijn. Na 4 of 5 dagen is het dan weer weg. Heeft iemand anders hier ook last van en enig idee wat ik er tegen zou kunnen doen? Ik vind het best gek dat ik hier voorheen nooit last van had. En daarbij belemmert me best wel want ik moet echt 30x per dag naar het toilet omdat ik gek word van de jeuk :sweat_smile:

Ik heb ook veel moedervlekken en mijn huisarts zegt altijd: als er eentje gek gaat doen (bloeden, verdikken, jeuken, veranderen van vorm/kleur etc) moet je even langskomen.

Ik had gisteravond, nadat ik mijn lens eruit haalde, het gevoel alsof er een zandkorreltje in m’n oog had. Als ik mijn lens weer indeed, voelde ik er niks van. Ik werd er zo gek van dat ik even heb getwijfeld of ik met lens in zou gaan slapen, maar durfde het toch niet aan. Ik heb gehuild, gespoeld en geprobeerd het voorzichtig naar mijn ooghoek te wrijven. Niets werkt. Vanmorgen had ik er geen last van (maar heb meteen na het wakker worden m’n lens weer ingedaan). Nu haal ik ‘m er net weer uit, wéér hetzelfde.

Het zit onder mijn bovenste ooglid. Als ik m’n oog open heb, voel ik niets. Alleen bij sluiten (dus bij slapen) word ik gek van het gevoel. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Misschien dat door de hormoonschommelingen de schimmels in je vaginale flora wat meer opleven? Je zou miconazolcreme kunnen proberen rond die dagen?

Ik zou denken dat er iets aan de binnenkant van je ooglid zit? Zie/voel je daar iets aan? Ik zou morgen even de huisarts bellen, je hebt maar 2 ogen en je hebt ze hard nodig, als er iets van een beschadiging zit is het wel zaak daar wat mee te doen.

Ik heb niet zo’n verstand van moedervlekken, maar even laten zien bij de huisarts is nooit een slecht idee

1 like

Thanks, zó irritant dit gevoel. Ik belde vandaag de huisarts voor iets anders en ze zeiden dat er geen plek was voor de komende week, maar hopelijk kan ik met dit wel even langs de assistente.

Edit: ik voel/zie trouwens niets zitten, behalve dat irritante gevoel dan. Ik had gehoopt het met spoelen wel weg te kunnen krijgen, maar helaas

Ik probeer het even hier, want het is medisch (tanden brokkelen af).

Heeft er iemand hier facings (voor je tanden) die mij wat info daarover kan geven. Ik ben ook benieuwd of tandartsen verschillende info geven.
Iemand ervaring?
Als ik dit trouwens beter in een andere topic kan vragen, hoor ik dat ook graag!

Ik weet niet zeker wat het is, maar als het eczeem is dan krijg je waarschijnlijk als eerste te horen dat je het vet moet houden. Ochtend en avond insmeren met vaseline of iets anders vets, kijken hoe het er volgende week uitziet. Als het dan niet weggaat kan je het altijd nog laten bekijken en heb je dit al geprobeerd!

1 like

Oh ik heb nog wel een tube vaseline lanette staan. Dan ga ik daar eerst maar eens mee smeren. Mocht het niet overgaan ga ik binnenkort wel even langs de huisarts. Thanks

Ja dat is echt een goede voor eczeem!

Ik heb dit exact ook op mijn been! In fases een plekje wat mega jeukt, een beetje rood is maar vooral door het krabben. Verder geen afwijkende structuur, iets wat lijkt op eczeem of wat dan ook. Mega raar en irritant! Ik heb zelf helaas geen tip voor je, maar soms is herkenning van een ander al fijn :slight_smile:

1 like

Oh echt? Eindelijk iemand die het herkent. Vooral dat er niks te zien is maakt het zo raar. Dacht eerst dat het gewoon tussen mijn oren zat maar het is steeds exact dezelfde plek. En nu dus ook in één keer wel zichtbaar. Zo raar.

1 like

Ik heb sinds denk ik vorig jaar een moedervlek op mijn borst. Hij is (wat me logisch lijkt voor een nieuwe moedervlek) wat gegroeid, maar verder is hij plat, mooi van kleur en ziet hij er niet raar uit. Kan je als volwassene nog nieuwe moedervlekken krijgen? Of moet ik het laten checken

Ik krijg volgens mij iedere dag een nieuwe moedervlek (oke overdreven maar krijg veel nieuwe) dus volgens mij hoef je je daar geen zorgen over te maken

3 likes

Ik heb het een paar jaar geleden gehad. Ik vond het echt super spannend, dus ik had ervoor gekozen om een roesje te krijgen. Eerst kreeg ik een verdovende spray in m’n keel, die werd met een flesje met een lang dun tuutje eraan achter in m’n keel gespoten, dat moest even inwerken. Daarna kreeg ik het roesje. Vanaf toen heb ik niet zo veel meer meegekregen, door de spray deed het ook niet echt pijn, alleen merkte dat ik af en toe moest boeren (omdat ze lucht in je maag pompen). Had 2/3 dagen erna nog wat keelpijn maar verder geen last van gehad.

Nee, totaal niet meegekregen. Maar moest ik het nog eens moeten doen, zou ik het wel zeker weer met een roesje doen. Misschien kun je daar ook om vragen? Ik was niet helemaal in slaap, maar wel versuft genoeg om die angst kwijt te raken en me gewoon mee te laten voeren in de procedure. Succes!!

Zelfde ervaring hier! Ik kan mij er niet meer veel van herinneren (ook door het roesje) maar het viel zeer goed mee! Op dezelfde moment ook endoscopie gehad, hoewel dat ook minder erg dan verwacht was, weet ik wel wat te verkiezen :sweat_smile:

1 like

Hier nog één, ook met een roesje. Kreeg daar trouwens geen keuze in, de arts zei gewoon ‘dat gaat met een roesje’. Moest eerst gaan liggen, kreeg een infuus voor dat roesje en iets van een bitje in m’n mond. De arts zei ‘ik ga nu het roesje aanzetten’, toen zag ik denk ik 3 seconden alles dubbel en daarna was ik helemaal weg. Werd wakker op de uitslaapkamer en heb er helemaal niks van gemerkt! Was wel de hele dag nog suffig van dat roesje maar dat weet je van tevoren.

2 likes

Nee ik was er wel bewust bij, maar wanneer ik er achteraf op terugkeek, was het allemaal wat wazig. Het maakte mij rustiger en deed me minder helder/dieper nadenken geloof ik.

1 like