Het grote medische vragen-topic

Lijkt mij duidelijk een wrat.

1 like

https://www.google.com/search?client=ms-android-samsung&source=android-browser&ei=S40IXca8IpSChbIPqtyHkAU&q=likdoorn+soorten&oq=likdoorn+soorten&gs_l=mobile-gws-wiz-serp.3..0.10383.13925..14290...0.0..0.130.716.10j1…0…1…0i71j41j0i22i30.mbAz_Fp60yw
Er zijn verschillende likdoorns. Een zaadlikdoorn doet bijvoorbeeld geen pijn.

1 like

Een aangemeten zooltje kan echt veel doen voor je hallux valgus!

1 like

Oh oke! De medisch pedicure had het mij zo uitgelegd toen ik twijfelde

Ik heb geen idee. Ik krijg op onverklaarbare momenten hele erge maagpijn of krampen in m’n buik, vaak gepaard met gierende dia. Maar heb gister een zelf test gedaan en die was negatief. Heb nu maar een afspraak met de huisarts, hopelijk weet die nog iets.

Oei lijkt me heel pijnlijk! Heb helaas geen tips voor je

Ik word echt gestoord van alle bulten en shit die ik gehad heb de laatste tijd. Maar is dit een gewone insectenbeet of misschien een tekenbeet denken jullie? Het is mijn onderarm. Ik heb geen teek gezien, dus lijkt mij gek aangezien het een zichtbare plek is. Maar het lijkt wel alsof ik een soort van kring zie?

grrr heb dus van die witte dingen in mijn haar.

Ik dacht gelijk: fok! Luizen!!

Maar er zijn niks geen beestjes te bekennen. En ik las op internet dat als je eitjes hebt je echt je best moet doen om ze van je haren te krijgen. Maar deze (buisjes) glijden er zo uit als ik er aan zit.

Wat is het dan wel? Het ziet er zo onverzorgd uit en ook nog zwart haar.

Ziet eruit als een muggenbult. Een tekenbeet is veel roder. Maar het in de gaten houden kan nooit kwaad.

Samenvatting

Dit is mijn recente tekenbeet

Niet te enthousiast geweest met droogshampoo/een ander haarproduct, desnoods na een regenbui of flinke zweetpartij? Ik had pas droogshampoo opgedaan en toen gesport, en daarna ook soort buisjes om mijn haren, bleken het gewoon klonten droogshampoo te zijn haha

Nope.

Oh dat is inderdaad een stuk roder ja! Ik ga morgen langs de apotheek voor mijn medicijnen, misschien vraag ik het wel even snel daar na. Hahah ik ben zo panisch voor teken.

ik dacht dat dit gewoon een droge hoofdhuid was= buisjes/schilfertjes

Heeft iemand ervaring met het weghalen van wratjes? Ik kom net van de pedicure, dacht dat ik likdoorns had maar het blijken wratjes te zijn en die behandelt ze niet. Ik heb net even zitten googlen en twijfel nu wat ik het beste kan doen - salicylzuurzalf (en dan van de drogist of de sterkere op voorschrift?), één van de honderdduizend wrattenpennen of soortgelijke dingen van de drogist (welke dan?), of gewoon naar de HA gaan om te laten bevriezen? Ik weet dat je er niet persé iets mee hoeft, maar een aantal doen pijn als ik m’n voet verkeerd neerzet dus wil er wel graag van af.

Heeft iemand tips voor een betere weerstand? Ik ben de laatste tijd vaak snot verkouden wat dan overgaat in hoesten/keelpijn. Ik dacht eerst dat het misschien ligt aan dat ik nu examentraining heb gegeven aan scholieren en daardoor in aanraking kom met andere virussen ofzo. Maar dan zou dat toch niet bijna om de week het geval zijn?

Ik heb diverse (oude) wratten weggekregen met appelciderazijn.
Maar dat is wel vrij bewerkelijk en je moet het best een tijd volhouden. Daar moet je wel zin in hebben.

1 like

Ik weet niet hoeveel steun zo’n rekverband echt geeft. Ik denk dat je je enkel het beste kunt tapen. Kan gewoon met sporttape. Als je zoekt op ‘enkel tapen’ vind je heel veel foto’s en filmpjes.

1 like

Ik heb al een paar dagen last van hoofdpijn en meh gevoel, en werd vanmorgen wakker met mega zere keel/gehemelte/oren, gezwollen klieren in de hals. Door de dag heen is het alleen maar erger geworden en ben bang dat er een flinke keelontsteking doorheen komt. (Het voelt alsof ik blaren bovenin achterin keel/gehemelte heb en scheermesjes heb doorgeslikt oid)

Ik ben 3 jaar geleden geopereerd nadat mijn keel en neusamandelen erg vergroot waren en chronisch ontstoken waren en sindsdien is mijn keel altijd wel mijn zwakke plek en gaat die zeer doen als mijn weerstand minder is. Nu voelt het alleen echt als vanouds alsof er een dikke ontsteking aankomt…
Ik heb aankomende week een mega drukke week waarvoor ik ma-woe extern zit voor werk en donderdag avond een hertentamen heb op school die ik moet halen. Ik heb dus best wel wat stress en kan absoluut niet hebben dat ik nu ziek ben/ga worden want gewoon echt geen tijd voor…

Ik twijfel of ik morgenochtend de huisarts bel om daar langs te gaan, ik hoop dat ze me een antibiotica kuur geven en dat ik die slik en alles gewoon meevalt. Mijn ervaring is helaas (door mijn verleden met heeeeel vaak keelontsteking) dat ze je liever een hele lange tijd ermee laten lopen en zeggen “beter slapen, drink maar veel thee blablabla geef het tijd” en “we weten niet of het een virus of bacterie is en dan kunnen we beter geen AB kuur geven nu”…
En in dat laatste geval is het redelijk zonde om morgenochtend eerst een uur aan de lijn te hangen voordat ik een afspraak kan maken en dan daarheen te gaan en weer 3 jaar te wachten terwijl ik mega veel te doen heb en de kans groot is dat ik met niks naar buiten loop…

Ik wil gewoon absoluut niet ziek worden en geen tijd voor keelontsteking, en dit voelt wel anders dan normaal als ik keelpijn heb als mijn weerstand minder is :(:frown: wat denken jullie??

Ik zou wel bellen voor een kuur. Jij kent je eigen lichaam het beste en als je denkt dat er een keelontsteking aankomt…

Rekverband, tapen, of zo’n speciaal gewrichten beschermings ding ( een soort strakke sok, kun je vast bij de apotheek halen)

Mij werd altijd aan geraden dit alleen te dragen als je het nodig hebt. Dus alleen als je langer buiten onderweg bent enzo, en thuis uitdoen. Door de steun is de kans op overbelasting groter.

1 like