Het grote medische vragen-topic

Die vette gaasjes waren voor mij echt perfect toen ik een stukje van mijn vinger had afgesneden. Omdat het niet bleef plakken, ging de wond heel snel dicht. Voelde ook wel fijn trouwens.

1 like

Ah top, dan ga ik die morgen ook even halen. Thanks!

Ik doe zelf vaak goed vet houden, maar soms smeer ik pas later op de dag veel (als ik weet dat ik niet meer veel hoef te fietsen bijv en sowieso altijd snachts)

Vet gaasje onder een normaal gaasje en dan vasttapen… door de vettigheid plakt het anders niet en een gaasje laat wel wat lucht door…

1 like

Ik heb een vraag over mijn plas. Sinds ik seks heb, heb ik regelmatig last van een blaasontsteking. Overigens geen pijn, maar gewoon die kut drang om steeds te moeten plassen en de druk op mijn blaas/buik. Het eerste jaar heb ik dan ook elke keer aan de ab gezeten, maar daarna ben ik maar cranberry etc gaan slikken en heb ik eigenlijk naar maar sporadisch ab hoeven te gebruiken omdat het vanzelf wel weer overging. En een keer een nierbekkenontsteking gehad.

Nu ruikt mijn plas sinds een jaar ofzo mega vies. Maar gewoon echt ranzig. Vooral nadat ik seks heb gehad. De laatste weken probeer ik genoeg te drinken, maar soms blijft die penetrante geur nog steeds. Soms ben ik benieuwd of er misschien niet gewoon iets mis is mijn urine(stelsel). Maar vind het ook weer zoiets om hiervoor naar de dokter te gaan, maar stel het zou mijn blaasontsteking problemen kunnen oplossen zou dat natuurlijk super chil zijn.

Is het raar om hiervoor te gaan. Of heeft iemand misschien hetzelfde gehad?

Ja. Wat wil je weten?

1 like

2 weken geleden ging ik hardlopen, dat doe ik normaal nooit. Tijdens het lopen merkte ik al dat ik last kreeg van mijn enkels aan beide kanten. Ik heb het die week 2 keer gedaan, daarna niet meer. Maar ik heb nog steeds pijn in mijn enkel met lopen en traplopen, vooral de linkerkant.

Ik weet dat het waarschijnlijk een combinatie is van verkeerde schoenen, techniek/houding en ongelijke ondergrond. Moet ik gewoon wachten tot het geneest, of is dit iets om voor naar de huisarts te gaan?

Ik heb het ook, inmiddels al een stuk of 8, bij worden ze wel groter over tijd en er komen er steeds meer. Maar misschien dat dat wel per persoon verschilt. De huisarts zei tegen mij dat bij weghalen de kans heel groot is dat het terugkomt en dus niet echt een oplossing is😐 ik vind ze ook naar voelen vooral, verder niet echt last van. Al ben ik wel altijd super zelfbewust als de kapper mijn haar wast bijv.

Edit: wauw ik voeg precies niets toe tov de antwoorden die al gegeven zijn hahaha sorry

1 like

Ik ben even in paniek, waarschijnlijk heb ik ringworm, en ik lees dus dat als dat op je hoofdhuid komt je kale plekken kan krijgen. In hoeveel van de gevalleb komt dit voor? En mijn huisarts is met vakantie, hoe snel gaat dit vanzelf over?

Waar zit het?

Het zit op mijn buik!

@HvO

Dat is heel lastig, bij ons doen ze al moeilijk om een normale afspraak te maken. Maar ik ga morgen zeker bellen!

Ik heb echt al jaren een plekje op m’n buik en ik heb al m’n haar nog hoor! Te lui om goed te smeren met miconazol. In ieder geval niet stressen want dat is nergens voor nodig. Het gaat niet ineens van je buik naar je hoofd. :grin:

Ik heb dit ook gehad. Volgens ha was er niets aan de hand met Mn urine, ondanks de hele sterke lucht en zat het tussen Mn oren. Heb doorgezeurd dat ze het op kweek moesten zetten. Met pijn en moeite werd dat gedaan en bleek toch urineweginfectie. Heb toen andere/sterkere(?) ab gehad en daarna was het eindelijk weg en is het weg gebleven. Heb denk ik wel een jaar op en af last van gehad. Dus gewoon heen gaan!

Je kunt bij de drogist een tube miconazol kopen en 2 maal daags smeren. Ruim om het plekje heen smeren en als de klachten weg zijn echt nog even een een weekje doorsmeren. Het is wel besmettelijk maar als jij goed je handen wast, is de kans klein dat het zomaar naar je hoofd gaat.

1 like

Bij mij hebben ze het ontdekt door een MRI scan. Daar kwam uit dat ik een probleem aan de hypofyse had en hebben ze veel bloedonderzoeken gedaan (ook ACTH test). Is er bij jou of degene waar je het voor vraagt ook een probleem met de hypofyse bekend?

2 likes

Ik denk dat er een klein misverstand is. Echo’s zo laat in de zwangerschap worden gedaan om de grootte van het kind te beoordelen en de hoeveelheid vruchtwater, niet om de termijn te bepalen. Zo laat in de zwangerschap is er een grotere foutmarge bij de beoordeling van de grootte.

En de grootte van jouw kind paste bij 42 weken, maar dat betekent niet dat ze je uitgerekende datum aanpassen. Alleen dat jouw kind aan de grotere kant leek. En een Nederlands kind wordt in het buitenland vaak als groot geschat, omdat Nederlanders nou eenmaal veel langer zijn dan het gemiddelde wereldwijd. Dus dat was niet gek.

1 like

Succes met alles! Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

1 like

Ik heb dit jaar al zo’n 6 keer een blaasontsteking gehad. Één keer, na een tijdje wachten met naar de dokter gaan, werd het een nierbekkenontsteking. Vanmiddag voelde ik het weer opkomen en het valt me op dat het telkens na mijn menstruatie is. Nu dus weer. Ik vroeg me af of het hier iets mee te maken kan hebben? Zal het morgen ook aan mijn dokter vragen, maar vroeg mij af of meer mensen dit herkennen.

Nee ik draag geen maandverband! Had wel een verklaring kunnen zijn. Afgelopen maanden heb ik alleen tampons gebruikt…

Heel af en toe toen wel maandverband! Maar dat was echt sporadisch. Ik ben nu onderweg naar de dokter en zal het eens vragen