Het grote medische vragen-topic

Ja bij het afvegen zat er wel wat bloed op het papier. Verder niet in mijn ondergoed voor zover ik kan zien. En ik heb vanochtend (rond een uur of 10) heel even buikpijn gehad, een kwartiertje ongeveer. Dacht dat dat kwam omdat mn broek te strak zat :joy:

Bloed bij het afvegen betekent voor zover ik weet dat het niet IN je ontlasting zat, en het dus waarschijnlijk op niks ernstigs duidt - waarschijnlijk heb je een wondje, een aambei ofzo. Ik zou een paar dagen op je ontlasting blijven letten, maar sowieso niet in paniek schieten. :slight_smile:

1 like

Oke, thanks allen. Het is vast gewoon een wondje inderdaad. Ik kan nu in ieder geval gerust slapen zonder bang te zijn dat ik dood bloed vannacht haha :woman_facepalming:t4:

Ik heb een open blaar op mijn hiel en het is zo irritant. Ik had er een blaarpleister op gedaan, maar daar zat vanochtend zoveel vocht onder dat het door de druk heel veel pijn deed. Nu heb ik hem eraf gehaald, maar wat nu? Laten drogen en straks weer een blaarpleister erop? Of moet die erop als de blaar nog nat is?

Wow met dat watten in je hoofd heb je echt beschreven wat ik al zolang voel maar niet kon beschrijven. Altijd de dag na migraine, voelt alsof ik er dan niet helemaal bij ben.

3 likes

Ik heb dit ook af en toe, de eerste keer ben ik ervoor naar de huisarts geweest en was het een scheurtje in mijn anus, het kan veroorzaakt worden door harde ontlasting. Veel drinken, genoeg vezels en ik kreeg toen ook een zalfje mee om het soepel te houden, maar daar kreeg ik weer een schimmelinfectie van… Het gaat bij mij in elk geval altijd vanzelf over!

1 like

Misschien helpt het om te koelen? Of zulke blauwe plekken zalf erop te doen?

1 like

een vriendin van mij is eergisteren van de trap gevallen en ook mega pijn aan haar onderrug en billen en ze is toch naar de huisarts gegaan waar bleek dat ze haar stuit gekneusd heeft, au
misschien kun je de ha-assistente bellen voor pijnstillingtips?

1 like

Je kan er sowieso ibuprofen bijnemen, en elke zes uur 1000mg paracetamol.

1 like

Ik heb sinds het begin van mijn puberteit af en toe last van mijn maagstreek. Ik heb dit 1x in de 2/3 maanden en heb dan geen eetlust, pijn onder m’n borstbeen en voornamelijk rechts bij mijn ribben. In de laatste 2 jaar komt het niet vaker voor maar de pijn is wel veel heftiger en straalt ook helemaal rechts uit naar ribben en rug. Ik dacht eerst altijd dat het stress gerelateerd was en meestal is het na 1 nacht (slecht) slapen wel over. Kan het ook niet matchen met iets wat ik gegeten heb oid. Ik wil er best mee naar de dokter maar vaak is het de dag erna wel over. Begin me nu toch wel een beetje zorgen te maken of het niet erger is dan ik denk. Iemand tips/dezelfde klachten?

Heb je er ooit iets voor gebruikt qua medicatie? Je kan iets tegen maagzuur (gaviscon/gastilox oid) proberen om te kijken of het echt van je maag komt, je galblaas zit daar rechts ook nog, het zou nog iets met galstenen te maken kunnen hebben?

Ik zal als ik jou was even een afspraak maken bij een fysio gericht op kaakklachten. Dit heeft mij heel erg geholpen. Oefeningen zijn gek uit te leggen maar de fysio helpt echt.

1 like

Heb je ook wel eens geprobeerd om met een bitje in te slapen? Zo’n soort boksbitje. Bij mij kwam het hele erg door stress. Daarom hield ik mijn kaken heel stijf op elkaar snachts, waardoor ik overdag veel pijn had. Heb er 3 weken me geslapen en daarna was het over.

Nee gebruik alleen soms paracetamol maar lijkt niet te werken. Ook wel eens rennies genomen maar merk dan ik ook geen verschil. Thanks voor de tip, ga dat eens in huis halen en dan kijken of het werkt als ik er weer last van heb. Ben vanmorgen wakker geworden met veel minder pijn, alleen nog gevoelig als ik erop druk. Heb nog nooit galstenen gehad, herken de symptomen ervan ook niet.

Ga de volgende keer dat de klachten op komen toch maar de huisarts bellen.

Is het niet je ovulatie? Ik kan dan ook full on bloeden. Het ziet er wel wat anders uit dan menstruatiebloed, maar het is wel bloed.

Ik heb sinds anderhalve week vaak last van loze aandrang, dus het gevoel dat ik moet poepen, maar mn darmen zijn al leeg. Met name ‘s avonds maar soms de hele dag.
Ik heb geen bloed of slijm bij mijn ontlasting.
Ik poep elke dag, vooral in de ochtend, en weet dan zeker dat er daarna ook niks meer komt. Mn ontlasting is misschien ietsje zachter dan anders, maar ik heb ook wel beetje last van stress dus misschien dat dat daardoor komt.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan? En vooral ook hoe dit weer over kan gaan haha. Als ik Google kom ik gelijk uit op hele erge oorzaken, dus ben een beetje bang.

Heb je er geen last meer van gehad? Anders wel naar de huisarts gaan hoor!

Nee, gek he! Ik heb elke keer goed gekeken hoe het eruit zag, maar de volgende dag (en de rest van de keren) was het weer helemaal normaal. Mocht het nog een keer gebeuren ga ik zeker naar de dokter, ja! Lief dat je het vraagt :slight_smile:

Heeft iemand wel eens last gehad van menstruatieklachten na een vaccinatie (hepatitis a en dtp)? Mijn menstruatie blijft uit en dit is de enige reden die kan bedenken (ben nl niet zwanger). Online kan ik vinden dat dit heel zelden voorkomt maar ik heb dit echt nog nooit gehoord

Bestaat er zoiets als een mini steenpuist? Ik ben bang dat ik een steenpuist in mn nek heb maar hij is echt heel klein. Maar doet pijn, is rood en gebied eromheen doet ook pijn. En wat moet ik ermee, laten zitten?