Het grote medische vragen-topic

Heb je ook seks tijdens/direct na je menstruatie? Geen idee waarom, maar als ik de eerste 2-3 dagen nadat ik ongesteld ben geweest seks heb dan heb ik gegarandeerd een blaasontsteking.

Toen ik net ging poepen zat er een plek witte slijm ter grootte van een 2 euro munt op. Ik heb ook wel een beetje buikpijn. Eergister een broccoli gegeten die misschien wat te oud was en afgelopen dagen meer vlees gegeten dan de rest van het jaar bij elkaar (dit kunnen misschien verklarende factoren zijn, geen idee??) Volgens Google heb ik nu natuurlijk darmkanker, dus ik vraag het maar even hier. Is dit iets waaar ik wat mee moet?

Nee, is niet raar om voor te gaan. Ik zou het zelfs wel verstandig vinden als je je urine laat testen als je zegt dat het vies ruikt, ook al heb je geen klachten. Dan kan je daarna met de huisarts kijken wat je evt wil doen als er iets uitkomt (verder onderzoek als daar indicatie voor is, of misschien behandeling).

Ik denk op basis van je informatie at je gelijk hebt en dat het een combinatie van verkeerde schoenen, techniek, ondergrond en waarschijnlijk ook dat je dit anders nooit doet en opeens 2x per week. Vooral als het verder niet verkleurd (rood/blauw) of dik is. Je pezen zijn dat niet gewend, en die krijgen dan wel een klap. De ene heeft het eerder dan de andere. Ik zou het nog even afwachten. Ik denk dat het minder zal worden. Als het erger wordt, kan je nog naar de huisarts.

Ik zou hier niet per se iets mee doen als het eenmalig is. Een beetje slijm is ook normaal. Zou er even een beetje op letten. Mocht de buikpijn aanhouden en het slijm ook, dan zou ik wel ermee naar de huisarts gaan, of als je koorts oid krijgt.

@Negativ zou me geen zorgen maken over die ringworm. Gewoon smeren idd en ook belangrijk: door blijven smeren tot een week nadat de klachten over zijn. Er kunnen namelijk nog wat schimmeldraden achter blijven in de huid die dan geen klachten geven, maar wel weer kunnen groeien als je stopt met behandelen.

4 likes

en @Circe

Het komt wel vaker voor. Rond/na je menstruatie ben je wat gevoeliger voor blaasontsteking, dat kan omdat de zuurgraad van het menstrueren wat verandert. Als je de pil gebruikt kan het soms helpen als je doorslikt.

In januari 2018 ben ik van de pil af gegaan. Ik heb tot april dit jaar meestal een cyclus gehad van rond de 25/27 dagen. Soms langer, maar het stabiliseerde steeds meer. Dan was ik zo’n 5 dagen ongesteld.

Nu sinds april is mijn cyclus telkens maar 20 of 21 dagen en ben ik wel een volle week ongesteld… Ik maak me daar een beetje zorgen over? Ik dacht meteen aan stress maar dat is niet echt het geval, juist veel minder dan voor april. Enige wat veranderd is is dat ik sinds april met crossfit ben begonnen 3x per week maar verder niets.

Ik heb zo’n 3 jaar geleden eens een inwendig onderzoek gehad voor iets anders en toen zijn mijn eierstokken bekeken en daaruit bleek in elk geval geen endometriose of iets anders dat direct zichtbaar was. Maar ik voel me hier toch niet helemaal fijn bij… Naast dat het gewoon kut is zo lang en vaak ongesteld te zijn :sweat_smile:

Ik weet niet waar ik dit het beste kan vragen, maar heeft iemand ervaring met een ooglidcorrectie?

Ik heb nu al best wel hangende oogleden, familiekwaaltje. Ik trek eigenlijk altijd mijn wenkbrauwen op omdat als ik mijn gezicht helemaal ontspan dit niet prettig kijkt. Heb ook vaak vermoeide ogen. Ben daar een beetje klaar mee en daardoor krijg ik natuurlijk ook meer rimpels in mn voorhoofd en daar word ik ook niet vrolijk van :stuck_out_tongue: Alleen ik weet niet of het zin heeft om nu al een ooglidcorrectie te laten doen… dus ben benieuwd of iemand van hier er ervaring mee heeft?

Ik heb dit ook heel erg en ben nu bij een kapsalon in onze woonplaats terecht gekomen die kunnen kijken waaraan je haarverlies ligt en of het met doorbloeding enzo te maken heeft. Dan gaan ze de doorbloeding met speciale spray weer opwekken. Ik ben nog maar net begonnen, maar ben al heel wat blijer.

1 like

Ja dat dacht ik idd ook al. Ik denk alleen niet dat ik het nu al vergoed zou krijgen, maar ik heb ook geen zin om nog 10 jaar te wachten… nog even goed over nadenken.

Ik heb last van een strontje dat na 3 weken nog niet weg is met omatips. Iemand nog een idee wat ik kan doen (en niet zeggen beter mijn billen afvegen)? Of toch morgen maar even naar het inloopspreekuur?

Ik voel me al een tijdje een beetje raar. Ik heb het al dagen koud, dat iedereen in jurkjes loopt en ik een een dikke trui aan het bibberen ben. Ik ben nog steeds niet ongesteld (geen seks gehad mijn afgelopen leven, dus niet zwanger), geen honger, maar juist steeds misselijk en nu ineens overal rode bultjes die jeuken en waar een soort geel bobbeltje in zit. Ben niet buiten geweest, dus het is geen gekke rups ofzoiets. Ik ben ook moe en sloom, maar verder niet ziek of grieperig ofzoiets, ondanks de kou geen koorts. Ik ben ook gewoon aan het werk. Mijn schildklier is ook opgezwollen en ik heb een geschiedenis met schildklierproblemen, dus misschien is dat het? Of kan dit ook nog allemaal stress zijn?

Dan kijk ik het nog ander halve week denk ik aan. Op ten duur moet het toch weg gaan lijkt mem ik erger me er vooral aan omdat ik het lelijk vind. :upside_down_face:

Bedankt voor je reactie! Hoe kan ik voelen of ik ovuleer? :sweat_smile: Misschien domme vraag maar ik heb dat alleen de eerste keer nadat ik stopte met de pil gevoeld als stekende pijn aan een kant maar verder ben ik me nergens bewust van.

Ja aan het eind van mijn menstruatie… Zou er inderdaad wel wat mee te maken kunnen hebben! Ik ga er eens op letten.

@Damnatio dit zei de doktersassistente inderdaad ook!

Ik tag even @Degas. Ik kan me nog herinneren dat je een intake hebt gehad voor een ooglidcorrectie maar weet niet of je het hebt doorgezet. Ben wel benieuwd naar je ervaring.
@monkeyslut ik wil eigenlijk ook niet meer te lang wachten. Het is de laatste jaren meer gaan hangen en met warm weer gaat het schuren met knipperen omdat het vel zich ophoopt zeg maar. Super vervelend.

1 like

Mijn lichaam reageert best wel op stress. Heb er mentaal niet echt last van, maar krijg er tijdens mijn slaap last van. In het verleden werd ik soms schreeuwend wakker, of werd ik wakker door een bepaalde druk op mijn borst, of doordat ik weinig tot geen adem kreeg. Ik had dit op een gegeven moment best wel onder controle omdat ik wakker werd voor zo een ‘aanval’ en het met rustig ademen kon voorkomen.

Alleen gisteren had ik echt paniek. Kreeg echt 10 seconde geen adem en kreeg het duurde mega lang voor ik het onder controle kreeg. Ik ben hier voorheen al voor bij de huisarts geweest omdat mijn toenmalige vriend elke avond in paniek was als ik de hele straat weer bij elkaar schreeuwde, maar vlak erna was de oorzaak van mijn stress ook weg. Alleen deze stress gaat sowieso een jaar duren en was vandaag helemaal kapot door mijn gebroken nacht dus als iemand tips heeft kom maar door!

Lief dat je dat zegt! Het gaat om een spraytje van nog geen 20 euro, dus die gok durfde ik wel te wagen. Ze gelooft juist zelf ook niet in al die gekke middeltjes die op de markt zijn.

1 like

Ja ook dat is vervelend :sweat: zou dat ook een criterium zijn om de ingreep vergoed te krijgen? “Mascara blijft niet zitten”. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

@monkeyslut Ik zou het ook graag laten doen, is aan de kant van mijn moeder echt een familieding. Mijn moeder en oom hebben het laten doen op latere leeftijd maar ik wil niet zo lang wachten. Ik weet dat Serena van beautylab toen naar een kliniek is geweest voor een intake maar die wilde het toen niet doen omdat ze nog zo jong iets. Iets met vel dat dan niet slap genoeg is om over het litteken te vallen. Ze heeft daarna een andere behandeling gehad (kom er even niet op hoe dat heet) en dat leek mij ook wel wat. Alleen na verder onderzoek van mijn kant bleek dat heel veel artsen die methode onzin vinden en het is sowieso niet blijvend. Denk dat ik uiteindelijk zelf maar naar een kliniek moet om het te laten bekijken. Ik ben nu 31, als ik het nu laat doen ga ik op mijn 60ste nog wel een keer. Tijd zat om te sparen :joy:

2 likes

Ja mijn vader heeft het ook laten doen! Alleen wat hem betreft hadden ze meer huid weg mogen halen. Bij hem werd het wel vergoed.

Ik ben nu 26, dus dat is ook wel heel jong. Misschien nog een paar jaar wachten. En een intakegesprek kan altijd toch?

Nee niet doorgezet. Wilde wel, maar gingen vrij plotseling daarna ongepland een huis kopen dus daar is mn geld heen.
Ben nog steeds van plan het wel te gaan doen zodra daar weer wat financiële ruimte voor is.

2 likes