Het grote medische vragen-topic

Ik heb soms in de ochtend na het plassen hele erge pijn in mijn buik en onderrug. Ik sta dan soms letterlijk op de kop. Nu lijkt het vooral te zijn als ik de pil doorslikken. Dan plan ik direct een stopweek in en zijn mijn menstruatiepijnen ook veel heftiger. Is het verstandig om een keer een uitstrijkje te laten maken of komt dit vaker voor bij het doorslikken van de pil (2 of 3 strips achter elkaar).

Super tof dat je dit doet trouwens! :slight_smile:

Oh wat geweldig @Krabsalade dat je dit wil doen. :heart:

1 like

Thanks! Ik zal er naar vragen als ik een keer bij de HA ben.

Wat lief dat je dit doet Viooltjes!

2 likes

Hoe betrouwbaar acht je Franse/ Italiaanse collega’s? Ik houd nu al 4 dagen eigenlijk niets binnen en weet niet of het overdreven is om een arts te bezoeken. Maar heb niet zoveel “reserves” om het zo maar te zeggen.

Klopt in zuid europa krijg je heel snel anti biotica.
Ik kwam hier eigenlijk om te zeggen dat je een beetje aan jezelf moet denken he viooltje. Lief dat je iedereen wilt helpen maar niet 24/7 doktertje zijn he!

8 likes

Thanks!
Dit deed ik vroeger altijd (met schaar) en dacht dat dat dus miss niet goed was. Ga het gewoon weer doen! Moet morgen tennissen dus hoop er wel goed op te kunnen lopen.

1 like

Op medicijnkosten.nl kun je de prijs van alle medicijnen opzoeken, beide dingen die jij noemt kosten €0,13 per pil, waarschijnlijk gaat dat wel van je eigen risico af, maar het is dus niet echt duur.

2 likes

Zou het netelroos kunnen zijn? Ik heb ook uitslag op m’n bovenbeen die verdwijnt en weer opkomt.

AH helder, dank je!!
Echt zo top dit topic. :heart:

1 like

Ah, f.ck netelroos. Dat ze daar nou nog nooit iets op gevonden hebben?!

Bedankt voor je antwoord! Ik ga denk ik toch binnenkort een keer langs de huisarts inderdaad.

1 like

Ik ben grieperig geworden nadat ik thuis kwam van mijn vakantie… keelpijn, enorm veel slijm in mijn keel, misselijk, enorm veel hoesten en en gevoel van koorts? ( ik gloei helemaal en met dit weer is dat echt klote. ) wat kan ik er zelf aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen? Ik moet morgen weer werken en ik wil mezelf niet ziek melden.

Ik denk eerlijk gezegd niet zo veel? Griep is griep toch? (maar ben geen dokter)

Heb een zalfje tegen de jeuk maar verder :roll_eyes:

@hanson
Oh dat is wel erg raar… hopelijk heb je er niet te veel last van…

1 like

Sinds 1/2 jaar krijg ik erg snel blauwe plekken. Vooral mijn benen zien er niet uit. Het is zo erg zelfs dat de fysio er van schrok.
Doorgaans weet ik niet eens hoe ik eraan kom, maar het doet erg veel pijn.
Vorige week heb ik mij gestoten, echt heel licht maar het deed abnormaal veel zeer en nu zit er een grote dikke zwarte blauwe plek :confused:
Moet ik hier iets mee?
Ik slik medicatie voor allegien, kunnen die dit veroorzaken?

Dank u! Dan ga ik nog een paar dagen afwachten :slight_smile:

1 like

Ervaringsdeskundig antwoord: ik heb dit ook een paar keer gehad en menstrueer nog steeds niet dus voor mij gold dit niet!

1 like

Oh handig! Maar bij @Jauregui was het 10 euro voor 30 pilletjes. Dat komt dan niet echt overeen met wat die site zegt (het zou veel goedkoper moeten zijn). Klopt die site dan wel?

Zou kunnen. Dan zou je over 2 weken ongesteld moeten worden, dus dan weet je of dit een eisprong was of toch niet. Hoop het voor je!

1 like