Het grote medische vragen-topic

Je apotheek rekent de eerste keer eerste uitgifte kosten van ongeveer 12 euro, denk dat dat het verschil verklaart

Maar dat was die €6,40 al, dat noemde ze als extra bedrag in haar bericht. Of is dat dan wat anders?

Ja klopt, dat is het begeleidingsgesprek, maar je hebt ook nog de terhandstellingskosten. Je betaalt voor elk geneesmiddel waar een recept voor nodig is terhandstellingskosten. En voor elk nieuw geneesmiddel de kosten voor het begeleidingsgesprek.

1 like

Ja maar ik had die van jou ook op die site opgezocht en die waren ook net zoiets qua prijs… Maar @Hova geeft nu een uitleg waardoor ik het snap denk ik :grimacing:

1 like

Ik dacht inclusief de €6-7 voor de apotheek en dan komt het precies uit, maar de afspraken die jouw apotheek met jouw verzekeraar over dit geneesmiddel heeft kunnen verschillen, tussen apotheek en verzekeraar wordt uiteindelijk de prijs bepaald die jij betaalt voor een product, medicijnkosten.nl toont de gemiddelde prijs.

1 like

Oh pff, lekker ingewikkeld haha. Maar dankjewel, dat zal het dan zijn!

Dankjewel!

1 like

Overigens zie ik voor norethisteron best vaak een bijbetaling van een paar euro ofzo, (werk in de apotheek) maar ik weet eigenlijk niet of dat ook is als je aanvullend verzekerd bent

1 like

Aanvullend zien je natuurlijk ook niet in de apotheek. Ik zeg altijd dat mensen het maar moeten insturen, nee hebt je, ja kun je krijgen.

1 like

Dankjewel voor de toevoeging! Ik heb alleen een basisverzekering dus dat zou voor mij niet gelden.

Valt misschien niet echt onder de categorie medisch, maar klopt het dat sommige mensen van nature (redelijk wat) ondergewicht kunnen hebben wanneer dit al vanaf kinds af aan is?

Ieeellll sorry, maar heet dit echt zo?
Wat is het? :persevere:

Mogelijk is er iets veranderd in je bloedstolling. Dat zou verklaren waarom je er tot zes maanden geleden geen last van had en nu wel. Of dat nou komt door medicatie of een andere oorzaak kan ik niet zeggen. Wat je wel kan doen is even naar je huisarts gaan en je stolling laten bepalen dmv bloedonderzoek. Dan weet je of het onschuldig is of niet.

2 likes

Kan vanalles zijn bijvoorbeeld de make-up die je gebruikt (indien van toepassing) of oogcreme, gezichtscrème of “gewoon” een reactie door bv in je oog wrijven. Lijkt mij zo van achter een scherm onschuldig maar snap wel dat het irritant is. Misschien helpt wisselen van bovenstaande producten of je oog goed schoonhouden met enkel water. Heb je lenzen? Dat zou ook nog een boosdoener kunnen zijn.

1 like

Bedankt, ik ga even bellen voor een afspraak.

1 like

Oké beetje TMI maar goed. Ik heb af en toe best wel rare bruine afscheiding… Vandaag dus weer paar keer. Is dat normaal? Lees er best wel verschillende verhalen over nml.

1 like

Ik heb sowieso 2 keer per maand last van verstopte oren.
Gebruik otalgan vd apotheek en spuit het daarna uit met een spuitje wat enigszins helpt, maar soms ben ik ook wel eens een week doof aan 1 kant. Ben er zo langzamerhand wel aan gewend maar ik word er gek van.
Iemand tips?

Ik heb dit vaak rond mijn ovulatie. Ziet eruit als oud bloed, heb dit ook voor en na mijn ongesteldheid. Misschien kun je het bijhouden in zon menstruatieapp? Daardoor zag ik er bij mij een patroon in en volgens mijn huisarts hoef ik me er geen zorgen om te maken. Als het echt random is zou ik wel even naar de huisarts gaan.

1 like

Oh dat is wel een goeie ja. Ik moet volgens mijn pil wel over vier dagen stoppen.

1 like

Maar met de pil heb je in principe geen eisprong toch? Ik heb wel eens gehoord dat je door de pil een gevoeligere baarmoedermond kan krijgen, dus daar kan het misschien ook mee te maken hebben? Ik zou het in ieder geval voor jezelf even bijhouden!

1 like