Het grote medische vragen-topic

Dan ben je toch ook niet zwanger (ALS je al een ovulatie zou hebben gehad dan zou die nu ergens moeten zijn en zou de kans om te bevruchten er ook nu pas zijn)? Of je zou al maanden zwanger moeten zijn en dan kun je nu testen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Herkenbaar!!! Mijn beste vriendin bleek al ruim 5 maanden in verwachting te zijn toen ze erachter kwam, en sindsdien (inmiddels 6 jaar terug, we waren 19 en haar kind gaat al een jaar naar school) maak ik me heel erg vaak druk. Sindsdien heeft een andere vriendin ook een kind gekregen, ondanks ze een Mirena had :frowning:. Het enige dat voor mij helpt is regelmatig testen: ik heb van die hele goedkope zwangerschapstests zonder plastic omhulsel op internet gekocht die ik braaf iedere maand gebruik op de dag dat ik met een nieuwe pilstrip begin. Ik vind het alsnog vrijwel altijd heel spannend, maar hierdoor weet ik wel zeker dat zelfs als er iets aan de hand zou zijn, ik er vroeg genoeg van op de hoogte zou zijn.
Het negatieve gevoel proberen te onderdrukken werkt voor mij persoonlijk helemaal niet, want hoewel ik rationeel gezien weet dat de kans miniscuul is, ben ik toch altijd bewust van de uitzonderingen.

1 like

Dan voor je eigen gemoedsrust maar een test doen elke maand, zoals anderen hier al zeiden. Die van action zijn bijvoorbeeld ook goedkoop em betrouwbaar.

1 like

Wellicht is je kaak uit de kom gegaan.

Mijne kan dat heel gemakkelijk en heb periodes niet kunnen eten van de pijn. Dat bleef lang nazeuren.

Ik ben daarvoor bij de kaakchirurg geweest.

Leg je handen eens onder je oren op je kaakgewricht? En doe dan voor je gevoel zo recht mogelijk je kaak open en dicht.
Rechts gaat mijn kaak veel meer uit de kom. Er is een groot verschil zeg maar.

Wat ik moest doen.

Eet met beide kanten gelijk. Dus verdeel je eten over links en rechts gelijkmatig.
En ik moest een oefening doen.
Om mijn kaken te trainen

Ik denk dat het nog wel even tijd kost, mocht het weer gebeuren dan wellicht naar de kaakchirurg hij maakt een serie foto’s en geeft je juiste oefeningen.

Daarna nooit meer die pijn gehad.
Dat is al 20 jaar geleden! Haha

Ik had zelf misschien net iets anders, op een gegeven moment mijn mond slecht kunnen openen omdat dan (aan één kant) mijn kaakgewricht behoorlijk pijn deed en over een soort moeilijk punt heen moest. Ik bleek best wel te klemmen als ik nerveus was (vaak), heb het toen aan de huisarts gevraagd toen ik er een keer was voor andere klachten want dacht dat ze er toch niets mee zou kunnen maar ze noemde het temporomandibulaire dysfunctie (TMD), lees net dat dat eigenlijk meer een verzamelnaam is voor verschillende stoornissen (zie hier https://www.isala.nl/patienten/folders/5405-kaakgewrichtsklachten en ook voor de meest voorkomende klachten).

In ieder geval, ben geen arts en weet niet zeker of dit op jou van toepassing is maar wellicht als het aanhoudt en dit het inderdaad is, zou je eens naar een fysiotherapeut kunnen gaan die met kaken werkt (orofaciaal), ik heb echt heel veel baat gehad bij een paar behandelingen en nu een stuk minder last van mijn kaak.

Mijn man heeft ineens een rare plek op zijn hand.
Lijkt op een blaar maar is het niet. Tenminste geen activiteiten gedaan waarmee je een blaar op kan lopen.
Verdikking in de huid doet geen pijn en hij voelt er weinig van.

Ikzelf heb veel urticaria/netelroos en dat lijkt er echt niet op.

Foto

Deze tekst zal worden verborgen

Add images

Wat zou dit nou weer kunnennzijn?
vooraf opgemaakte tekst met 4 spaties laten inspringen
1 like

Ik moet sinds een dag of 5 continu plassen. Ben ik net geweest, moet ik alweer. Geen kleine beetjes en het doet geen pijn, dus leek me geen blaasontsteking. Ik drink niet veel. Wat kan dat zijn? Het enige dat ik kan vinden onderhand is zwangerschap maar ehhh mag hopen dat er nog andere redenen kunnen zijn.

Ik voel me vandaag sowieso niet top maar is dus al paar dagen. Na sushi ofzo herken ik het wel, maar zoveel dagen…?

1 like

Ik heb ook twee keer (vrij snel) achter elkaar blaasontsteking gehad zonder echt duidelijke klachten. Ik had als enige symptoom dat het sterk rook.

2 likes

Nee het is een zachte bobbel.

1 like

Lijkt een beetje op een brand blaar, maar als hij zich niets kan herinneren over een voorval lijkt me dat niet waarschijnlijk. Eelt kan het idd ook zijn of een blaar door wrijving? Werkt ie met z’n handen?

1 like

Nou we hebben vakantie dus gewerkt wordt er niet! :grin:
Ik dacht ook een blaar, maar het doet helemaal geen zeer zegt hij, normaal voelt hij dat wel.
Hij neemt regelmatig monsters uit houten funderingspalen en dan houdt hij er ook wel eensnarig een blaar aan over. Dat voelt anders.

Raarrrrr

1 like

Ik ben zo blij met dit topic. Ik zat bij te lezen en mijn huidige kwestie (pijn in rechterpols) werd gewoon helemaal besproken.
Beetje jammer alleen dat het advies was toch maar naar de dokter te gaan en ik deze klacht al 3 jaar heb (af en aan met heftige perioden dat ik nog geen boterham kan smeren tot weken dat ik er bijna geen last van had). Vandaag was het zo heftig dat ik niet kon schrijven dus morgen ga ik echt de huisarts bellen!

1 like

CTS? Herken de klachten namelijk.

1 like

Ja ik hoop het dus niet. Omdat het niet constant is hoop ik op gewoon fysio, tis iig minder erg als ik er niet op slaap.
Maargoed ik kan om 09.10 terecht. We gaan het horen…

Ja dat heb ik dus ook. Rechts loopt er scheef uit.

Ik had dus een oefening voor de spiegel (om te zien of mijn tanden recht bleven) en dan mijn kaak gespannen open en dicht doen zodat mijn kaak niet naar buiten plopt. De spieren trainen zeg maar.
En met gapen een hand onder mijn kin. Dus niet lekker giga gapen hahaha

Sindsdien geen last meer, maar toch gaat mijn kaak nog scheef open. Gek

Ik moet volgende week woensdag een echo en een foto laten maken.
Bij mijn moeder dachten ze dat ze cts had, ze is daar ook voor geopereerd maar toen het maar bleef ontsteken bleek ze reuma te hebben. Mijn oma had ms maar dat is volgens mij geen erfelijke ziekte.

Ik vroeg wat ik moest doen tegen de pijn en ze zei dat ik 4 x per dag 2 pcm moet nemen voor die spiegel. Dus daar begin ik nu mee. (ik had eigk verwacht dat ik ibu moest nemen maar zij zal het wel beter weten). De pijn zit trouwens op mn pols en dan aan de bovenkant van mn hand die kant. Kan wel oke naar links en rechts bewegen maar niet naar boven of beneden.

neuroborreliose!

1 like

Ik heb mijn MDL verpleegkundige ook al gemaild maar denk dat ze op vakantie is ofzo haha
Ik ben begonnen met pepermuntolie capsules van Tempocol. Nu zat ik alleen de bijsluiter te lezen waarin staat 'dit product wordt ingenomen tot de symptomen zijn verdwenen en kan eventueel verlengd worden tot een periode van maximaal 3 maanden per kuur". Stel nou dat dit blijkt te helpen, wat moet je dan doen na die 3 maanden of kan je dan na een kleine break weer gewoon beginnen?

1 like

Ik heb al jaren last van ontstekingen in mijn lies die heel pijnlijk kunnen zijn (zitten vaak precies op het randje van mijn onderbroek). Een tijdje geleden ben ik hiervoor naar de huisarts geweest en hij zei dat het leek op hydradenitis (ontstoken talgkliertjes, haarzakjes?). Het zijn soms bultjes maar meestal meer een soort “kanaaltjes”. Er blijven ook littekens achter. Hij heeft me een antibacteriele zeep gegeven die ik 2 keer per week preventief moet gebruiken om het schoon te houden. Verder is er niet zoveel aan te doen zei hij, als het iets heel groots wordt dan kan hij het opensnijden.

Nu heb ik er al een paar weken weer eentje, van ongeveer 1 cm, die nu een beetje open is gegaan maar er komt alleen maar bloed uit. De huid van dat bultje is ook heel dun en wat glanzend? Is het normaal dat hier bloed uitkomt, hebben meer mensen dit? Of zal ik hiermee weer naar de huisarts? :worried:

Ik doe al veel ter preventie: katoenen ondergoed, niet zo vaak scheren, zonder ondergoed slapen.

1 like

Scrubben en/of exfolieren helpt wellicht! Paar keer per week met een grove scrubhandschoen en/of bijv iets als PFB vanish erop doen.

2 likes