Het grote medische vragen-topic

Nee, dat niet gelukkig.
Het is nu alweer wat minder gelukkig.

2 likes

Vraagje; als je de prikpil hebt, en het is drie maanden verder dus weer tijd om ‘m te krijgen… kun je dan al verandering in je borsten voelen? Omdat je menstruatie nog langer uit kan blijven … maar je wel hormonen ‘mist’ snap ik het niet zo goed. Ik heb pijn en een soort schijf. Maar ook een hard plekje, wel ‘beweegbaar’. De ‘enge ziekte’ komt veel in mijn familie voor dus daarom ben ik er zo alert op… ik weet dat ze zeggen dat pijn meestal betekent dat er juist niets is omdat die ziekte zich meestal niet in eerste instantie uit in pijn… maar daar kun je ook weer niet vanuit gaan is wat ik van de huisarts jaren geleden hoorde.
Kan dit gewoon komen doordat ik de prikpil weer moet halen of moet ik er iets mee? Ik ga dinsdag voor de pil… maar dan ga ik met een mannelijke begeleider en heb niet het vertrouwen om dit dan te bespreken waar hij bij is…

1 like

Munt/kamille/spijsvertering thee?

1 like

Cola, liters cola!
(Wow eerste keer dat ik dit als diëtist aan iemand aanraad, haha)
Sterkte!

13 likes

hahah deze durfde ik niet op te noemen, maar neem ik altijd bij buikklachten/kater/misselijkheid/zwak

2 likes

Dit vragen ze bij de dokter ook elke keer als eerste ‘heb je al cola gedronken?’ als ik misselijk ben.

2 likes

Oké beetje onduidelijk dit maar ik heb sinds een week dat ik af en toe een gek gevoel in mijn voortanden heb. Soort van dat gevoel als je op een heel koud ijsje bijt. Maar wat kan dit zijn?

1 like

Te laat maar voor next time: gember(thee)!

2 likes

Heb opzich wel weer behoefte aan baby foto’s op insta…

3 likes

Combinatie van bovenstaande adviezen: Je hebt ook cola met gembersmaak van Pepsi? :stuck_out_tongue: Al betwijfel ik of daar daadwerkelijk gember in zit

1 like

Hahaha :joy: Nou ben ondertussen 12 dagen overtijd en niet zwanger. Dus het lijkt erop dat m’n lijf me geen eisprong meer wil geven. Geen baby’s meer dus :sob:

1 like

@Krabsalade nee heb ik niet gehad, wat is dat?

@Karl_Lagerfeld je hebt de goden verzocht. Ik ben echt net ongesteld geworden. Dus wie weet over een tijdje … nieuwe babyfoto’s :joy:

1 like

Nadat ik er vorige week ben achter gekomen dat ik lactose intolerant ben, ben ik natuurlijk Lactose vrij gaan eten. Ik merk alleen nog helemaal geen verschil in klachten, afgelopen woensdag en donderdag had ik zelfs meer last van mijn buik dan ik de afgelopen weken heb gehad. Weet iemand hoe lang het ongeveer zou kunnen duren voordat de klachten af gaan nemen?

Ik heb een hele gevoelige linkerbovenarm. Als iemand daar in knijpt (zachtjes) of ik krijg een duw of ik bots ergens tegen, dan blijft het echt minuten lang tintelen in mijn arm en doet het eigenlijk ook echt wel pijn. Bij mijn rechterarm heb ik dit helemaal niet. Het is ondertussen al jaren zo dus ik maak me niet echt zorgen dat het iets ernstigs is maar ben wel benieuwd wat het zou kunnen zijn!

Nee dit kan ik niet aan. Mijn eierstokken rammelen echt tevaak door jouw babyfotos/filmpjes :sob::sob::sob::sob:

1 like

Haha ach voordat er een nieuwe baby is zijn we een jaar verder joh

1 like

Ik heb echt een enorme bult onder mijn behabandje en het doet ontzettend veel pijn. Aan de buitenkant is de huid rood. Kan ik hier iets aan doen? Kan amper lopen haha

1 like

Ik heb heel vaak na het eten 's avonds steken in mijn lijf, vooral in mijn borstkas maar ook wat lager (middenrif, buik) en hoger (oren). Nooit overdag maar echt heel vaak 's avonds, zo’n kwartier a halfuur na het avondeten. Niet ondraaglijk, wel pijnlijk en vooral irritant. Is er IEMAND die dit herkent? :frowning:

1 like

Ik heb de afgelopen paar weken heel vaak koude voeten. Zonder dubbele sokken aan lukt slapen ook echt niet. Maar de laatste paar dagen is het alleen nog maar erger geworden… overdag moet ik ook echt dubbele sokken dragen en nog steeds blijven mijn voeten heel koud. Mijn voeten voelen ook constant koud aan. Meer mensen die hier last van hebben? Zit eraan te denken om binnenkort toch maar even naar de huisarts te gaan.

1 like