Bedankt voor je snelle antwoord! Als ik het zo lees zou dat het inderdaad ook kunnen zijn.
Kan het eten van ander brood snel effect hebben op je spijsvertering? Of moet je je lichaam eraan laten wennen? Ik heb het gevoel sinds ik dit brood eet mijn spijsvertering echt wel anders is. Ik moet ineens veel vaker naar de WC en het blijft rommelen als het ware.
Ik ben van meerzaden brood van AH (liefde en passiebrood) over gegaan naar gewoon boeren bruin brood van AH.
Mijn vriend heeft dit ook. Je kan normaal gesproken bij de apotheek/drogist sellsun shampoo halen. Stinkt verschrikkelijk maar helpt heel goed. Helaas is het product nu tijdelijk niet op voorraad dus mijn vriend was deze zomer een gevlekte koe (de witte vlekjes kleuren niet bruin).
De steken in m’n (beide) oren vind ik het vervelendst, daarna m’n borstkas. Ik drink nadat ik heb gegeten een glas water, ben een normaal tot snelle eter. Misschien inderdaad te snel! Te warm/heet zeker niet. Van Rennies gaat het niet weg. Ik ga eens een tijd proberen heeeeeeeeel langzaam te eten haha, misschien doet dat iets. Thanks voor je reactie!
Ik heb de laatste tijd heel erg last van een opgeblazen buik. Vandaag begon het weer uit het niets, ik had niks gegeten. Ik lijk dan net 5 maanden zwanger en heb het gevoel alsof er heel veel lucht in mijn buik zit.
Net tijdens het eten was het bijna niet meer uit te houden, ik had het gevoel alsof ik uit elkaar klapte. Ook heb ik vaak last van zeurende pijn in mijn onderbuik. Ik heb al eens een ontlastingsonderzoek laten doen maar daar kwam niks uit.
Iemand enig idee wat dit is?
Heb je alleen het gevoel dat er lucht in je darmen zit of is dat ook echt zo (veel scheten laten)?
Nee alleen het gevoel want ik hoef niet veel scheten te laten
Hmm dat herken ik niet, sorry. Ik heb ook vaak een opgeblazen gevoel en een dikke buik door opgezette darmen maar bij mij komt dat echt door voeding. Ik worstel daar heel erg mee want mijn buik voelt het best als ik heeeel basis en niet warm eet. Echter merk ik dan meteen dat ik voedingsstoffen mis dus dan ga ik toch maar weer de dingen eten in de hoop dat de pijn in mijn buik mee valt.
Dankjewel voor je reactie. Ik denk dat het dan wel lucht moet zijn
Oké dankjewel! Dan kijk ik nog een tijdje aan hoe het voelt.
Heel herkenbaar, dat gevoel van niet willen bellen om geen zeur te zijn, maar hier een tip van iemand die al langdurig ziek is; bel, ga, en laat je niet afschrikken door de woorden die het ziekenhuis kiest. Als je huisarts goed luistert, maak een afspraak, bespreek met hem/haar wat de juiste aanpak is, laat je desnoods doorverwijzen naar een ander ziekenhuis, als je je daar niet serieus genomen voelt. Uit ervaring weet ik inmiddels dat jij je gevoel moet volgen, want jij ben de enige die echt voelt wat er aan de hand is, en jij ben de enige die er last van heeft.
En nog wat: je ben nooit een zeur als je je zorgen maakt om je gezondheid!
Gewoon nu bellen. Ik zou niet het weekend afwachten!
Als het echt goed veel pijn doet, zou ik nu gewoon stappen ondernemen. Direct zit je in het weekend met nog grotere pijn en kan je minder kanten op.
Het is je gezondheid he? Niet een choco reep uit de appie
Soms val ik 10 minuten op de bank in slaap of zo en dan maakt m’n vriend me wakker en heb ik al een heftige droom gehad. Dat is toch een beetje raar? Je gaat toch pas na een uur in je REM slaap of zo? Of is dit wel normaal? Heb verder geen slaapproblemen
Ik ben het eens met @Flopsyunicorn, maar als de huisarts er pas maandag is, prima. Weet dat je extra moe wordt van zoiets, het vreet veel meer energie dan je denkt. En paracetamol en andere pijnstillers zijn niet zo erg in weekend. Geef jezelf de ruimte om niet 100% te zijn en zorg goed voor jezelf. Wij zijn vaak heel hard voor onszelf, als in, als je niet in bed ligt, ben je niet ziek en moet je niet zeuren. Maar als het zo simpel zou zijn… Veel beterschap en hou ons op de hoogte als het beter of slechter gaat.
Vind dit een soort van medische vraag, ik moet volgende week 12 buisjes bloed laten prikken. Ik val altijd al bijna flauw met bloed prikken maar ik vrees dat ik nu sowieso nokkie ga, heeft iemand hier misschien tips om het zo aangenaam mogelijk te maken of om flauwvallen te voorkomen? Ik probeer altijd om niet te stressen, ga altijd al liggen en kijk niet naar mijn arm en die naald enzo. Soms gaat het dan wel en blijf ik nog even liggen maar dan gaat het toch weer mis als ik eenmaal opsta, waardoor ik dus een kwartier met mn hoofd tussen mn benen hang en probeer rustig te ademen etc. waardoor ik soms dan alsnog flauwval
Vind het gewoon ook zo kut van mezelf, wil gewoon ff bloedprikken en klaar. Niet dat het ook voor die verpleegkundige een heel drama is en ik een half uur in beslag neem.
Vraag of je op een stoel mag liggen? En daarna ook even bijkomen, blijven liggen. Neem een flesje cola mee (caffeine en suikers). Anders een koud iets in je nek leggen helpt ook. Oja en in een buisje zit maar 4/5 ml bloed ofzo dus daar hoef je je ook geen zorgen om te maken! Of probeer ademhalingsoefeningen te doen. Komt goed, sterkte hoor lijkt me erg vervelend.
Prik zelf ook wel eens bloed/infusen en probeer altijd gewoon te kletsen over andere dingen met de patient. Helpt ook wel eens :).
@Nimbus2000 @HvO oh was denk ik niet zo duidelijk maar ik ga altijd dus al liggen! Kletsen helpt inderdaad wel op het moment zelf maar wanneer het klaar is en ik nog even blijf liggen en denk ‘oh nou niks aan de hand!’ sta ik pas op en dan gaat het vaak alsnog niet lekker. Iets met suikers is wel een goede, dat ga ik iig meenemen. Moet namelijk ook nog nuchter zijn voor het bloedonderzoek dat ze gaan doen en dat maakt de kans op flauwvallen natuurlijk juist groter.
Heb al een week last van hoofdpijn. Slik bijna elke dag pijnstillers, anders lukt het werken niet.
Moet ik me zorgen maken of nog ff aan zien?
Ik werk nu 40uur ipv 25 (welke ik jaren deed) en vat dus minder slaap dan voorheen. Zou het hier mee te maken hebben? Dat ik gewoon moet wennen aan minder slaap en meer drukte?