Het grote medische vragen-topic

Ik heb een vraagje. Sinds dat ik ik Madrid ben aangekomen, heb ik een raar gevoel in mijn armen als ik wil slapen of een dutje wil doen. Ik dacht aan spierpijn maar dat is een heel ander gevoel. Ik drink goed en ik merk ook dat ik opzwel door de hitte, maar het gevoel in mijn armen zijn lomp en irritant. Ik kan er niet door slapen en heb het idee dat ik ze steeds moet strekken? Iemand die mij eventueel kan helpen? Komt het door de hitte?

1 like

Mijn vriend is vannacht dronken gevallen met z’n fiets (sukkel) nu heeft die heel heftige pijn in z’n borstkas, echt van de voorkant tot de achterkant, links. Ademen en lachen doen pijn. Hij wil niet koelen want we hebben geen grote koelelementen en hij wil pas naar de huisarts als die morgen nog last heeft. Is dit verstandig? Of kunnen die echt iets doen. Het zal niet gebroken zijn want hij kan nog wel lopen enzo.
Ik ben net vertrokken voor het hele weekend weg en maak me 100 zorgen.
Heb hem wel paracetamol en ibuprofen gegeven

1 like

Ja bellen. Better safe then sorry en er zit een bepaalde tijd tussen ‘infectie’ en het nog kunnen vaccineren.

1 like

Thanks @Krabsalade
Ik sta nu lekker met mijn armen te zwaaien :smiley:

2 likes

Soms raden ze zelfs aan om antibiotica bij diepe katten krabben te nemen. :see_no_evil:

1 like

Hoelang geleden is het? Voor tetanus moet je binnen 72u behandeld worden namelijk.

1 like

Oh my god ik heb net hetzelfde meegemaakt vandaag. Echt een heel diepe kras en het is paars vanbinnen. Ik ben wel ingeënt tegen tetanus. Is het dan toch nog aangeraden om een extra spuit te laten zetten?

Antibiotica wil ik echt niet nemen want ik weet uit ervaring dat ik daar echt ziek van word en ik kan en mag gewoon echt niet ziek worden komende week. :disappointed_relieved:

1 like

Als je laatste tetanusvaccinatie minder dan 10 jaar geleden is, hoef je geen tetanusbooster te krijgen. Maar als de wond ontstoken is, moet je die wel (laten) behandelen. Daar is overigens niet altijd antibiotica voor nodig.

2 likes

Ik heb de laatste tijd tussen mijn stopweken door (en of ik dan wel of niet doorslik maakt weinig verschil) heel donkere afscheiding. Al getest op eventuele soa. Heb er ook niet echt last van maar wel een beetje vervelend. Weet ook niet zo goed of een andere pil kan helpen? Maar ben wel tevreden met de pil die ik nu heb met mijn humeur enzo.

1 like

Nog niet, maar kun je dat zomaar bij de huisarts aanvragen?

1 like

Ik heb al geruime tijd last van een echt extreem droge vagina na de sex. Een paar uur na de sex dan voelt m’n vagina als rubber en extreem tight, dat blijft dan een paar dagen zo. Enig idee wat het kan zijn?
Ik heb een geschiedenis met vaginale infecties, veel antibiotica and anti fungi dingen gebruikt… Al een tijdje geen infectie meer gehad maar dit probleem blijft…

1 like

Latex allergie (indien je condooms gebruikt)?

1 like

met of zonder condoom hetzelfde resultaat… en voor het zingen de kerk uit… en met verschillende mannen ook hetzelfde resultaat. echt kurkdroog en tight een paar uur later :sleepy:

1 like

Oh pff, lastig… Hopelijk heeft iemand anders een idee om je hier vanaf te helpen.

2 likes

Dubbele winst krijg je als je eerst je nagels lakt en daarna pas als een gek gaat zwaaien.

7 likes

Ik neem aan dat je in het buitenland woont als je gentamicine gewoon bij de apotheek kunt halen? Gentamicine is absoluut niet geïndiceerd (in Nederland in ieder geval) voor dit soort huidinfecties. In Nederland is dit ook alleen als infuusvloeistof of oogzalf beschikbaar dus daar kom je sowieso niet ver mee.

Ik zou gewoon naar je huisarts gaan, mogelijk dat ook antibiotica niet de juiste behandeling is maar dat de plek open gemaakt moet worden/de haar eruit geplukt moet worden. En als antibiotica wel nodig is kan de arts de juiste voorschrijven om de juiste bacterie te bestrijden (uit mijn hoofd bij huidinfecties vaak een staphylococcus aureus maar pin me daar niet op vast).

1 like

Ik moest door de katten-krab-tetanus vragen denken aan iets wat een bevriende diergeneeskunde-student laatst zei, dat er maar drie (!) gevallen bekend zijn van mensen die rabiës hebben gekregen en het overleefden en dat vond ik echt bizar! Lees nu op de RIVM dat er ook maar 5 NLse mensen zijn doodgegaan in de afgelopen 40 jaar, maar dan besef je wel dus dat het inderdaad écht belangrijk is dat je binnen 24 uur (of welke tijd er ook voor staat) zo’n prik te krijgen als je wordt gebeten door een hond of aap op vakantie

1 like

JRabies en tetanus zijn wel twee verschillende dingen. Als je hier in NL valt of door een dier wordt gebeten krijg je alleen een tetanus injectie (tegen tetanus dus). Ik geloof dat je alleen rabies antistoffen krijgt als je door een vleermuis bent gebeten. Het buitenland is wel een ander verhaal.

Edit: oeps lees nu pas goed dat je aan t einde van je post ook schrijft “op vakantie” :sweat_smile:

1 like

Sinds een week heb ik last van mijn achillespees denk ik. Het begon als lichte pijn na het joggen aan de achterkant van mijn enkel. Dit trok snel weg. Sinds 5 dagen ben ik gestopt met sporten en na 2 dagen was de pijn weg. Nu heb ik gisteren en vandaag wat stukken moeten lopen en is de pijn weer terug. Vooral als ik stil zit kan het soms ook stekende pijn zijn. Na een stukje lopen trekt het wat weg. Ik vermoed achillespees ontsteking of iets in die aard. Ik ben een aantal weken geleden gestart met joggen en heb geen goede schoenen gekocht (dom). Nu vertrek ik zaterdag op vakantie ( azie, ook met stukken wandelen) en weet ik niet zo goed wat ik ermee moet. Heb het idee dat de dokter ook weinig kan doen op zo’n korte termijn en voor doorverwijzen is het sowieso te laat. Hopelijk is er iemand met een goede raad of tips om het te genezen.

1 like

Ik heb al een paar weken bijna elke dag last van hartkloppingen. Ik heb al wat gegoogled en weet dat het heel vaak niets is en dat het ook vaak tussen je oren zit, maar zit te twijfelen of ik er mee naar de huisarts moet of dat ik gewoon moet chillen :’)

Ik krijg het eigenlijk altijd als ik in rust ben, en als ik er aan denk of me er op focus wordt het erger. Gebeurt echt meerdere malen per dag

1 like