Het grote medische vragen-topic

Gewoon vragen. Als jij je er niet fijn bij voelt gewoon langs gaan. Het gaat om jou.

1 like

Ik heb een steelwratje (althans ik denk dat dit het is) tussen m’n onderwimpers en wil die graag weg hebben. Nu lees ik dat huisartsen dat ook soms doen, maar hij is heel klein en ik denk niet dat de huisarts het kan wegknippen (de gedachte alleen al dat er iets bij m’n oog wordt weggeknipt brr). Is het verstandiger om het bij een schoonheidssalon weg te laten halen? Ik las dat die het met een naald en stroomschokjes doen. Ik vind het heel eng, omdat het zo dicht bij m’n oog zit.

Ik zou persoonlijk een huisarts meer vertrouwen dan een schoonheidssalon, zeker zo dicht bij je oog! Of vraag aan je huisarts of hij het persoonlijk zou doen, misschien verwijst hij je wel door oid.

Ik heb dit ook! Vraag me ook al jaren af wat t is eigenlijk

Zijn er hier mensen die zich gaan inenten tegen menginokokken? (ik val buiten de oproep groep, maar zit er over te denken om de huisarts te bellen hierover)

Mij schiet ulnaris neuropathie meteen te binnen, herken je je daarin? Je kunt kijken of je met dat rijtje adviezen verbetering kunt verkrijgen :slight_smile:

Nee. Is ook wel echt tekort aan die vaccins. In de apotheek waar ik werk kunnen wij er ook echt niet meer aan komen. Er staan er ook al best wat in bestelling voor mensen.

Vroeger had ik het volgende wel eens: dan was er een verschil in temperatuur, bv in het buitenbad op een zomerse dag en dan kreeg ik een soort jeuk onder mijn voeten dat ook een soort van pijn deed. Ook werd het rood en een soort bulten. Had er dan echt last van met lopen. Als ik dan eenmaal goed opgewarmd was na het zwemmen trok het weer weg.
Nou ja, een raar iets maar was het ook alweer vergeten. Nu had mijn dochter het laatst ook! Dus nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of hier meiden zitten die dit herkennen en wat er dan eigenlijk gebeurt?
Ik heb die oorzaak van verschil in temperatuur later zelf erbij verzonnen omdat ik daar een soort verband in zag (buiten warm/water koud). Misschien is het heel wat anders hoor.

Ik heb zoiets als ik in kouder/ nat weer gesport heb en dan ga douchen. Mijn bovenbenen worden dan rood en gezwollen als een soort giga muggenbult. Ik meen dat het iets met histamine te maken heeft als reactie op het temperatuurverschil. Maar ik weet het niet zeker. Volgens mij is het ook niet ernstig, het voelt alleen vervelend.

1 like

Ja dat klopt!!

2 likes

@Hettie Ja klinkt als netelroos/galbulten. Dat kun je van allerlei dingen krijgen: temperatuurverschil, druk, trillingen… ik denk dat een anti-histamine pilletje zou moeten helpen als het heel erg is maar volgens mij is het niet echt ernstig, alleen vervelend

Het jeukt even erg, maar als mijn benen weer op temperatuur zijn, is het ook weer over. Het ziet er dramatischer uit dan het is haha.

Ik weet eigenlijk niet of het in dit topic thuis hoort, maar oké…

Ik heb de laatste tijd enorm veel last van nachtmerries. Het is begonnen nadat ik medicijnen ben gaan gebruiken. Nu blijkt ook wel in de bijsluiter te staan dat het een bijwerking kan zijn, maar zou dat niet na een maand of 3 over moeten zijn? Na de gewenningsperiode dan.

Ik durf bijna niet meer te gaan slapen na zo’n nachtmerrie, ben dan echt van slag. Overdag voel ik me echt heel naar en blijft het in mijn hoofd zitten. Ook kan ik tot in detail terughalen waar het over ging.

Stoppen met de medicijnen is geen optie, maar is er misschien iets wat ik er aan kan doen?

Bijwerkingen gaan toch nooit zomaar over?

Ik zat dit te lezen en dacht LOL wie gaat er nou een stuk boomschors eten, maar het kan natuurlijk ook om aanraking etc. gaan

Zoals ik al heel vaak gepost heb waarvoor sorry ben ik vorige week gevallen. De kleine teen van een voet waar ik geen foto’s van heb moeten laten maken doet nog steeds erg veel pijn, vooral op een specifieke plek. Ik vermoed eigenlijk dat er een klein breukje in zit? Maar daar kan je eigenlijk niks aan doen toch. Is intapen handig?

Je kan een dakpanpleister maken (even YouTube-filmpje zoeken), dat ondersteunt het een beetje, maar meer doen we er in het ziekenhuis ook niet aan.

1 like

Dank! Ga er naar kijken

Een vraag voor iedereen die hier ervaring mee heeft (gehad).

Ik ben gestopt met de nuva-ring ik denk 3/4 maanden geleden en had een prima cyclus van 30 dagen ofzo. Toen ik ziek werd (keelamandelontsteking en bijholteontsteking enzo, heb antibiotica gekregen waar ik ook weer een allergische reactie op kreeg) was het 5 dagen te laat. Als ik van die datum uit ga (dus + 30 dagen) had ik vorige week vrijdag ongesteld moeten worden. Dus ben al 10 dagen overtijd, heb nog een klein verkoudheidsvirus gehad in die 10 dagen en twee zwangerschapstesten gedaan met ochtendurine maar echt niet zwanger, voel me verder ook prima.

Waaarom word ik niet ongesteld en wat moet ik nu doen?

Ik gebruik fentanyl pleisters. Met de 10, 25 en 50mcg p/u had ik weinig last, maar sinds ik op 75mcg zit is het echt heel erg.
Ik probeer ook wel te relativeren. Overdag lukt dat meestal ook wel, al ligt het er wel aan wat ik heb gedroomd, maar als ik 's nachts wakker wordt lukt dat niet echt…
Vervelend om te lezen dat jij er ook zoveel last van hebt gehad. Zou zo fijn zijn als medicijnen gewoon geen bijwerkingen zouden hebben😂 Maar dan ga ik toch maar hopen dat het ooit nog minder wordt.

1 like