Ik ben gewoon benieuwd, maar hoe meet je dit constant? Heb je iets van een fitbit ofzo?
Op werk hebben we apparaten en we meten elkaar daar af en toe heb er toen ook een paar keer 1 mee naar huis genomen om op rustige momenten even te kunnen meten. Maar het is misschien ook niet echt verstandig om het te vaak te meten, omdat je je dan misschien alleen maar onnodig ongerust gaat majen?
Misschien moet ik dan toch maar eens gaan sporten haha
Nou daarom vroeg ik het inderdaad. Ik heb vorig jaar bij de cardioloog gelopen, omdat er iets op de ECG was gevonden. (uiteindelijk niks aan de hand) Alleen ik werd daar zo panisch van dat ik iedere keer mijn hartslag ging meten (met mijn telefoon) en je zag hem gewoon stijgen tijdens het meten, omdat ik mij zelf helemaal gek maakte. Sorry, hier heb je helemaal niks van, maar probeer je er niet té druk over te maken, want dat werkt averechts.
Haha ja herkenbaar. En als ik m’n hartslag niet gelijk voelde dacht ik altijd oh ik ben al overleden.
Hahahahahaha zo herkenbaar
Haha ja same here. Of als hij (in mijn ogen) veel te snel ging, dacht ik dat ik iets aan mijn hart had, waardoor ik snel ging ademen en druk kreeg op mijn borst etc. Wat een ellende, ben echt blij dat die tijd voorbij is.
Heeft iemand verstand van zwellingen?
Ik ben 1,4 maand geleden van de trap gevallen en heb sindsdien een bult op mijn bil, was meteen een bult dus heb het meteen gekoeld en werd een grote blauwe (bijna zwarte) plek. De blauwe plek is al lang weg en het doet geen pijn meer, maar de bult is naar mijn idee niet veel kleiner geworden. Na hoeveel weken is een bezoekje aan de huisarts aan te raden?
Ik heb dit eerder al eens gepost maar verwijderd uit schaamte ofzo: maar heb dus al weeeeken geen normale ontlasting. Niet dun, maar stukjes, en heel veel lucht ook erbij. Heb ook soms ineens buikpijn en dan moet ik echt meteen naar de wc rennen. Toen ik een keer voor iets anders bij de huisarts kwam (halfjaar geleden, pijn in onderbuik, bleek een blaasontsteking) voelde ze wel dat mn buik hard en prikkelbaar leek ofzo? Heb ik dan gewoon een prikkelbare darm of is dit toch iets waar ik even voor langs moet?
Na @Krabsalade verhaal over lava durf ik het wel aan haar te vragen maar niet aan mn eigen arts haha
Dankjewel @Krabsalade! Het werd steeds erger en ben vanochtend naar de huisarts gegaan, en die kwam tot de conclusie dat het waarschijnlijk mijn maag is inderdaad. Heb nu iets gekregen om te slikken en ben aan de paracetamol gezet en gaan nu even kijken hoe het zich ontwikkelt op deze manier
Ik wilde even zeggen dat ik het echt op prijs stel dat je hier antwoord terwijl je dit natuurlijk ook al de hele dag doet. Heel lief. Ik vind het moeilijk te zien want al die opties die je geeft daar lijkt het wel een beetje op (al is het bij iedereen op google veel extremer) maar qua omschrijving het meeste op pityriasis lichenoide of nummulair eczeem denk ik. In ieder geval ben ik een beetje gerust gesteld dat het waarschijnlijk geen schimmel is (dan hoef ik me niet druk te maken om besmetting). Ik ga gewoon door met hydrocortison en hopelijk gaat het vanzelf weg. Dank je
ik heb iets soortgelijks omdat ik niet goed tegen lactose/soja en vettige dingen kan
TMI hier hoor maar oke. Ik heb sinds zondag een flinke bult bij mijn poepgat. Ik twijfel of het aan aambei is of een cyste/abces. Het verveelt de hele tijd en ik voel het dus continu maar doet niet ongelooflijk veel pijn. Verder ziet het er niet uit als een puist, wat normaal wel is bij een abces geloof ik. Maar er komt verder ook geen bloed/slijm ofzo mee wat je dan weer bij een aambei verwacht. Ik wil sowieso voor vrijdag een afspraak maken bij de dokter als het dan niet zakt maar misschien heeft iemand hier een idee?
Is het een bult vanuit je anus of er vlak naast zegmaar? En als je perst, komt de bult er dan meer uit of maakt dat geen verschil? Pijn bij de ontlasting?
Aambeien komen van ‘binnen’ uit, zijn een uitstulping van je rectum. Hier kan helderrood bloedverlies bij optreden inderdaad, maar dat hoeft niet.
Als het meer buiten je anus zit, zou het een perianaal abces kunnen zijn, en dat kunnen vervelende dingen zijn. Is het rood, pijnlijk bij aanraden en/of komt er pus uit?
Anyway, ik zou wel even op korte termijn naar je huisarts gaan. Als de zwelling/pijn erg toeneemt en/of je koorts krijgt wel snel contact opnemen met de huisarts/HAP.
Is er iets wat ik kan doen om een ziekte te voorkomen? Ik ben al een paar dagen neit echt lekker maar ik kan het me echt niet veroorloven dat het doorzet
Bedankt @Krabsalade ik maakte mij idd te druk denk ik. Het was na een paar uur op het werk maandag helemaal weg.
Volgens mij wetenschappelijk gezien niet, maar goed slapen, gezond eten, ik knal er altijd nog wat vitaminepillen in, lijkt mij wel altijd te helpen.
Ik ga morgen sowieso even langs de huisarts maar ik ben ondertussen, mede door je vragen, tot de conclusie gekomen dat het een aambei moet zijn. Nog bedankt voor je reactie!
Ik heb al jaren dat ik bij elke stap die ik zet een knak in mijn linkerheup voel. Als iemand zijn hand op mijn heup legt dan kan diegene ook de knak voelen. Ik heb er voor de rest geen last van, dus ben er daarom nog nooit mee naar de HA geweest, maar vroeg mij af of dit wellicht nodig is? Is dit het recept voor een nieuwe heup later, haha. Als ik in bed lig en mijn been opzij doe voel ik meerdere krakjes achter elkaar en hoor je ook geluid.
Ik voldoe net niet aan de criteria van hypermobiliteit (zei vorige HA eens), maar kan wel mn been in mn nek leggen en de grond aanraken met platte handen. Daarnaast heb ik bijv. ook dat ik geen vuist kan maken met mijn hand zonder dat mijn vingerkootjes kraken.