ja precies en als je niet kan slikken een paracetamol zetpilletje dan maar
Beide wel geslikt maar op een gegeven moment kon ik niet meer tegen ibu (2/3 jaar geleden) en toen nooit meer uberhaubt iets pijnstillends geslikt. Maar dan ga ik paracetamol gewoon proberen, thanks!
Ik heb een beetje iets geks. In augustus mijn scheenbeen loeihard gestoten tegen de rand van de douchebak omdat ik uitgleed. Ik kon toen even niet anders dan tanden op elkaar en doorgaan dus ben gewoon gaan werken. Savonds was het bont en blauw en het werd warm. (Blauwe plek had een doorsnede van *- 10cm) De dagen erna zat er wat vocht onder maar waren we op vakantie. Daarna trok het langzaam weg, dacht ik. Ik zie nu dat die blauwe plek nog altijd licht aanwezig is en er onder zit een deuk in mn scheenbeen. Ik vermoed dat er toch iets “kapot” is geweest. Maar heeft het nu nog zin om daar iets aan te doen? Neem niet aan dat er in dat gebied iets bekneld kan zitten ofzo.
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt! Uitgegleden in de douche en tegen de rand van de douchebak gekomen met mijn scheenbeen…als ik goed voel, voel ik idd ook nog een deuk in mijn scheenbeen. Het is al een paar jaar geleden en zit er nog steeds. Vraag me af wat die deuk nou precies is
Als je er verder geen last van hebt (vocht vasthouden, pijn, tintelingen/doof gevoel) denk ik niet dat je er iets aan hoeft te doen. Een litteken heeft ong 1-2 jaar de tijd nodig om goed te ‘genezen’.
*weg
Ik begin een beetje wanhopig te worden.
Sinds een halfjaar heb ik ongeveer om de week de klachten van een blaasontsteking (pijn in onderrug en buik, constante aandrang en pijn bij plassen), altijd heb ik in de 24u daarvoor seks gehad. Ze kunnen nooit nitriet in mijn urine geven dus volgens mijn HA geen blaasontsteking.
Nu heb ik daarnaast sinds 4 weken constant het gevoel dat er een luchtbel in mijn urinebuis zit. Hoe veel ik ook verzit of hoe goed ik ook uitplas die lucht blijf ik voelen. Het is niet pijnlijk maar wel een ongemakkelijk gevoel.
Mijn huisarts wil er verder niks aan doen en verwees me door naar ggz omdat hij denkt dat het psychosomatisch is. Daar wil ik best in meegaan als optie, maar heb toch het voorgevoel dat er wat anders zit.
Daarnaast heb ik al weken diarree, iets wat volgens mijn HA niks te maken heeft met de andere klachten. Nu keek ik gisteren in de wc en zat er slijm en donker bloed vermengd in mijn ontlasting.
Ook al heb ik geen constante pijn ik voel dus mijn blaas wel de hele dag door waar ik inmiddels knettergek van word. Ik voel me door mijn arts ook een beetje afgewimpeld ipv dat hij me serieus neemt.
Herkent iemand hier mijn klachten?
Edit/aanvulling: ik ben al getest op chlamydia, gonorroe, syfillis en hiv en dar was het allemaal niet. Verder slik ik geen medicatie, ik heb een Mirena.
Als je langdurig vervlogen bent, schrijft je huisarts met liefde een neusspray uit die je neusschot niet oplost. Die helpt prima, dus gewoon ma even vragen!
Lysine supplementen al geprobeerd?
Ja, ik heb zo’n pot van de Tuinen.
Is je urine ook op kweek gezet? Je kan alsnog een blaasontsteking hebben als er geen nitriet in je urine zit.
Plas je ook luchtbellen?
Schimmelinfectie?
Slijm en bloed in je ontlasting is echt iets wat verder onderzocht moet worden of daar een fysieke oorzaak voor is. Daarvoor zou ik echt wel terug naar de huisarts gaan. Klinkt gek, maar maak er een foto van de volgende keer als je bloed en/of slijm bij ke ontlasting ziet. Dat geeft de huisarts ook meer info.
Nee, dat wil de huisarts de volgende keer doen als ik de ‘blaasontstekingsklachten’ heb.
Ik plas geen luchtbelletjes, mijn urine is wel altijd troebel (alsof het vermengd is met afscheiding).
Het ongemakkelijke gevoel heb ik altijd, de blaasontstekingen om de week zo’n beetje.
Gisteren voelde ik of mijn spiraal nog wel goed zit en niet op mn blaas drukt. Toen ik met een vinger naar binnen ging en richting mn navel drukte deed dit zo’n pijn. Ook bij doggy tijdens seks voel ik druk op mijn blaas en maag.
Ik heb af en toe op de eerste dag van mijn menstruatie heel erg last van een geirriteerde urinebuis. Echt alsof ik een blaasontsteking heb. Maar het is altijd maar 1 dag en daarna dan weer over. Altijd op de eerste menstruatie dag. Wel echt super vervelend omdat ik dan maar naar de wc blijf rennen… Waar zou dat door kunnen komen?
Iemand tips voor migraine? Ik heb last met auras en na 10 acupunctuur behandelingen heb ik het een stuk minder (eens in de 2 maanden ipv 2/3 keer per maand) maar toch blijft het zo naar! Iemand die nog een tip heeft voor tijdens de aanval zelf?
Tijdens de aanval niet, maar mijn vriend werd ook geadviseerd gember met citroen thee te drinken. Dat zou het ook moeten kunnen verminderen.
Of het echt werkt weet ik niet
Zit er inmiddels al bijna 10 jaar mee, dus heb van de huisarts al best veel dingen geprobeerd, daarom ben ik ook al uitgeweken naar acupunctuur. Thanks voor het meedenken iig
weet iemand hier of overstappen van de microgynon naar een merkloze pil met ethinylestradiol en desogestrel klachten kan geven? aangezien het andere bestanddelen zijn. ivm die anticonceptiepil crisis is dat nu de enige die ze me willen meegeven bij de apotheek. ik kan ook nog net 2 weken wachten als ik nog een stopweek houd, maar dan is het wel krap allemaal (stel ze hebben dan helemaal niks…)
Ik kan acupunctuur wel echt aanraden!
Is er iemand hier bekend met nachtblindheid? En zo ja, is het dan mogelijk om een bril te dragen 's nachts/in schemering? Ik kan nu namelijk niet in het donker autorijden.