Het grote medische vragen-topic

Ja sorry klopt niet. Mijn schuld. Ik kijk niet goed sorry

Ja kleine heb ik.

Oké dankjewel! Dan ga ik niks nemen.
Lief dat je wilde reageren.

Ja dat durf ik echt niet dan, dan raak ik daar alleen maar meer gestresst van.

Volgens mij zijn ze eruit. Ik weet dat fagron ze eerst wel had, maar dat is er toen allemaal uitgegaan volgens mij.

1 like

Verzachtende oogdruppels (ogentroost oid) kan geen kwaad, misschien kun je ook van die waterbakjes aan de radiator hangen om de lucht wat minder droog te maken?

1 like

Wat is het beste schema dat je kunt aanhouden voor menstruatiepijn?
600 mg leek mij in één keer nogal veel. Is het dan ook ok om 4x 400 bijvoorbeeld te nemen?

Het is nu 3,5 uur geleden dat ik 400 mg heb genomen, kan ik dan het beste over een half uur weer 400 mg nemen? Of later? Ik weet dat je de pijn voor moet zijn, maar ik heb even geen idee wanneer.
Volgende keer dus maar 600 mg ook al werkt 400 ook?

1 like

Ik kan niet over ibuprofen (mn buik raakt overstuur, misselijk, overgeven) en ik loop nu weer met een ontsteking rond. Weet iemand of ik wel paracetamol kan nemen? Of weet iemand toevallig waar je dan gevoelig voor bent als je geen ibuprofen kunt slikken?

ibuprofen remt je prostaglandine, dat is een stofje die ook zorgt voor het laagje in je maag. dit laagje wordt dus aangetast door de werking van ibuprofen.
paracetamol heeft deze werking niet dus kan je zonder problemen slikken.

aangepast

1 like

ze zegt net dat ze een ontsteking in haar maag heeft? dan kan ze het beter wel slikken ? los van of ze nou wel of geen pcm slikt.

ah ik las het verkeerd. ik dacht dat ze een ontsteking in haar maag had gekregen door het gebruik van de ibu :wink:

Nee ontsteking zit in mn mond haha. Ik durf t niet aan om zomaar paracetamol te slikken(tegen de pijn dan he zodat ik wat kan slapen vannacht, of niet dus als ik ook niet tegen paracetamol kan).

paracetamol kan je zonder problemen nemen hoor!

ja precies en als je niet kan slikken een paracetamol zetpilletje dan maar :stuck_out_tongue:

Beide wel geslikt maar op een gegeven moment kon ik niet meer tegen ibu (2/3 jaar geleden) en toen nooit meer uberhaubt iets pijnstillends geslikt. Maar dan ga ik paracetamol gewoon proberen, thanks!

2 likes

Ik heb een beetje iets geks. In augustus mijn scheenbeen loeihard gestoten tegen de rand van de douchebak omdat ik uitgleed. Ik kon toen even niet anders dan tanden op elkaar en doorgaan dus ben gewoon gaan werken. Savonds was het bont en blauw en het werd warm. (Blauwe plek had een doorsnede van *- 10cm) De dagen erna zat er wat vocht onder maar waren we op vakantie. Daarna trok het langzaam weg, dacht ik. Ik zie nu dat die blauwe plek nog altijd licht aanwezig is en er onder zit een deuk in mn scheenbeen. Ik vermoed dat er toch iets “kapot” is geweest. Maar heeft het nu nog zin om daar iets aan te doen? Neem niet aan dat er in dat gebied iets bekneld kan zitten ofzo.

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt! Uitgegleden in de douche en tegen de rand van de douchebak gekomen met mijn scheenbeen…als ik goed voel, voel ik idd ook nog een deuk in mijn scheenbeen. Het is al een paar jaar geleden en zit er nog steeds. Vraag me af wat die deuk nou precies is :sweat_smile:

Als je er verder geen last van hebt (vocht vasthouden, pijn, tintelingen/doof gevoel) denk ik niet dat je er iets aan hoeft te doen. Een litteken heeft ong 1-2 jaar de tijd nodig om goed te ‘genezen’.

1 like

*weg

Ik begin een beetje wanhopig te worden.

Sinds een halfjaar heb ik ongeveer om de week de klachten van een blaasontsteking (pijn in onderrug en buik, constante aandrang en pijn bij plassen), altijd heb ik in de 24u daarvoor seks gehad. Ze kunnen nooit nitriet in mijn urine geven dus volgens mijn HA geen blaasontsteking.
Nu heb ik daarnaast sinds 4 weken constant het gevoel dat er een luchtbel in mijn urinebuis zit. Hoe veel ik ook verzit of hoe goed ik ook uitplas die lucht blijf ik voelen. Het is niet pijnlijk maar wel een ongemakkelijk gevoel.
Mijn huisarts wil er verder niks aan doen en verwees me door naar ggz omdat hij denkt dat het psychosomatisch is. Daar wil ik best in meegaan als optie, maar heb toch het voorgevoel dat er wat anders zit.

Daarnaast heb ik al weken diarree, iets wat volgens mijn HA niks te maken heeft met de andere klachten. Nu keek ik gisteren in de wc en zat er slijm en donker bloed vermengd in mijn ontlasting.

Ook al heb ik geen constante pijn ik voel dus mijn blaas wel de hele dag door waar ik inmiddels knettergek van word. Ik voel me door mijn arts ook een beetje afgewimpeld ipv dat hij me serieus neemt.

Herkent iemand hier mijn klachten?

Edit/aanvulling: ik ben al getest op chlamydia, gonorroe, syfillis en hiv en dar was het allemaal niet. Verder slik ik geen medicatie, ik heb een Mirena.

Als je langdurig vervlogen bent, schrijft je huisarts met liefde een neusspray uit die je neusschot niet oplost. Die helpt prima, dus gewoon ma even vragen!

Lysine supplementen al geprobeerd?