Het grote medische vragen-topic

Ik heb nu 2 weken een gekke (spier)pijn in mijn heup (de buitenkant, bij mijn lovehandles dus). Hoopte dat het vanzelf weg zou gaan, maar nou ja 2 weken heeft niet geholpen. De vraag; zou langer wachten nog zin hebben?
(Ik heb er toch zo’n hekel aan om naar de fysio te gaan. Het klinkt altijd maar vaag van die pijn aan je bewegingsapparaat ‘ja in deze houding doet het pijn’) En het idee van mijn (te dikke) heupen te moeten laten zien, in mijn onderbroek, vind ik echt erger dan het laten maken van een uitstrijkje door een (mannelijke) dokter :S)

Wanneer is iets een verslaving? En dan vooral in het geval van wiet. Vraag me dat al een tijdje af. Als iemand elke dag meerdere joints rookt, of het dan meteen een verslaving is.

Ik vond iemand verslaafd aan blowen, toen diegene meerdere jointjes per dag rookte, niet meer zonder kon, het bijna alleen nog maar daar over had, en dat afspraken maken om het blowen en naar de coffeeshop heen moesten.

1 like

Ik vind het best lastig, want voor veel mensen is het roken van wiet even normaal als het roken van sigaretten. En dan is het in die ogen wel een verslaving, maar of het dan meteen problematisch is? Vind het sowieso lastig, want een persoon zelf ziet het vaak niet eens in heb ik zo het idee. “Hoezo mensen roken toch ook sigaretten” “Zo schadelijk is het niet hoor”.

1 like

Ik heb nog slaapmedicijnen van afgelopen jaar, maar al lang niet genomen. Laatste keer was toen ik nog niet werkte.
Als ik die nu neem, merk ik daar morgenvroef dan nog wat van? Ik kan namelijk echt niet slapen zo

Lorazepam. Moet om half 8 autorijden

En is 50 mg

0,50 mg. Sorry

Ja sorry klopt niet. Mijn schuld. Ik kijk niet goed sorry

Ja kleine heb ik.

Oké dankjewel! Dan ga ik niks nemen.
Lief dat je wilde reageren.

Ja dat durf ik echt niet dan, dan raak ik daar alleen maar meer gestresst van.

Volgens mij zijn ze eruit. Ik weet dat fagron ze eerst wel had, maar dat is er toen allemaal uitgegaan volgens mij.

1 like

Verzachtende oogdruppels (ogentroost oid) kan geen kwaad, misschien kun je ook van die waterbakjes aan de radiator hangen om de lucht wat minder droog te maken?

1 like

Wat is het beste schema dat je kunt aanhouden voor menstruatiepijn?
600 mg leek mij in één keer nogal veel. Is het dan ook ok om 4x 400 bijvoorbeeld te nemen?

Het is nu 3,5 uur geleden dat ik 400 mg heb genomen, kan ik dan het beste over een half uur weer 400 mg nemen? Of later? Ik weet dat je de pijn voor moet zijn, maar ik heb even geen idee wanneer.
Volgende keer dus maar 600 mg ook al werkt 400 ook?

1 like

Ik kan niet over ibuprofen (mn buik raakt overstuur, misselijk, overgeven) en ik loop nu weer met een ontsteking rond. Weet iemand of ik wel paracetamol kan nemen? Of weet iemand toevallig waar je dan gevoelig voor bent als je geen ibuprofen kunt slikken?

ibuprofen remt je prostaglandine, dat is een stofje die ook zorgt voor het laagje in je maag. dit laagje wordt dus aangetast door de werking van ibuprofen.
paracetamol heeft deze werking niet dus kan je zonder problemen slikken.

aangepast

1 like

ze zegt net dat ze een ontsteking in haar maag heeft? dan kan ze het beter wel slikken ? los van of ze nou wel of geen pcm slikt.

ah ik las het verkeerd. ik dacht dat ze een ontsteking in haar maag had gekregen door het gebruik van de ibu :wink:

Nee ontsteking zit in mn mond haha. Ik durf t niet aan om zomaar paracetamol te slikken(tegen de pijn dan he zodat ik wat kan slapen vannacht, of niet dus als ik ook niet tegen paracetamol kan).

paracetamol kan je zonder problemen nemen hoor!