Ik heb in ‘episodes’ last van hele erge hoofdpijnaanvallen. Meestal gebeurt het tijdens het slapen of als ik net wakker ben. De pijn begint dan bij mijn wenkbrauwbot/in mijn neus en is altijd maar aan 1 kant van mijn gezicht, altijd rechts. Pijnaanvallen gaan van niks naar ondraaglijk binnen een kwartier en duren meestal een half tot 2 uur, en ik kan dan alleen maar op mijn zij in bed liggen (en meestal moet ik ook keihard huilen/schreeuwen van de pijn). Heb ook last van een traanoog aan de kant van de pijn. In een periode heb ik dan vaak een aantal keer last van zo’n ‘aanval’. Meestal val ik direct in slaap zodra de pijn weggaat, omdat ik dan erg moe ben, en zodra ik wakker word heb ik geen greintje pijn meer. Ben er al een paar keer mee naar de dokter geweest en die denkt dat het door een bijholteontsteking komt en meestal word ik met een neusspray en pijnstilling weer naar huis gestuurd. Lastig te zeggen of dit het echt is, omdat de aanvallen meestal na een week of 2-3 weggaan.
Ook al beginnen periodes van aanvallen soms na een verkoudheid, twijfel ik er echt aan of het een bijholteontsteking is, omdat ik naast de aanvallen helemaal geen pijn heb. Ik heb ook foto’s laten maken van mijn scheve neusschot, maar hier was ook niets te zien wat de pijn zou kunnen veroorzaken.
Concrete vraag is of dit clusterhoofdpijn kan zijn en wat ik hier op lange termijn aan kan doen? Pijnstilling werkt niet en van mijn huisarts krijg ik alleen neussprays die (naar mijn idee) niet werken. Daarnaast is het lastig om ermee naar de dokter te gaan, omdat die aanvallen zo kort duren en na een paar weken weer maanden verdwijnen.