Het grote medische vragen-topic

Hm denk niet dat het aan mijn shampoo ligt. Heb het afgelopen jaar verschillende shampoos gebruikt (goede ‘natuurlijke’ shampoos en meer drogisterij shampoos) maar het is niet dat het gebruik er van eentje me is opgevallen ofzo. Wissel ze ook vaak af. Ik doe trouwens niks geks met mijn haar, bijna nooit een staart, ik was het 2x in de week, ik fohn het een paar keer per jaar, ik verf het niet. Laat het dus goed met rust maar alsnog lijk ik kaal te worden.
Denk dat het wel iets genetisch is want m’n zus begon er ook laatst over dat ze vond dat ze inhammen kreeg.

Kan me voorstellen dat het dan inderdaad echt klote is. Wou het alleen even zeggen, omdat ik ook aan iets medisch dacht en er bij mij een simpele oplossing was. Ik hoop voor je dat het opgelost kan worden.

1 like

Dank je wel voor je uitgebreide antwoord!

Maar voor je oor heb je zo’n thermometer nodig:

En voor je anus deze:

Die zijn niet onderling uitwisselbaar. Rectaal en in het oor gemeten temperatuur is beide even goed, maar een oorthermometer is duurder dan een gewone thermometer. Met een normale thermometer in je mond/oksel/liesplooi meten valt altijd lager uit.

1 like

Wij doen thuis die onderste onder de oksel en er +0,5 bij optellen en mijn ouders zijn verpleegkundigen dus die zullen het wel weten denk ik altijd dan haha. Misschien minder precies dan rectaal maar dat dat niet zo bijzonder veel uitmaakt allemaal.

3 likes

Slik je de pil? Bevat deze levonorgestrel? Daar zou het aan kunnen liggen.

2 likes

Nee ik slik geen pil! Er is niks hormonaals gebeurd afgelopen jaren (behalve dat ik meer last heb van mijn menstruatie maar dat feit op zich is denk ik niet per se te linken aan mijn haar).

Er is ooit naar mijn eicellen gekeken met een echo en die zagen er goed uit en rijpten ook goed, dus volgens mij kan ik dan sowieso geen PCOS hebben. Denk dus dat de dokter niet zoveel kan doen verder, maar misschien zit ik verkeerd.

1 like

Alle orale anticonceptipillen bevatten levonorgestrel toch? :scream: Ik heb ook al jaren last van haaruitval/dunner wordend haar. Nooit de link gelegd met de pil, maar nu ik terugkijk is mijn haaruitval wel in hetzelfde jaar begonnen als toen ik met de pil startte…

1 like

Euh volgens mij wel idd, maar ik heb het bij sommige merken van de pil minder gehad dan bij andere merken. Het kan bij sommige vrouwen voor androgene haaruitval zorgen. Dat zijn die inhammen aan de zijkanten.

Ik heb in m’n bovenkaak een verstandskies die al gedeeltelijk door is. Had er nooit echt last van, alleen de laatste tijd (en nu dus weer) prikt ie in m’n wang en is m’n wang eromheen echt gevoelig en pijnlijk en voelt gezwollen aan. Maar het tandvlees waar die kies inzit is niet pijnlijk ofzo. Maar het is wel vervelend… Is dit normaal? Wil niet dat het gaat ontsteken want dan ben je verder van huis. Tis nu natuurlijk weekend dus zal maandag wel bellen naar de tandarts…

Ik heb vandaag te horen gekregen dat een vriendin van mij schuft heeft. Nu heeft ze afgelopen maandag bij mij thuis op de bank gezeten (ongeveer 1,5/2 uur) onder mijn dekentje en tegen mijn kussens. Is de kans groot dat ik nu ook besmet wordt? Ik heb natuurlijk vanaf maandag gewoon zelf ook weer onder mijn dekentje gezeten… Krijg er steeds gewoon spontaan jeuk van!

Ja schurft is heel besmettelijk! Een huisgenoot van me kreeg dat eens in een winter waarbij we ook allemaal lekker onder de dekentjes lagen. We hebben meteen alles heel heet gewassen em gelukkig kreeg niemand anders het. Ik zou je eigen handen zelf ook in de gaten houden!

1 like

Nee niet allemaal: https://www.thuisarts.nl/anticonceptiepil/soorten-en-namen-van-voorbehoedmiddelen-met-2-hormonen

Ik lees juist dat het alleen besmettelijk is bij intensief huidcontact van langer dan 15 minuten. Ik denk dat ik sowieso maandag de huisarts maar even bel. Kan het dekentje nu wel wassen of in een zak gooien maar we zitten er toch al een aantal dagen onder…

Ik heb een aantal keer per week troebele urine, maar ik denk echt 1-5 x per week. Is het handig om dat na te laten checken? Lijkt me dan geen blaasontsteking toch, heb nml. ook geen andere klachten. En ik weet ook niet wanneer het troebel wordt, maar ik zou dan eigenlijk troebele urine moeten langsbrengen bij de HA denk ik?

Ik durf niet precies te zeggen hoe dat met de MAP zit en of je die dan twee keer kunt nemen. Maar ik gebruik al 3,5 jaar condooms en alleen de eerste maand is het twee keer misgegaan, omdat het gewoon kut condooms waren. Dus ik weet niet hoelang je het al met die condooms doet, maar anders even checken of de maat goed is, de condooms goed zijn en of ze wel goed omzitten. Dan is de kans wel echt heel klein dat het nog een keer misgaat. Ik gebruik trouwens altijd de durex extra safe.

Bij het idee van beestjes onder je huid hebben we nog net niet alles in de fik gezet. Better safe than sorry toch.

2 likes

Ik heb vandaag tijdens het sporten een flinke klap gehad tegen de binnenkant van mijn voet. Ik merkte direct dat het niet ging en ben gestopt. Nu kan ik wel lopen, maar ik kan niet draaien als ik vast sta en merk dat ik het gevoel heb dat m’n voet instabiel is. De pijn zit vooral aan de bovenkant van mijn voet, maar dan net iets ernaast naar binnen toe (lekker onduidelijk, maar net links van mijn wreef van de rechtervoet). Als ik een verkeerde stap doe, doet het veel pijn. Het is daar ook blauw. Iemand enig idee wat er op die plek zit en wat er eventueel kan zijn?

De pijn zit dus hier, net naast de “overgang” tussen wreef en scheenbeen:

Samenvatting

Middenvoetsbeentje? Breekt en kneust vrij “makkelijk” en is weinig anders aan te doen dan rusten.

1 like