Ik heb ze een paar maanden geleden weg laten halen, en zeker wel 2 weken thuisgebleven. Vooral de eerste week is eten heel lastig, maar toen ik eenmaal wat aardappelpuree naar binnen kreeg ging het steeds beter. Je voelt je ook heel futloos door het niet eten namelijk.
Ik moest ook een nacht terug omdat de wondjes aan beide kanten flink zijn gaan bloeden, maar uiteindelijk allemaal goed gekomen!
Ik heb een paar keer in de maand enorme last van mijn blaas. Dan moet ik letterlijk om de 5 minuten naar het toilet en dan plas ik niet/enorm weinig. Het is zelfs zo vervelend dat ik in de nacht zo een 6 keer naar het toilet moet omdat ik anders in mijn broek plas.
Ik ben al getest op blaasontsteking en dat heb ik niet. Iemand hetzelfde en enig idee hoe dit kan komen?
Ik heb van de HA wat slaapmiddelen (benzo’s) gekregen. Maar ze helpen niet echt tegen het inslaap probleem? Het enige wat er gebeurt is dat ik mij op een gegeven moment heel erg raar ga voelen. Niet verward of high oid, maar ik voel me dan niet mezelf. Ik gebruik voor de rest geen andere medicatie.
De dokter kan naar je amandelen en bovenste keelholte kijken, en met een klein spiegeltje ‘de hoek om’ richting je stembanden kijken. Mogelijk dat het probleem daar al te zien is, en anders zijn er een aantal dingen die je kunt proberen die de klachten kunnen verminderen, afhankelijk van hoe het verhaal verder in elkaar zit. Bezoek aan de huisarts is in ieder geval niet zinloos!
Niet alle pillen bevatten levonorgestrel, er zijn ook andere progestagenen (zoals desogestrel of drospirenon), maar elke anticonceptie bevat wel iets uit die categorie.
Alles waar je wangslijmvlies langs schuurt irriteert (zoals ook bijvoorbeeld een slotjesbeugel), na een tijdje went dat en wordt het slijmvlies daar iets steviger. Je kunt bij de Kruidvat (oid) Perio-Aid mondspoeling kopen, dat gaat eventuele ontsteking tegen, moet je alleen niet voor altijd elke dag gebruiken. Dit lijkt me wel een reden om binnenkort een keer die kies eruit te laten halen, ook al is hij zelf niet ontstoken.
Waarom zou je niet je dekentje wassen? Ik zou er zelf niet meer zonder jeuk onder kunnen zitten denk ik. De incubatietijd is best lang, dus het kan prima zijn dat je nog geen klachten hebt en er nog niks te zien is.
Weet je zeker dat het alleen urine is? Een paar druppels vaginale afscheiding kunnen het beeld in de pot al vertroebelen. Het kan ook wat troebel worden bij uitdroging. Als je verder nergens last van hebt en gewoon gezond bent zou ik me geen zorgen maken, maar een keer langsbrengen om uit te sluiten dat het witte bloedcellen zijn waardoor het troebel wordt kan geen kwaad.
Zoals gezegd middenvoetsbeentjes en allerlei banden/pezen/ligamenten. Die kunnen breken of scheuren of kneuzen. Even hoog houden, belasten op geleide van pijn (dus geen dingen doen die niet goed voelen) en als het lopen niet meer gaat of het blijft onverminderd aanhouden begin deze week langs de huisarts om te kijken of er een foto nodig is.
Ik wil mijn dekentje best wassen maar is het niet al te laat? Dan zit het toch ook al in de bank en in onze kleding toch? Omdat we er al sinds maandag gewoon onder hebben gezeten.
Misschien wel, maar misschien is het wel beperkt gebleven, misschien kom je er nog onderuit als je nu je dekentje en kleding van afgelopen week in de was gooit (en als dat kan je bankhoes?). Maar anders kom je er in de komende 6-10 weken vanzelf achter of er beestjes onder je huid gaan graven.
Daar heb ik zelf niet zoveel ervaring mee, het is een snel/kortwerkend middel, dus zou moeten helpen bij inslapen. Slaappillen zijn geen wondermiddel, je kunt er vrijwel altijd bij wakker blijven als je het hard genoeg probeert, alle andere adviezen om goed te kunnen slapen die je vast al wel kent (geen cafeïne in de avond, geen fel licht in de avond, vaste bedtijd/opstatijd aanhouden, je slaapkamer donker houden en alleen gebruiken voor slaap, etc) blijven belangrijk. Dat gevoel van niet jezelf zijn, of je anders dan anders voelen past wel bij het middel. Als het niet helpt en je voelt je er niet lekker bij zou ik er mee stoppen en misschien overleggen met de huisarts of een ander middel beter voor je is.
Nja, misschien dat ze het ook zo bracht doordat je haast afwijzend tegen het wassen van je dekentje lijkt te staan terwijl er de kans is dat je daardoor besmet met schurft raakt en dat al meermaals gezegd is. En ook dat je dat dus niet meteen al merkt. Ik vind het tegenargument; ‘maar we zitten er al een aantal dagen onder’ ook maar raar hoor. Denk dat 99 vd 100 mensen zoiets dan meteen in de was zouden doen.
Zoals ik al zei wil ik mijn deken met alle liefde wassen. Het enige wat ik daarna vroeg was of dat niet al te laat is aangezien ze op maandag bij ons was en ze het gister pas tegen mij heeft gezegd. Ik maak me oprecht zorgen en heb er stress van en ik vraag alleen om advies. En dan krijg ik zo’n rare opmerking op het einde. Beetje jammer. Die sneer was niet nodig.
Maar baadt het niet, dan schaadt het niet toch? Je leek te denken van ‘heeft toch geen zin meer’, terwijl je dat niet kan weten. Gewoon wassen lijkt me dan, dat is de enige optie om de kans nu nog te verminderen.
Mijn eerste instinct bij de gedachte aan beestjes onder m’n huid zou zijn om het hele huis in brand te zetten en m’n verlies te nemen, maar aangezien dat niet al te praktisch is zou ik als next best thing alles in huis in de kookwas gooien, zelfs als het de kans maar 0,0001% kleiner zou maken dat ik schurft krijg.
Sorry dat het onaardig overkwam, maar je bezwaren liggen zo ver buiten mijn belevingswereld dat ik me moeilijk kan inleven.
Ik dacht dat schurft trouwens was uitgestorven, zal het wel verward hebben met scheurbuik. Door de ‘sch’- klank :’)
@Merel Weet je uit de praktijk iets van mijn haarverlies’probleem’? Iets waar ik aan zou kunnen denken? Mijn broers hebben last van kaalheid sinds hun 20e, als dit Alopecia androgenetica is, is de kans dan groot dat ik dat ook heb?
Heeft iemand van jullie verstand van euthanasie?
Mijn vader is al 6 jaar ziek. Heeft door een medische misser maanden op de ic gelegen, daarna revalidatiecentrum en is nu alweer poos thuis. Hij is zeer beperkt mobiel, heeft dagelijks heel veel pijn en ligt hele dagen op bed.
Inmiddels is hij zover dat hij niet meer verder wil leven zo.
Hij is niet terminaal ofzo, maar de situatie gaat iig nooit verbeteren. Nu gaat hij morgen de huisarts bellen omdat hij dus euthanasie wil. Weet iemand van jullie hoe zoiets dan in zijn werk gaat? Want volgens mij komt er ook een tweede arts bij kijken dan. En hoe lang duurt zo’n proces gemiddeld?
Mijn ene oog is al de hele dag enorm rood dooraderd, net alsof ik met slechts een oog flink in chloorwater heb gezwommen. s’ Ochtends had ik wat last van jeuk/irritatie, maar daarna heb ik niets meer gevoeld eigenlijk, dus ik schrok nogal toen ik daarnet in de spiegel keek. Kan ik hier iets aan doen?
Er stond ooit een linkje op EFG naar een ander forum, maar geen idee waar. Ik nam het ook niet heel serieus, maar keek toch wat er gebeurde als ik ermee zou stoppen en nu is de haaruitval gestopt.
Ik zou het gewoon eens een periode testen, maar weet nog steeds niet of dat het nou was. Wel de moeite waard om te proberen.
Ik ben ineens heel verkouden en hoesterig en heb het gevoel dat er een voorhoofdsholteontsteking aan zit te komen. Wat kan ik hier het beste tegen doen? Ik voel ook dat de holtes in m’n nek gevoelig zijn. Heb gister ook al gestoomd met kamille en eucalyptus
En nog een dingetje, ik krijg altijd heel erg hoofdpijn als ik neusspray gebruik (‘echte’ zegmaar, niet die zoutoplossing). Is dit normaal?