Late reactie dus misschien ben je er wel al vanaf! Maar tegen gescheurde mondhoeken kan miconazol creme (ja, de schimmelcreme) ook goed werken. Je mondhoek is een vrij vochtig plooitje en als het open is kan het een klein smetplekje worden.
Is er hier iemand die me kan adviseren? Mijn dochter (net 1 geworden) is al een maand af en aan ziek. Al meerdere malen bij de huisarts geweest, hij neemt ons heel serieus maar weet het ook niet.
Begon met ernstig hoesten en koorts. Toen even fit. Paar dagen later hevige uitslag. Koorts. Ene huisarts wist het niet zo goed, dacht uiteindelijk hand voet mond ziekte. Bleef ziek en koorts. Huisarts die we nu steeds hebben twijfelt of het hand voet mond ziekte was. Hoorde ruis in longen en piep in ademhaling. Moesten drie dagen later terug komen als het niet beter ging. Toen was de ruis erger maar haar ontstekingswaarde waren goed dus leek een virus.
Dat was vorige week. Ze is een paar dagen wat opgeknapt maar nu sinds vandaag weer ziek en nog veel erger dan voorheen. Vanmorgen langsgeweest. Hij weet het niet. Alles ziet er goed uit, behalve de hoge koorts (39,8) en hoe ze is. Slaapt alleen maar, hangt, huilt, piept. We gaan vanmiddag weer terug want ze is er nu weer slechter aan toe dan vanmorgen.
Hij gaat vragen of een andere huisarts wil mee kijken. Denkt aan blaasontsteking of oorontsteking maar lijkt hem allebei niet zo waarschijnlijk. Gisteravond trouwens ook een klein beetje bloed in haar ontlasting. Was zacht en geen scheurtje te zien.
Ik maak me echt zorgen. Ken haar absoluut niet zo, ook ziek heeft ze normaal gesproken praatjes maar heb nu echt slappe was en totale futloosheid. Ze heeft sinds een uur een snellere ademhaling.
Waar moet ik naar vragen straks?
Is er getest op Pfeiffer? Kindje op t kinderdagverblijf waar ik gewerkt heb had vergelijkbare symptomen en dat bleek Pfeiffer te zijn.
Nee. Krijg je daar hoge koorts van? Ik ga het vragen! Hanks!
Kan. Dit kindje had rond de 39 toen volgens mij(als ik het mij goed herinner)
RS virus?
Edit: al lijkt me dat een huisarts daar wel op zou onderzoeken trouwens
Ga het toch checken, dank je!
Ik heb echt met bepaalde bewegingen, heel diep inademen, hard lachen en hard hoesten echt pijn aan m’n rechter ribben. Beetje onder m’n oksel.
Nu dacht ik oh shit gekneusd, maar er is geen impact ofzo geweest van buitenaf. Ook aanraking doet ook geen zeer. Van de zwangerschap kn het ook niet bepaald zijn, want de mini baby schopt niet bepaald daar tegen haha.
Twijfel nu of ik ermee naar de dokter moet of niet. Aan de ene kant denk ik, ik wacht t nog wel ff af. Is wel al een week nu
Wellicht costochondritis?
Heb ik ook wel eens last van. Als het aan de achterkant zit dan straalt het uit naar de buitenkant.
Maar het kan natuurlijk ook heel iets anders zijn.
Ik herkende dat erin
Bij twijfel, huisarts
Ik had na schimmelinfecties ook nog een hele tijd last van een pijnlijk en branderig gevoel, zou best daar mee te maken kunnen hebben.
Ff gegoogled, maar zie dat dat vooral aan de voor en achterkant zit bij de aanhechting van borstbeen en rugwervel. Maar bij mij zit het echt onder m’n arm ofzo. Waar je arm je romp raakt. Nja ik kijk het nog wel ff aan en anders bel ik wel de dokter.
Ja zit bij mijn dan ook niet direct naast mijn ruggenwervel. Maar echt richting de zijkant
Het straalt uit. Het is vaak na een paar dagen weer over. Even heel heftig
Maar ik herkende jouw klachten, het hoeft niet zo te zijn natuurlijk.
Hmm. Maar ik heb na mijn behandeling voor een week of twee niets van pijn meer gehad. Pas sinds eergisteren (ongeveer wanneer ik dus een tampon had gebruikt) heb ik opnieuw last. Ben jij dan nog naar de dokter geweest of heb je gewoon afgewacht?
Oh nee, ik had meteen pijn vanaf de schimmelinfectie tot weken erna. Ben er ook niet voor naar de huisarts geweest omdat het voor mij wel duidelijk daarmee samenhing. Klinkt bij jou toch wel anders ja.
Ik heb dit in het begin van de zwangerschap ook gehad maar wel lager. Ging ook steeds meer pijn doen tot ik zelfs af en toe niet meer normaal relaxed kon zitten maar echt overdreven rechtop moest zitten. Zou te maken hebben met de “weekmakers” die je in de zwangerschap aanmaakt zodat alles soepel wordt (dat de baby door je bekken kan) en iets met de spieren tussen je ribben. Voelde alsof mn ribben zowat over elkaar schoven.Ik weet t niet meer precies maar geloof dat ik met 20 weken geen last meer van had.
Omg dan moet ik nog zo lang haha ik hoop dat t snel over is, met werken ook kut. Ging vandaag met ze dansen en zelfs daarna gad ik pijn
Iemand enig idee of dit een blaasontsteking zou kunnen zijn?
Ik heb pijn bij het plassen, maar geen pijn bij het plassen zelf. Geen bloed, geen bubbeltjes, geen troebele plas. Als ik druk zet (dus ook als ik niet plas) krijg ik enorme steken in mijn rechter-onderbuik (iets hoger en linkser ten opzichte van mijn rechter heupbot). Die steken houden altijd nog een tijdje aan. Ik heb wel eens een blaasontsteking gehad, maar ik herken dat niet helemaal hier in.
Ben ik weer. Inmiddels heeft ze 40,9. Huisarts zegt steeds maar dat de hoogte van de koorts niet zegt en dat ze verder in orde is.
Ze slaapt alleen maar, drinkt gelukkig nog wel wat maar niet veel. Als ze wakker is steunt ze en jammert ze. Maar de huisartsen hebben dat gezien en maken zich er geen zorgen om. Kan ik het echt loslaten (nee blijkbaar niet haha).
Ik geloof best dat het een heftige griep is maar die hoge koorts blijft me zo dwars zitten. Artsen hier, is het echt zo dat de hoogte van koorts niets uitmaakt?
R had dit 3 weken geleden ook zo erg. Sliep de hele dag, at niks, dronk niks. Is ook goed gekomen! Zorg dat ze blijft drinken en goed de koorts in de gaten blijven houden!
Op mn stage heerst het norovirus. Ik heb zelf geen symptomen alleen is mijn zusje ernstig ziek. Moet ik nu uit haar buurt blijven? Of kan ik het niet doorgeven als ik geen symptomen heb? Op google kan ik dat niet vinden