Het grote medische vragen-topic

Bedankt voor je reactie! Alleen kan ik niet echt vinden hoelang ik uit dr buurt moet blijven

Daar heb ik nog niet eens over nagedacht :see_no_evil: goed idee!

1 like

Ik heb even gegoogeld voor je, en ik heb gevonden dat cortison chemicetina chlooramfenicol of hydrocortison kan bevatten. Er zijn idd oogdruppels of zalfjes die een van deze 2 middelen kunnen bevatten. Oftalmico betekent visueel en is dus voor het oog

1 like

Ik heb een zwakke weerstand en word om de haverklap ziek. Wat kan ik doen om mijn immuunsysteem te boosten, buiten dan uiteraard gezond eten, goed slapen, regelmatig bewegen, etc.? Zijn er bepaalde middeltjes, supplementen, o.i.d. die werken?

1 like

Goed slapen en eten is sowieso het belangrijkst, maar ik neem zelf weleens extra vitamine c bruistabletten en echinaforce. Of het echt helpt, geen idee haha.

1 like

Sinds afgelopen week zo veel pijn. De vorige keer dat ik dat meldde was niks.
Arm doet veel pijn en fysio kon niet meer doen dan wat ze al deed (en hielp ook wel eventjes), maar ik raak hiervan in paniek. Ik trek dit niet meer zo…
Heeft het zin om maandag de huisarts te bellen of gaat die alleen maar zeggen dat ik naar de fysio/oedeemtherapie moet?
Ik heb pas over een maand een afspraak in het ziekenhuis…

(Tens apparaat gaat niet kunnen helpen, want dit is geen zenuwpijn, heb ik al nagevraagd)

1 like

En knuffel voor jou en je dochtertje @ohappyday

Geen tips, begrijp dst je je zorgen maakt.

1 like

Is dit alleen echt op doktersrecept verkrijgbaar en moet ik daarvoor langs, of zou ik ook kunnen bellen?

Heb namelijk as we speak een allergische reactie en het gaat maar niet weg. Misschien wel goed om er dan iets voor te helpen wat er hopelijk aan helpt ook weg te trekken en voorkomen.

Vocht, oedeem zeggen ze. Sinds deze week dus in mn onderarm en hand/pols…

Heb volgende week ook weer een behandeling daar…

Weet ik ook niet… :frowning:
Misschien moet ik me gewoon niet aanstellen.
PCM, heeft de arts vorige keer aangegeven. (Kan niet meer tegen ibuprofen).

Misschien is dat het ook wel gewoon, dat er daar aangegeven wordt dat het normaal is en ik al meerdere malen bij de oedeemtherapie heb gevraagd wat ik nog meer kan doen. Maar iedereen zegt niks meer en dit is wat het is. Ik ga maandag proberen om de afspraaj wel te verzetten en dan zal ik weer aangeven dar het soms gewoob echt zo erg is.

Sorry ik wil jou ook niet lastig vallen verder want ik vind het lief dT je dit in je vrije tijd verder doet. Dankjewel

Het is aan mijn onderarm aan de binnenkant, buitenkant net boven mijn pols en aan de bovenkant van mijn hand. Daar isbhet dikker en opgezet. Niet aan mijn vingers. Een trekkende pijn, tussen steken en branden is denk ik. Ik weet het niet.
Maakt niet uit of ik veel doe of weinig.

Ja er staat heel veel spanning op idd… heb een kous die draag ik ook.

Ik heb het opgeslagen en ga het navragen.

Dankjewel <3 Vind het fijn dat je helpt!

1 like

Ik ben vannacht vergeten mijn medicatie in te nemen (quetiapine, o.a.) en slecht geslapen. Hier kwam ik net achter toen ik een verklaring zocht waarom ik zo slecht geslapen had :sweat_smile: ik denk nu gewoon ochtendmedicatie nemen? (Ook quetiapine, maar dan XR) …
En dan de dag maar uitzingen? :innocent:

Ik geloof dat m’n oog ontstoken is. Vrijdag avond een pluisje in gekregen en sindsdien steeds meer last. Enorm rood, wat dikkig, licht doet zeer, hele tijd tranen en gewoon zeer algemeen. Twijfel om de HAP te bellen of te wachten tot de huisarts morgen open is…

2 likes

Hap bellen.
Ik moest ook met een geïrriteerd oog zo snel mogelijk komen. Ze controleren meteen of er nog wat in zit.

2 likes

Ik heb meerdere jeukende moedervlekken, maar heb ook over het algemeen wel last van een droge, jeukende huid in de winter. Laten checken of niet? Ik heb een lichte huid met veel moedervlekjes en heb al vaker plekjes laten controleren/weghalen. Maar ik vind het zo lastig bepalen wanneer het afwijkend is of niet. Eén keer had ik een bloedende moedervlek (sorry tmi misschien) en dacht ik dat m’n laatste uur geslagen had maar toen was het niks. En een andere keer ontdekte de huisarts er eentje eigenlijk per toeval waar ik niks aan zag maar die moest wel weggehaald worden.

1 like

Thanks!

Een dag overslaan kan voor de meeste medicatie niet zoveel kwaad, maar sommige medicatie heeft een korte halfwaardetijd en dan kun je het wel merken (bijv bij venlafaxine). Je zou je avondmedicatie ook een paar uur eerder in kunnen nemen (rond etenstijd bijvoorbeeld), maar dat zou ik dan weer niet doen als het echt slaapmedicatie is.

@Nox en @Krabsalade Heb gebeld en moest langskomen. Daarna door naar het oogziekenhuis… Heb een bacterie in m’n oog en een beschadiging van m’n hoornvlies. Nu veel druppelen en van de week terug voor uitslag van de kweek.

2 likes