Het grote menstruatiecuptopic

Ja heerlijk is dat!

Wat ik me afvraag… normaal gesproken zou je naar maat 2 moeten na een zwangerschap/bevalling. Echter heb ik een keizersnede gehad omdat de beeb niet indaalde… zou ik dan nog steeds maat 1 kunnen gebruiken? Iemand ervaring mee wellicht?

Nja kom er alleen achter door te proberen maar hopelijk blijft het sws een tijdje uit. Al 11mnd niet ongesteld geweest :partying_face:

Ik heb een vraag die misschien heel TMI is. Maar als je een cup gebruikt, kan je dan nog wel gewoon poepen, of plop je dan dat ding eruit?

1 like

Heeft bij mij nooit problemen opgeleverd!

Ben nu voor het eerst aan poepen met dat ding in… en gaat prima. Beter dan met tampon.

4 likes

Het is mij gelukt! Lukte met tampons nooit! (Plassen ook niet trouwens, zakt altijd naar beneden of een nat touwtje. Brrrr.)

1 like

Hmm echt menstruatiekrampen? Misschien heb je de cup dan te hoog ingebracht? Het lijkt me eigenlijk sterk, maar je kan om te testen een paar uur een tampon gebruiken. Je bent ook niet geswitcht van pil naar geen hormoonanticonceptie toevallig?

Jeetje klinkt heftig. Als je t stokje makkelijk kan pakken zit ie iig niet te hoog. Hopelijk wordt t snel beter!

Ik ervaar dit niet. Misschien gewoon toeval?

Kan het zijn dat je cup misschien te stevig/te groot is, dat je daar pijn van krijgt?

Mijn zus had deze ook en had ook verteld dat ze hem te stug vond. Ik hoor het vaker over die cup

Ik heb dit vorige week voor het eerst gebruikt (Organicup) en ik vind het echt zo lekker makkelijk??? Alleen er weer uithalen gaat niet altmeerikd even makkelijk, maar kost ook niet meer dan 3min maximaal.

2 likes

Oh daar heb ik geen last van gehad!

Ben heel benieuwd of maat 1 mij nog past na de zwangerschap als ik weer eens onfesteld wordt. Heb wel een keizersnede gehad omdat de beeb niet indaalde dus denk dat die wel nog moet passen

Ok, ik ga ook aan de cup (organicup). Hij wordt morgen bezorgd.

Maar ik heb een (misschien stomme) vraag. Hoe doen jullie dat als je bijna ongesteld moet worden? Doe je hem al preventief in? Kan dat? :yum: of neem je m mee? En zo ja, waarin? Zijn er etui-tips?
Mijn cyclus is niet heel regelmatig, dus heb altijd een window van een paar dagen waarin het kan starten.

Thnx alvast :blush:

Ik doe hem preventief in, dat zijn nou juist ook de voordelen van een cup: Je kunt hem heel lang in laten zitten, je loopt namelijk geen risico op toxic shock syndrome. En een cup is prima in te brengen als je nog niet of heel licht ongesteld bent. Dat nare gevoel van een tampon inbrengen als het allemaal nogal droog is van binnen, of juist het eruit trekken van een tampon die nog bijna helemaal leeg is heb je bij een cup niet omdat die van glad materiaal (siliconen) gemaakt is.

Volgens mij krijg je er een klein opbergzakje bij trouwens.

2 likes

Gvd ik heb dus al een half jaar een cup liggen en ik heb hem toen ik hem net had een paar keer geprobeerd in te krijgen en toen gaf ik het op. Net maar weer eens geprobeerd EN HET LUKT GEWOON NIET? Dat ding is veel te groot voor mijn kut. Ik krijg hem niet diep genoeg en hij klapt niet uit lijkt het. Heb het net drie keer geprobeerd onder de douche en nu doet m’n kut pijn.

En ik heb geen zin om een kleinere te kopen, vind ik echt zonde vh geld (ja tampons ook). Ik ben er helemaal boos en gefrustreerd en zelf een beetje verdrietig om? Voel me net weer kleine monkeyslut die voor het eerst tampons wil gebruiken en een half uur zit te janken op de wc omdat het niet lukt :pensive:

1 like

Heb je het al eens met wat glijmiddel geprobeerd? En verschillende vouwtechnieken? Ik denk trouwens ook dat, hoe meer je er over gaat nadenken, hoe minder makkelijk het lukt haha.

1 like

Aah shit wat stom :frowning: maar hij moet als het goed is passen haha. Als er ook een piemel in past dan kan de cup er ook in, denk ik altijd maar.

Probeer echt heel goed te ontspannen, naar je anus te richten ipv recht omhoog en idd misschien een andere vouw proberen. Succes!!

1 like

Ja een andere vouw kan ik nog wel proberen! En glijmiddel heb ik ook nog niet geprobeerd, Maar als dat niet werkt ga ik het echt opgeven denk, het doet nu nog steeds pijn.

@crazyplantlady maar het kan toch zijn dat de cup te groot is voor mij? Ik heb de normale organicup geloof ik.

Ja snap ik totaal! Het is echt niet fijn als het pijn doet.
Maar ik denk dat glijmiddel je dan wel gaat helpen. Misschien dat je zonder dat je het merkt onder jezelf aanspant, omdat je het spannend vindt. Maar kan ook dat die te groot voor je is, ik weet het niet! Hopelijk helpt het want dit lijkt me ook frustrerend

1 like

Ja ik denk opzich dat dat kan (weet natuurlijk niet hoe jouw anatomie eruit ziet) maar ik heb deze cup ook en hij is naar mijn mening niet breder dan de breedte van een piemel (in mijn ervaring haha). En je vagina is opzich vrij flexibel, daarom kan er ook een baby uit als dat moet. Maar je bekkenbodemspieren kunnen behoorlijk sterk zijn en als je gespannen bent merk je dat echt want dan kan je vagina helemaal sluiten (wat mensen met vaginisme hebben bijv).

1 like