Bedankt allemaal! Dan ga ik het gewoon proberen, kijken of de stank echt zo erg is.
Ik zit al maanden na te denken over een menstruatie cup. Maar toch durf ik niet zo goed. Is dit herkenbaar?
Ja, ook gehad en getwijfeld. Nu blij dat ik er een heb. Gewoon proberen, als het niet bevalt kan je altijd terug op wat je nu gebruikt. Inbrengen heeft wel wat oefening nodig. Dus raad je aan om ‘m wel vaker dan een keer te proberen.
Haha jaaa bah kan zo erg stinken. Ik heb dit soms al als ik ‘m er 15 uur ofzo in heb (‘s ochtends vroeg wisselen en dan ‘s avonds weer)
Hoe kun je dat het beste oefenen? Of nou ja, waar? Onder de douche ofzo? En “kan” je het alleen oefenen tijdens je menstruatie?
Misschien domme vragen
Ik heb zelf geoefend op de lichtere dagen van mijn menstruatie. De eerste keer ook inlegkruisje voor de zekerheid. Maar iedereen doet dat anders. Sommige oefenen als ze niet ongesteld zijn.
Zou even lezen over de manier van vouwen en kijken welke bij je past. Het uitklappen van de cup is in het begin nog lastig.
Dank je. Ik zal dit weekend eens bij de Kruidvat/ etos gaan kijken
Ik haalde net mijn cup uit en het was echt een bloedbad. Mijn handen en alles zat onder. Ik snap ook echt niet wat ik verkeerd deed. Toen ik het vacuüm verbrak, ging het mis. Ik heb hem niet scheefgehouden of zoiets? Komt dit doordat hij te vol zat?
Te hard geknepen?
Aanvulling: het was niet squeaky haha. Maar niet per sé comfortabel, liever zonder dat ding, met handdoek.
En hoe krijg je die lucht weer weg?
Het uitkoken aan het eind werkt altijd bij mij! Dat zou je tussendoor ook kunnen doen.
Oke thnx, geen azijn oid toevoegen?
Ik denk dat 24 uur laten zitten toch niet zo verstandig is, ik viel bijna flauw van die putlucht
Nee heb ik nooit gedaan iig! En haha ja 24 is erg lang, ik zou ‘s ochtends en ‘s avonda wisselen!
Ik heb hem nu maar even in azijn gelegd, wel die je ook in de keuken gebruikt.
Deed ik normaal gesproken ook maar met de kerstdagen en druk druk druk. Dacht ik dat het wel kon
Is het gelukt? Anders hurken onder de douche. Ik krijg hem er zelf nooit uit met duim en wijsvinger, maar ik begin dan altijd met twee wijsvingers. Dan wiggle ik hem zo een beetje naar beneden en kan ik hem daarna pakken.
Helpt dit ook voor de kleur? Mijn Organicups zijn inmiddels behoorlijk gelig.
De organicup is vanaf woensdag in de aanbieding bij de Etos.
Ik dacht misschien interessant voor iemand hier
Voor het eerst 2 dagen met succes de cup gebruikt. Merk wel dat het voelt alsof ik niet helemaal ‘leeg’ kan plassen, alsof die cup druk geeft op mijn blaas ofzo… Hebben jullie dat ook?
@Canvastas nee geen last van!