Het grote menstruatiecuptopic

Dank je. Ik zal dit weekend eens bij de Kruidvat/ etos gaan kijken

1 like

Ik haalde net mijn cup uit en het was echt een bloedbad. Mijn handen en alles zat onder. Ik snap ook echt niet wat ik verkeerd deed. Toen ik het vacuüm verbrak, ging het mis. Ik heb hem niet scheefgehouden of zoiets? Komt dit doordat hij te vol zat?

Te hard geknepen?

Aanvulling: het was niet squeaky haha. Maar niet per sé comfortabel, liever zonder dat ding, met handdoek.

1 like

En hoe krijg je die lucht weer weg?

Het uitkoken aan het eind werkt altijd bij mij! Dat zou je tussendoor ook kunnen doen.

Oke thnx, geen azijn oid toevoegen?

Ik denk dat 24 uur laten zitten toch niet zo verstandig is, ik viel bijna flauw van die putlucht

Nee heb ik nooit gedaan iig! En haha ja 24 is erg lang, ik zou ‘s ochtends en ‘s avonda wisselen!

Ik heb hem nu maar even in azijn gelegd, wel die je ook in de keuken gebruikt.

Deed ik normaal gesproken ook maar met de kerstdagen en druk druk druk. Dacht ik dat het wel kon

Is het gelukt? Anders hurken onder de douche. Ik krijg hem er zelf nooit uit met duim en wijsvinger, maar ik begin dan altijd met twee wijsvingers. Dan wiggle ik hem zo een beetje naar beneden en kan ik hem daarna pakken.

Helpt dit ook voor de kleur? Mijn Organicups zijn inmiddels behoorlijk gelig.

De organicup is vanaf woensdag in de aanbieding bij de Etos.
Ik dacht misschien interessant voor iemand hier :blush:

3 likes

Voor het eerst 2 dagen met succes de cup gebruikt. Merk wel dat het voelt alsof ik niet helemaal ‘leeg’ kan plassen, alsof die cup druk geeft op mijn blaas ofzo… Hebben jullie dat ook?

@Canvastas nee geen last van!

2 likes

Ik had er één gekocht omdat ik er moe van werd zo vaak een tampon te moeten verwisselen en las dat je deze zonder omkijken lang kon laten zitten. Maar bij mij zit de cup na een paar uur ook al aardig vol…bloed ik dan zo extreem veel? :woman_shrugging:t2: (Heb de organicup trouwens)
Idd nog wel oefenen om het goed in te krijgen, vind het nog te spannend om buitenshuis te dragen.

Heeft er nog iemand hier een heel hoge cervix? Ik heb via wat quizzes online al wat aanraders (o.a. Divacup, Lilycup, Jujucup, Fun Cup en XO Flo) gevonden maar vind het toch moeilijk om op de gok te kopen… En dat telkens voor zo’n 30 euro :upside_down_face:

Ja, ik heb dat! Ik heb hem mijn baarmoederhals nog nooit kunnen voelen. Heb de Lunette en de Divacup. Ik vind ze allebei fijn. De Lunette is steviger dan de Divacup. Lunette drukt soms wel op mijn blaas omdat hij wat harder is, maar dan verander ik de hoek en dan is dat over. De Divacup is zachter en heeft een beter vorm voor mij en zit daardoor comfortabeler. Ik gebruik die alleen niet 's nachts want ben er een keer mee doorgelekt, Lunette nooit problemen mee gehad.

Ik heb geen ervaring met de andere merken die je noemt.

Bedankt voor je antwoord! Blij een lotgenoot gevonden te hebben!

Ik heb ook maar een enkele keer ofzo mijn baarmoederhals een beetje kunnen voelen, maar ik moest al bijna mijn hele hand erin douwen :cold_sweat: Ik denk dat ik wel liever een iets stevigere cup heb, ik heb best sterke bekkenbodemspieren… denk ik toch… Welke maat/type heb jij in de cups die je vermeldt? En waar heb jij ze gekocht?

Ik weet dat voor een hogere cervix vaak gewoon de grotere maat wordt aangeraden, maar heb een beetje schrik omdat ik denk dat ik best smal ben in de breedte, ondanks dat ik dus een hoge cervix heb. Welja, dat zegt mijn vriend toch… en mijn dokter tijdens een uitstrijkje :sweat_smile:

Ik heb van allebei de grote maat! Mijn allereerste cup was een medium MeLuna (die is net zo groot als de kleine formaten van andere merken) maar die ging steeds zo ver naar boven dat ik hem er bijna niet meer uit kreeg. Daarnaast verlies ik vooral op de eerste dag altijd veel bloed. Beide cups zijn ook comfortabel op latere dagen als ik minder bloed verlies.

De Lunette heb ik bij Monki gekocht, maar ik weet niet of ze die daar nog steeds verkopen. De Divacup heb ik op vakantie in Canada gekocht… Ik weet niet of je daar veel aan hebt :stuck_out_tongue:

Qua stevigheid is de Lunette dus steviger dan de Diva, maar ik zou niet zeggen dat de Diva heel zacht is hoor! Ik denk een beetje medium, vergelijkbaar met de Organicup (die hebben ze bij Kruidvat), heb ik ook een korte tijd gebruikt, maar daar lekte ik steeds mee door.

1 like

Ik heb afgelopen menstruatie weer maandverband gebruikt uit noodzaak en ik had opeens weer 3 dagen kramp in plaats van 1. Weet ook niet waar het aan ligt, maar ben wel blij dat ik cups heb ontdekt.

1 like