Het grote menstruatiecuptopic

Even een vraagje: Mijn menstruatie komt steeds niet, maar ik heb wel de cup al in. Na hoe lang moet ik hem al uitkoken? Ik ben nu bijna een week te laat, maar ik heb dus ook al een week de cup in voor de zekerheid. Moet ik hem na die week uitkoken, of na mijn menstruatie?

Huhhh voel je dat niet zitten dan???

Heeft iemand ervaring met de Nixit?
Dat is zo’n cup:

De de 2 cups die ik heb geprobeerd daar lek ik steeds mee door. Wellicht is dit iets, de verhalen klinken goed. Maar wel € 45,00 :grin:

Ja aan mijn cup zit een stokje.
Maar dit is geen menstruatiecup zoals wij ‘m kennen maar meer een halve plattere tennisbaan. Edit: tennisbaan haha bedoel tennisbal :smiley: Op deze link staat de uitleg.

1 like

Ja die heb ik! Merk dat ik hem Meestal gebruik, alleen voor bijvoorbeeld een yogaklasje grijp ik soms terug naar mijn good old Lunette omdat die echt nooit een minidruppel doorlaat bij mij.

Nixit was echt even wennen, al was ik dus al ervaren met Lunette en andere cups daarvoor. Maar nu vind ik het heel fijn om geen vacuum te hebben. Inbrengen en eruit halen gaan nu super makkelijk. Vooral eruit halen is altijd makkelijker dan een andere cup denk ik. En over het algemeen werkt ie perfect! Soms een klein druppeltje mist ie misschien als ie niet helemaal lekker zit maar dat vind ik niet zo erg.

En je kunt er dus mee seksen! Vond dat zelf toch beetje onnodig, liever eruit halen en handdoekje neerleggen haha

1 like

He wat fijn, en ervaringsdeskundige!

Ok dus waarom je de Nixit niet altijd gebruikt is dus omdat je er soms een heel klein beetje mee doorlekt. En wil wilde hem juist aanschaffen omdat ik met de menstruatiecup (heb de organicup, die gebruik ik niet meer) en gebruik nu de mamicup. Maar ik lek dus altijd door, moet altijd een inlegkruisje erbij. En soms krijg ik hem niet fijn in of hij zakt waardoor dat stukje (dat ik tot het laatste bolletje heb afgeknipt, dat restje heb ik wel nodig om hem eruit te trekken) zo net tegen de uitgang van mijn vagina prikt, best pijnlijk en heel irritant.

Dus ik dacht dat dit wellicht iets voor mij was, of heb jij toevallig nog andere tips voor cups? Ah ja het is ook zo persoonlijk natuurlijk, wel of geen kind gebaard, gewicht, leeftijd, etc. Misschien weer eens bellen naar Cute Cotton voor advies. Maar de laatste keer wist ze het ook niet zo goed meer.

Dat pijnlijke ga je denk ik sowieso niet hebben aangezien deze vorm veel vriendelijker is. En hij werkt natuurlijk voor iedereen anders! Ik vind hem het geld wel waard zelf.

Ja he? Zo dacht ik er ook over qua vorm en pijn. Dank je, misschien toch een keertje aanschaffen! Want ook al lek ik door, ik gebruik mijn menstruatiecup wel want ik vind het echt een fantastisch concept :smiley:

2 likes

Ik heb wat hulp nodig geloof ik :sweat_smile:

Ik heb een paar jaar geleden voor het eerst een menstruatiecup gebruikt. Gebruik ging prima, maar ik kon er met geen mogelijkheid bij. Zelfs met m’n volledige middelvinger raakte ik ‘m niet. Heb toen met spieroefeningen de cup iets omlaag gekregen en de hulp van iemand anders (met langere vingers) ingeroepen. Nu zijn m’n menstruatieklachten de laatste tijd heel erg toegenomen en heb ik een cup voor lange vrouwen gekocht met zowel een lange cup als stam. En nog steeds lukt het me niet? Hij zit ver achter m’n schaambeen denk ik. Heeft iemand enig idee wat er mis kan gaan? Heb gek genoeg sterke spieren maar de cup raakt nooit laag genoeg om überhaupt de stam te pakken. Ben maar 1.81 trouwens. M’n spieren zijn na een uur proberen zo vermoeid dat ik hem zelf niet kan verwijderen

Neem aan dat je hem gewoon op “normale” hoogte inbrengt? Klapt hij goed open? Als hij niet goed vacuüm zit, kan hij weleens gaan bewegen. Als je sterke spieren hebt, heb je ook een stevige cup nodig dus misschien ligt het daar aan?

Helpt het als je door je hurken gaat zitten? Bij mij komt ie dan lager. En ‘duwen’ /spieren daar aanspannen

Ja ik breng hem op normale hoogte in en klapt gewoon open, heb geen lekkage oid. Hij lijkt wel meer omhoog te gaan op het moment dat ik gewoon beweeg. Heb expres een stuggere cup gekozen maar het mag nog niet baten haha

@Artemis hurken helpt helaas niet, krijg hem wel een stukje lager maar kan er nog niet bij. Het lijkt echt alsof hij achter m’n bot blijft steken vreemd genoeg

Bedankt voor de hulp allebei!

Edit: ben nu aan het googelen en een aantal anderen beschrijven dezelfde klachten. Een van de vrouwen moest de cup door haar dokter later verwijderen en de dokter vertelde dat het door de stand van haar baarmoeder zou kunnen zijn. Vermoed dus dat dat een van de opties is en dat de cup voor mij gewoon niet praktisch is helaas

Haha ja echt super frustrerend hè! Ongelofelijk

Wat was er bij jou aan de hand?

Jee, dat klinkt echt verschrikkelijk! Dat is het stomme ook hè, als het niet direct lukt wordt het alleen maar lastiger omdat alles op een gegeven moment aangespannen is en pijn doet. En het is juist zo’n ideale uitvinding :weary: Zo’n tang klinkt geweldig inderdaad, misschien iets om patent op te vragen haha

Ik heb ermee gezwommen en heb geen problemen ervaren.

1 like

Ik zwem er geregeld mee en heb inderdaad wel eens gehad dat er wat water in zat!

Alleen lukt het me niet dus ik moet weer even moed verzamelen. Alles voelt nu beurs :woozy_face: Hoe gaat het bij jou? Knap dat je dat zo snel weet opnieuw hebt geprobeerd, helemaal nadat je er gewoon een halve dag mee bezig bent geweest!

Ik heb een cup (de kleine variant van mijn type) die normaal prima past en vacuĂźm zit. Geen problemen, alleen in het begin wat geklungeld. Maar nu, ruim een jaar later, past ie soms niet aan het begin van de menstruatie. Alsof mijn baarmoedermond zo laag zit, dat ie gewoon niet past. Herkent iemand dit? Zou dit Ăźberhaupt kunnen?

Een nieuwe cup (zag ik via twitter van Sanneke volgens mij).
Vind het bijna jammer dat ik geen nieuwe nodig heb haha!

Ik gebruik de mooncup type A (bevalling gehad) maar ik heb nog steeds lekken. Hij zit wel vacuĂźm en volgens de beschrijving zit hij goed geplaatst. Weet iemand hoe dit kan?