Nog maar eens een vraagje (sorry als het al aan bod is geweest, ik vond op internet geen eenduidig antwoord).
Ik ben altijd wat dwangmatig aangelegd geweest wat betreft hygiëne. Daarom gebruik ik eigenlijk al jaren iets tegen afscheiding, die verder wel normaal is, maar ik kan gewoon niet tegen het nattige gevoel. Als tiener deed ik dat met inlegkruisjes maar daar kreeg ik op een bepaald moment schimmelinfecties van dus daar ben ik mee gestopt. Daarna heb ik het jaren met tampons gedaan (ik weet het, heel slecht), en ik betrap mezelf er nu soms op dat ik weer die neiging heb omdat ik het gewoon té irritant vind. Maar tampons zijn natuurlijk niet de oplossing.
Nu is mijn vraag, zou de cup in theorie dagelijks - dus de hele maand - hiervoor gebruikt kunnen worden, of is dat echt af te raden? Ik heb namelijk afgelopen week als test een DivineCup XS hiervoor gebruikt een aantal dagen, die is echt heel mini. Het bevalt eigenlijk heel goed tot nu toe! Maar ik vraag me af of het slecht voor de cup of voor je ‘milieu down under’ is als je dit altijd zou doen.
Heb ook wat wasbaar maandverband besteld voor bij de cup als ik ongesteld heb… ben benieuwd. Hele wereld gaat voor me open na stoppen met de pil, lol.
Heb ook dezelfde vraag als
@WhereTheLightIs, ik overweeg ook serieus een spiraal, maar nu ben ik dus net die cup aan het ontdekken, kan het nu wel of niet veilig samen…