Het grote thee topic

Ik ben op zoek naar een handige manier om losse thee op het werkt te gebruiken als je geen vaste plek hebt om het neer te zetten. Ik dacht zelf aan hele kleine theeblikjes, waar 5 theelepels in kunnen ofzo, want die kan je makkelijk in je tas bewaren, maar misschien hebben jullie nog andere manieren?

1 like

Is het een optie om de thee thuis al in filterzakjes te doen en die mee te nemen in een klein bakje / zakje? Ik gebruik Simon Lévelt theefilterzakjes en die zijn open aan de bovenkant, dat is voor thuis geen probleem maar voor meenemen wel. Maar ik heb eerder zakjes gehad met een trekkoordje zodat je hem dicht kon trekken. Ik weet alleen niet meer waar ik die heb gekocht.

Anders zou ik inderdaad voor een heel klein blikje / potje / bakje gaan die mee kan in je tas.

2 likes

Dat is ook wel een goed idee. Thuis gebruik ik meestal een thee ei en/of zeef maar dat is met meenemen ook niet zo praktische. Dan zijn van die Simon levelte zakjes wel handiger maar ik zag dat er ook katoenen zakjes bestaan oa xenos verkoopt die. Misschien werkt dat ook wel.

2 likes

Ik heb thuis thee in een glazen pot (ooit een grote pot pindakaas geweest) en leg altijd een paar gevulde zakjes klaar, bovenop de losse thee. Misschien werkt het zo?

In mijn ervaring gaat de thee er niet uit als je het een beetje aandrukt, op elkaar propt zegmaar

2 likes

Als ik naar kantoor ga gebruik ik ook losse zakjes en deze stop ik dan in en klein bakje. Als je ze opvouwt en ergens in stopt kan het bijna niet mis gaan. Bij mij is het tot nu toe altijd goed gegaan.

1 like

Oké, chocolade amandelkoekjes smaak. Ik ben er nog niet over uit.

4 likes

Weet iemand toevallig een thee die erg lijkt op Tension Tamer van Celestial Seasonings? Ik vind die zo lekker, maar is nergens meer te krijgen :frowning:

De ingrediënten zijn:
Eleuthero, pepermunt, kaneel, gember, kamille, citroengras, zoethout, kattekruid, tiliabloemen, natuurlijk citroenaroma met andere natuurlijke aroma’s (bevat sojalecithine) hop en vitamine B6 en B12.

Ik ken die smaak zelf niet, maar volgens deze website is het weer leverbaar vanaf maart:

3 likes

Elke keer als ik in de supermarkt ben hoop ik ‘m te vinden, maar helaas. Hopelijk klopt het wat de webshop die @FrauHelga linkt zegt, want heb tot nu toe ook nog geen goede vervanger gevonden.

3 likes

dit is volgens mij een dupe

3 likes

Thanks @FrauHelga , ik hoop het!
In de tussentijd ga ik die van @instantramen proberen :smile:

3 likes

Een goede tip als je een dekamarkt in de buurt hebt
Volgende week zijn de bosveld rooibos theesakkies in de aanbieding
2.89 voor 80 zaljes en het is het enige merk dat ik ken die nog 2.5 gram per zakje heeft

Hele lekkere thee is de caramilzed pear van de Aldi.

Heeft die volgende smaak? Ik vind die van Pickwick altijd lekker ruiken maar de thee zelf vind ik heel minimaal.

Ik vind hem 10 x lekkerder dan die Pickwick versie. Sowieso heel tevreden over de thee van de Aldi.

1 like

Lang zoeken weer naar dit topic
Iemand die deze kent, ben zelf wel benieuwd maar hoe minder van zwarte thee

Ik drink de laatste weken best veel thee, in de smaak sterrenmunt. Nou heb ik de laatste tijd ook vaak rare hoofdpijn en geen energie, kan het door de grote hoeveelheden thee komen? Ik drink al gauw 2-3 liter thee in deze smaak.
Er zit natuurlijk zoethout wortel in en ik weet dat dit hormonaal wel iets kan doen.

1 like

Per dag? Dat is niet goed hoor

6 likes

Ja, dat verhoogt je bloeddruk

9 likes

Lijkt me niet een goed plan zoveel drinken. Ik dacht dat pickwick zei iets van max 2 koppen per dag maar dat kan ik niet terug vinden. Sowieso met kruidenthee oppassen. Ik weet niet of je ook medicatie gebruikt maar soms werkt dat elkaar ook tegen.

Oh sorry was bedoeld voor @saray

3 likes