Het grote thee topic

Ik heb hormoon pleisters… dus ja.

2 likes

Ik weet niet of het kwaad kan om abrupt te stoppen.

2 likes

Staat er geen waarschuwing op de thee verpakking? Zoethout wortel is berucht om hoge bloeddruk te geven! Meteen mee stoppen en over op water. Mocht de hoofdpijn blijven is het wel goed om je bloeddruk te laten meten.

5 likes

Ja 3 kopjes maar daar heb ik nooit naar gekeken :grimacing:
Echt stom dit.

2 likes

Voel je je vandaag al wat beter?

1 like

Ja ik ben opgestaan zonder hoofdpijn in elk geval, dat was de laatste weken drama dus dat is al een vooruitgang. Even kijken hoe ik me de rest van de dag voel, maar ben wel een beetje geschrokken van de bijwerkingen die ik heb gelezen. Komen allemaal best overeen met waar ik last van had.
Daarentegen had ik m’n bloed laten checken en bepaalde waardes waren ook wat afwijkend dus wellicht loopt er wat langs elkaar heen nu.

Lief dat je vraagt!

5 likes

Ik ben op zoek naar een thee-zakje voor Chai.
Wil graag lekkere chai maken maar dan wel makkelijk en snel kant en klaar.

Heb gisteren zwarte thee los + theezakje clipper chai gebruikt maar wil dus iets ‘makkelijkers’ voor mn avonddrankje.

Heeft iemand een goede aanrader?

1 like

Ik vind de chai van celestial het beste, die is lekker sterk. Ik maak er vaak chai latte mee met havermelk en dan kaneel of speculaaskruiden er over.

1 like

is dat de Indian Spice of de Bengal spice?

Indian!!

2 likes

Zelf drink ik (en m’n partner) geen thee, en ik heb dus totaal geen verstand van thee(smaken). Maar ik wil graag wel lekkere thee voor bezoek hebben.

Nu koop ik eens in de zoveel tijd iets heel randoms maar ik merk gewoon dat dat niet in de smaak valt. Ik ga altijd een beetje uit van hoe het op het plaatje eruit ziet.

Wat zijn een beetje de 3 gangbare smaken die iedereen lekker vindt en wat zijn 3 smaken die wat specifieker zijn?
Ik heb een theedoos met 6 vakken die ik graag met verschillende soorten wil vullen.

3 likes

Dit zijn mijn favorieten van de supermarkt.

Rooibos, English blend en bosvruchten zijn wel vrij gangbare smaken.

3 likes

Oh, wat een leuke vraag! Als ik even probeer na te denken wat vrienden vaker drinken, is dat meestal als basis iets van een standaard Earl Grey, een groene thee (soms met een smaakje, je kan zo’n variatie doosje proberen), of een vruchtenthee. Eerder iets van rode vruchten (bosvruchten oid) dan zomerse vruchten als mango. Een specifieke thee die het bij ons goed doet is caramelized pear, verder kom ik even niet op heel specifieke smaakjes.
Oh! Een gember thee misschien.

2 likes

Breakfest, bosvruchten en groene thee.

1 like

Sterrenmunt, zoethout en kamille zijn wat specifiekere smaken en thee met kaneel zie ik best veel in de supermarkt dus dat valt denk ik goed in de smaak

1 like

Maar dit drinkt niemand toch :nauseated_face:

12 likes

Niemand heeft nog groene thee genoemd! Ik zie dat bezoek vaak groene thee en bosvruchten kiest (heb zelf clipper thee enzo maar die combinatie smaken pakken ze minder snel)

1 like

Jawel echt in drie reacties staat dat

3 likes
  • zwarte thee (Earl Grey bv)

• groene thee (met bv citroengras)

• muntthee

• gemberthee

• witte thee (met iets bloemig altijd lekker)

• andere kruidenthee (bv kamille)

Ik zou eens bij Clipper kijken, die hebben veel soorten en valt altijd wel in de smaak

3 likes

Haha ik vind sterremunt echt fakking lekker. Mag het alleen niet ivm hoge bloeddruk :smiling_face_with_tear: