Het grote thee topic

Ik drink heel graag van Simon Levelt Earl White en Rooibos Spicy Chai.

1 like

In volgorde van hoe gelukkiger ik ervan word:

  1. Jasmijn
  2. Groen
  3. Citrus

Ik heb laatst hele lekkere elderflower thee gekocht bij de sostrene grene! Geloof dat het in een roze verpakking zit, was iets van 2,50.

1 like

Weet iemand of je de Chai losse thee van de starbucks ergens kan kopen?

Tijd om weer wat verschillende thee-smaakjes van Tea Bar uit te proberen. Ik heb besteld:

Champagne Cassis (witte en groene thee)
Herfstthee Bio
Orange Nightfall
Sensei Sencha

Ben heel benieuwd. :blush:

Edit: Realiseer me nu ineens dat ik bij mijn laatste bezoek aan Sþstrene Grene vergeten ben om naar de Bailey’s thee te kijken. :cry:

2 likes

Orange Nightfall is heerlijk. Voor citrus-fans zeker een aanrader.
De andere theeën moet ik nog proberen, maar ze ruiken goed.
Ik heb er een proefzakje Healthy Hustler bij gekregen. Normaal zou ik die niet kopen, aangezien het maté is, maar het ruikt superlekker dus ik ben blij dat ik dit proefzakje heb gekregen.

2 likes

Ohh nu ben ik wel benieuwd naar Orange Nightfall, gék op citrus.

1 like

Die site kende ik niet, heb net gekeken en nu heb ik zin om de hele site leeg te kopen :")

1 like

Gewoon een keer een kleine bestelling doen, ze hebben veel lekkers!

OMG de herfstthee is echt een aanrader. Ultiem herfstig, lekker veel kaneel maar niet teveel. Deze ga ik zeker nabestellen als het zakje leeg is.

1 like

Ik spam gewoon dit topic vol hoor, in de herfst drink ik liters thee.
Momenteel drink ik de champagne cassis en die is zĂł lekker! De thee wordt niet heel erg donker (groene en witte thee) maar hij is wel erg smaakvol. Vooral de cassis proef je goed.
Maar er zit blijkbaar ook iets in de thee dat mijn katten lekker vinden want ze werden net helemaal wild, stonden mijn glas en thee-ei kopjes te geven, en gooiden bijna het glas van tafel. Een beetje hoe ze reageren op kattenkruidspeeltjes. :joy:

4 likes

Dat vind ik alleen maar leuk! Ik heb vanavond mn notendroom opgemaakt. Wil nog even een maandje wachten en dan een nieuwe bestelling doen. Ik zoek ook nog een lekkere kerstthee.

1 like

Ik wil ook zoo graag aan losse thee beginnen want zoveel lekkerder. Ben alleen echt een thee horder dus heb nog 6 doosjes zakjes-thee in de kast. Die moeten eerst op en dan mag ik beginnen.

Hebben jullie een pot met filter of een filter voor een mok? Of zakjes? Of een thee ei? Ben echt een noob


Over het algemeen drink ik ‘alleen’ thee en dan max 2 kopjes per keer ( 2-3 keer per dag). Mijn man drinkt louter en alleen Lady Grey van Twinings.

Ik heb een potje van ikea (de kleine riklig), genoeg voor 2 koppen en daar zit een filter in de deksel. Ik heb ook nog een grotere losse filter en zakjes die je zelf kunt vullen. Ik doe maar net waar ik zin in heb haha.

1 like

Dat kan natuurlijk ook! Scrolde net even terug in de topic en zag die van ikea! Die is handig!
En ook al allerlei thee tips. Nieuwe favoriete topic dus! :smiley: Hebben jullie een goede earl grey tip? Wij zijn thuis dol op Lady grey van Twinings, maar wil daar dus straks ook een alternatief voor.

Te abar (aan elkaar) heeft ook een lady grey thee. Die heb ik zelf nog niet gehad. Wel de rararasputin en die vind ik heel lekker. Ook totaal niet bitter wat ik juist zo vies vind aan sommige zakjes thee.

Ik haal altijd mijn thee bij The Art of
Tea, Herbs & Spices in Haarlem en ben gek op de Zwarte Thee Haarlemse Melange. Geweldige winkel trouwens! Ook vind ik Windkracht 8 heel lekker en de Chai van deze winkel. Verder ben ik altijd een beetje saai en hou ik van neutrale zwarte thee. Iemand nog leuke tips hiervoor? Ben niet zo’n fan van aparte smaakjes.

1 like

Ik heb een cafetiere van Bodrum. Kun je voor zowel losse thee als koffie gebruiken!

1 like

Ah leuk, daar haalde ik ook altijd mijn thee! Leuke winkel inderdaad. Ik haalde daar altijd de gemberstukjes (geeft meer smaak dan verse gember vond ik) en de jasmijnparels. Die laatste is geloof ik €15 voor een zakje, maar je doet er heel lang mee. Verder haalde ik er vooral ‘aparte’ smaakjes, maar ik zou eigenlijk niet eens meer weten welke.
O ja dit was wel een van mijn favorieten, maar dan moet je wel van anijs houden: https://www.the-art-of-tea-herbs-spices.nl/product/vata-biologisch/. Als je hem wat langer laat trekken dan overheerst de zoethout, dat vond ik wel iets minder.

Als ik het even niet wist dan vroeg ik daar gewoon of ze nog aanraders hadden met een bepaalde smaak/kruiden, en dan kwamen ze zo met meerdere aanraders.

1 like

Ha leuke tips, dankjewel! Die gemberstukjes klinken interessant en neem ik volgende keer mee. Ben zelf niet zo’n fan van jasmijn maar ik moet eerlijk bekennen dat ik alleen ooit zo’n zakje jasmijnthee heb gedronken.

Heb zelf vorige keer mellow yellow met pompoen meegenomen maar daar zijn m’n vriend en ik ook niet zo’n fan van. Veel te zoet. We drinken ook thee zonder suiker.

Heb vandaag ook eindelijk een thermosfles gekocht, een Retulp waar je ook losse thee in kan doen.

Ik heb dit topic nog eens doorgespit en zag dat ik heb gepost dat ik hoofdpijn kreeg van de white delight thee van de tea bar. Maar nu is dat dus 1 van mijn favorieten! Een lekkere lichte en frisse thee. Ben benieuwd naar die orange nightfall @FrauHelga.
(Ik had t ook al in het adventskalender topic gepost maar: ik heb vandaag mn thee adventskalender binnen gekregen en het ruikt ZO lekker. Nu duurt t nog lang tot december
)

2 likes