Het 'help ik zoek'-topic

Ik vind het jammer dat zo’n klein handschuimertje altijd zo snel nieuwe batterijen nodig heeft. Ik snap niet dat dat niet gewoon gemaakt kan worden met de techniek van de elektrische tandenborstel… zou dat echt willen want maak m’n melk altijd zelf warm in de magnetron in de beker gelijk en ik HAAT melkopschuimer afwassen.

Zo eentje wil ik maar dan met stekker of tandenborsteltechniek

5 likes

Mocht je nog geen staafmixer hebben dan is zoiets wellicht een optie: Link

2 likes

Je kan er ook zo een nemen! Maakt nog tien keer betere schuim en duurt maar 2 seconde en kan gewoon in de vaatwasser of makkelijk af te wassen! Dit is echt mijn beste aankoop ooit en iedereen vraagt altijd hoe ik zulke goede schuim krijg :sunglasses::sunglasses:

3 likes

Ja!!! Ik heb 10 jaar de Hema kunststof versie hiervan gehad en icm magnetron is er geen beter schuim.

3 likes

Ik wil een elektrische melkopschuimer voor m’n matcha latten etc, maar heeft iemand misschien toegang tot de consumentenbond welke dan echt goed dik schuim maakt etc?

Of zelf een enorm goede tip?

3 likes

Beste uit de test is de Krups XL1008, beste koop is de Inventum MK350. Ik heb zelf die van Inventum en die werkt goed!

5 likes

Senseo, Inventum of Nespresso

4 likes

Inventum :blue_heart:

4 likes

Heb die van inventum ook. Mn enige andere was er eentje van Nespresso, maar ik vind die van inventum 1000 keer fijner.
Heb nu ook een melkopschuimer in mn koffiezetapparaat, maar ik blijf de inventum ernaast houden.

6 likes

Ik heb zelf eentje van Tomado. Dat is gewoon de melkopschuimer van Inventum maar dan met een andere naam opgeplakt en de helft goedkoper. Toentertijd bij de action gekocht en is echt top

3 likes

Ik heb zelf de opschuimener van Nespresso en daar ben ik prima tevreden over. Maar het type/merk melk verschilt ook hoe erg het schuimt.

5 likes

Ja dat lees ik ook veel! Ik ben ook nog in dubio om een x zo een sojamelk/ nutmilk maker te halen, maar is hier volgens mij nog niet mega populair.

3 likes

https://www.bol.com/nl/nl/p/severin-sm-3585-elektrische-melkopschuimer-spuma-500-led-display-500-ml-vulvolume-roestvrijstalen-melkcontainer/9200000124030472/

Deze! Tip van @TanteBetje als ik me niet vergis, maar ik heb er elke dag plezier van. Kannetje kan ik de vaatwasser. Wel wat prijzig helaas

4 likes

Bestaat gewoon, heb je wel gezocht op “melkopschuimer oplaadbaar”? O.a. van Bialetti, Kitchenwell en merkloos verkrijgbaar zie ik

2 likes

Ik heb die ook en ben er best tevreden mee, alleen krijg ik niet elke keer consistent dik melkschuim. Soms een volledig kannetje dik schuim, soms warme melk met een laagje schuim, ik snap niet zo goed waarom. Terwijl ik wel elke keer dezelfde melk (havermelk ah eigen merk) uit de koelkast gebruik en er elke keer ongeveer even veel in doe.

Vond m vrij prijzig, maar wel heel chill dat hij gewoon in de vaatwasser kan!

2 likes

Ohh interessant! Ik merk daar zelf niks van behalve dus het het per melksoort heel erg verschilt. Ik drink ook haver of plantaardig maar probeer wel eens wat anders of koop wat van een aanbieding. Pas had ik bijvoorbeeld de friesche vlag barista haver die schuimde gewoon helemaal niet? Voor de prijs zijn er vast ook nog wel goedkopere die ook goed zijn. Ik heb hem van vrienden gehad die hem gratis bij nespresso hadden ontvangen en zelf alleen zwart drinken. Maar ik heb hem nu al zeker 4 jaar en wel dik tevreden mee

Deze heb ik ook gekocht door de tip hier op het forum. Nog elke dag heel blij mee. Ik had hiervoor zo’n standaard model, maar daarmee had ik altijd het probleem dat de melk onderin wat aankoekt. Nu nergens meer last van een goed schuim.

1 like

Ben je ondertussen voorzien? Anders zou ik deze week kunnen kijken voor je.

Ik zoek echt warme handschoenen of wanten voor dagelijks. Ik heb heel snel witte tintelende vingers van de kou dus wil goed de winter door. Liever niet van die grove ski handschoenen

Ik vind wanten warmer dan handschoenen, ik heb deze van wol/alpaca mix van arket

10 likes