Het Herfsttopic

Voel me niet zo lekker dus mag nu van mezelf lekker niks doen en Hocus Pocus kijken. :jack_o_lantern:

Mede mogelijk gemaakt door het Disney+ account van mijn schoonmoeder.

14 likes

Ik moet zeggen, dit is wel het perfecte weer om thuis te zitten met corona! Lekker met thee en dekens.

6 likes

Deze plant is zo herfstig! En ook de rode appeltjes in de voortuin.

13 likes

Wij hebben opeens roze paddestoelen in de tuin

19 likes

Wat voor soort paddestoelen is dat?

Over een paar dagen kunnen we deel 2 kijken :smile:

4 likes

Na een rondje Google denk ik deze, vaalpaarse schijnridderzwam.

Close up

10 likes

Wij hadden vandaag mijn favoriete uitje van het najaar; appels en peren plukken! :apple: :green_apple: :pear:

Eigenlijk had ik al eerder willen gaan maar onze weekenden zaten nogal vol waardoor het er niet van kwam. En vandaag was het qua weer niet ideaal maar ik wilde toch. :sweat_smile: Tip: draag regenlaarzen want de grond in de boomgaarden is behoorlijk drassig.

Behalve appels (Goudreinetten, Elstar en Golden Delicious) plukten we ook stoofpeertjes en handperen.
De stoofperen liggen al in de slowcooker:

De Goudreinetten verwerk ik binnen een paar dagen tot appeltaart en de andere appels worden uit de hand gegeten.
Ondanks de regen hebben we het heel leuk gehad. :smiling_face_with_three_hearts:

35 likes

Ah, ik had ook willen gaan (Bunnik?), maar helaas een ziek kind. Ziet er zo gezellig uit altijd! Hopelijk is ze morgen voldoende opgeknapt.

3 likes

Ja, dit was Nieuw Slagmaat. Wij zijn direct naar het appelplukveld gereden, wat technisch geloof ik Houten is (Fortweg 13). De landwinkel zelf in Bunnik hebben we nu niet bezocht.

We hadden trouwens mazzel want mijn dochter was gister en eergisteren ook ziek. Vandaag was ze gelukkig voldoende opgeknapt om kort een frisse neus te halen. Beterschap, hopelijk kunnen jullie morgen!

2 likes

Ik wil 7 oktober gaan appels plukken, ben ik dan te laat? :sweat_smile:
Ik heb wel appelmoes appeltjes gekregen, dus ga denk ik vanavond appelmoes maken!

2 likes

Dat is denk ik afhankelijk van de plek waar je wil plukken. Bij de plekken waar ik normaal appels pluk zie ik 7 oktober niet bij de appelplukdagen staan in ieder geval. Ik ben bang dat het aan de late kant is.

5 likes

Ah was er al bang voor! Ik wou naar Bunnik gaan want rij daar dan overheen. Maar dan doen we 't gewoon volgend jaar.

Edit : in herfstvibes ga ik wel op vakantie naar de Veluwe

3 likes

:green_heart::orange_heart::yellow_heart:

21 likes

Voor iedereen die nu met appels aan het bakken is, van de klokhuizen maak je heel makkelijk je eigen appelazijn! Ik ben er nu voor het eerst mee bezig, dus nog geen idee of het ook echt smaakt straks maar ik vind het wel heel leuk.

6 likes

Met die stoofpeertjes in de slowcooker (in glühwein :smiley:) heb je overigens geen geurkaars meer nodig! Het ruikt zo lekker in huis.

12 likes

Als de peertjes klaar zijn kun je het vocht bewaren om er rode kool in te koken :heart_eyes:

6 likes

Ik heb gister voor het eerst de befaamde Apple crumble gemaakt. :heart_eyes: Wat een succesrecept, super makkelijk en echt heerlijk met een bolletje ijs.

1 like

Grote dingen

8 likes

Ohhh ja deze ga ik binnenkort ook nog een keer maken!

Ik heb net appeltaart gemaakt met m’n zoontje (= dreumes). Hij vond ‘t prachtig, maar was wel blij dat m’n man er ook bij was voor een extra paar handen :sweat_smile: