Vanochtend heb ik kastanjes gezocht met m’n kind, we konden ze met handenvol tegelijk oppakken, sommige waren ook echt mega
Degene die ik nog ga bezoeken verkoopt beide!
Waar ik ben geweest was ook een hele aanhanger vol met allerlei eetbare pompoenen!
Bij die bij mij in de buurt beide. Er stonden bordjes bij met prijzen en wel/niet eetbaar.
Wij zijn vanochtend naar de Framblij in Monster geweest, echt een aanrader! Volgende keer gaan we wat eerder in het seizoen, maar nu was er ook nog genoeg te plukken. We hebben tomaten, aubergine, frambozen, aardbeien, druiven en een peer geplukt. Ze hadden ook nog courgettes, komkommers, amandelen (niet gezien), pompoenen, allerlei soorten bessen, enzo, echt heel leuk. Ik had net 5 pompoenen van m’n schoonouders uit de moestuin gekregen, anders hadden we ook zeker pompoenen meegenomen l.
En voor de kinderen is er veel speelgelegenheid. Mijn dochter is bijna 2 en ik had verwacht dat ze nog wat te jong was maar ze snapte het plukken en vond het echt leuk, zo lief. Met haar eigen bakje
Vanavond eten we dus melanzane met zelf geplukte aubergine en tomaten.
Maar ik zie eikels…Ooo snap ‘m
Zal ik hem even uitleggen?
Mannen zijn soms eikels. Hihihihi.
Kastanjes in huis schijnt dus goed te zijn tegen spinnen. Er zit een geur in die spinnen niet lekker vinden of iets. Dus rapen voor t leven meiden !
Omg
Framboos
Framblij
Thanks I hate it
O nice ik vind letterlijk overal (rottende) kastanjes verstopt in huis.
Leuk hé, kinderen.
En ze komen hard aan als je ze gooit.
Nou ik wil nog wel een ongevraagde waarschuwing geven voor geraapte kastanjes. 2 jaar geleden had mijn kind ze ook geraapt in Zuid-Limburg op vakantie en hebben we ze eenmaal thuis als decoratie neergelegd in een schaaltje.
Tot mijn schrik zag ik op een ochtend een larve zitten op een kastanje, een beestje dat een gaatje vanuit de kastanje had geboord en naar buiten was gekropen. Ik wil absoluut geen ongedierte in huis en heb de kastanjes toen buiten gelegd en in de gaten gehouden; uiteindelijk kwamen er meer larven tevoorschijn. Ik heb alles weggedaan in de groene kliko.
Ik denk dat het deze beestjes waren.
In mijn eigen omgeving heb ik dergelijke beestjes nog nooit gezien en misschien hadden we pech, maar ik werd zo kriebelig van de gedachte aan larven dat ik sindsdien erg voorzichtig met wat mijn kind binnenbrengt aan kastanjes / eikels etc.
Ieehllll pleurt alles nu de deur uit
Het regent vaak , veel wind , grauwe lucht , spinnen , er komt ongediertje uit de decoratie…
Jaa top seizoen.
Nul regen, warm, wat doe je hier? Ga naar je zomer topic tsk tsk
Veel wind en grauwe lucht en spinnen zijn er al wel. En niet warm genoeg voor een zomer lover.
En toch ben je regelmatig te vinden in de herfsttopic. Je zou verwachten dat je dit onderwerp juist zou vermijden
Irritainment
ik snap de mensen die ieder jaar de TK maxx leegkopen nu wel iets beter