Ik ben in het Zwarte Woud en heb vandaag een flinke wandeling naar een bergtop gemaakt. Het was fantastisch, zo veel kleuren! Op de top in de herberg Swartzwalder Kirschtorte gegeten en we hadden daar gewoon zicht op de Alpen! Aan de andere kant zagen we de Vogezen.
Sjongejonge I was today years old toen ik er achter kwam dat Swartzwald gewoon Zwarte Wout is. Nooit bij nagedacht.
Misschien een stoffig imago? Zag wel nog wat busladingen toeristen in de dorpen waar ze de uurwerken maken.
@Tamara kwam ik ook pas een paar jaar geleden achter
Prachtig! Waar is dit?
Misschien Salem? Op Disney+ gaat over heksenvervolging maar heeft ook wel iets herfstigs haha
Kent er iemand een leuke pompoenboerderij in Zuid Holland, waar er ook leuke dingen te doen zijn voor kleine kinderen?
Volgens mij zijn veel pompoendagen helaas al voorbij…
Wat leuk ook zeg, in die bakvorm van de Utrechtse dom. Lijkt me een lekkere cake.
Voor iedereen die nog een lekker recept met pompoen zoekt, deze pompoenspaghetti met blauwe kaas was echt heerlijk!
Ik ga er de volgende keer wel dubbel zoveel blauwe kaas in doen, en ik heb de uitjes ongeveer een half uur laten fruiten, in plaats van 10 minuten.
Edit: de link klapt niet uit, dus maar even een gare foto van mezelf
Ohhh leuk!
Ik heb ook nog een spaghetti pompoen er liggen. Die kan ik ook gebruiken
Wat een prachtige foto’s! Vooral die tweede met die vogels erbij en die zachte kleuren
Gister was echt een goede paddenstoelendag in het bos
Glimmerinktzwammetjes
Braakrussula
Geen idee wat dit is, let me know als iemand het weet want ik kom er niet uit
En ik heb ook heel veel duivelsbroodrussula’s gezien maar die kreeg ik niet lekker op de foto
Ik denk dat het de aderbekerzwam is, maar ik weet het niet zeker
Oh dat zou wel kunnen ja! Ik had niet zo snel aan bekerzwam gedacht omdat die kleintjes aan de onderkant bol zijn ipv hol maar dat kan natuurlijk ook een andere soort zijn
Ik kwam deze tegen bij het tuincentrum en moést hem meenemen. Stiekem vind ik de gingerbreadversie nog iets lekkerder (want kruidiger), maar deze is ook heerlijk.
Was vergeten dat ik een email notificatie had opgezet voor deze mok vorig jaar. Kreeg vandaag email dat hij weer op voorraad was en net de laatste besteld. Ga em in de kast bewaren voor september
Ik ben amper van mn winterdepressie af maar je kan maar goed voorbereid zijn.
Ik wil echt nog wel dat het nog even zomer wordt, maar ik zat van de week heerlijk onder een kleedje met boek te doen alsof het herfst was toen het buiten regende…
Ik durf eigenlijk nu nog niet dit topic onder het stof vandaan te halen. Maar om toch iets positiefs uit het weer van afgelopen dagen te halen… krijg zoveel zin in de herfst !
Maar dan wel zoals het vanochtend was, die koele crispy ochtend lucht en het zonnetje erbij.