Het Herfsttopic

Ik maak deze heel vaak: Pittige pompoensoep https://www.ah.nl/r/853188

Super lekker!

Ik heb geen specifiek recept, sorry haha, maar wat ik voor tomatensoep vaak doe is Roma tomaten in een ovenschaal, veel (goede) olijfolie, veel zout, peper, wat teentjes knoflook of soms een hele bol in aluminium erbij om te poffen, en dan 40 minuten ofzo in de oven. Dan in de pan met wat basilicum en nog een klein beetje water tot alles onder staat, of niet met hoe dik je het wil, eventueel bouillonblokje, even aan de kook brengen, basilicum of room erbij en dan goed blenderen. Ik deed het vroeger vaak met ontvellen erbij maar dat vond ik te veel werk en ik heb er nooit heel veel velletjes in zitten.

Ik varieer ook nog wel eens met de kruiden (rozemarijn, tijm, oregano) en soms doe ik er halve sjalotten bij in de oven.

Als je wil kan ik het ook nog uploaden op een blog met eerst een heel persoonlijk verhaal en dan het recept?

15 likes

Ik vind deze heel lekker: Zoete aardappelsoep met sinaasappel - De Groene Meisjes
Ben wel altijd te lui om die zoete aardappel chips erbij te maken.

4 likes
1 like

Oh doet me denken aan 1 van mijn lievelingsherfstrecepten (geen soep)
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1194922/vegan-curry-met-aardappel-boerenkool-en-kokosmelk

:smiley:

7 likes

13 likes

Ik snap het wel, haha.
Vind een nazomer met zon echt wel fijn, maar deze 30-graden-dagen hoeven van mij niet meer. Heb juist zin om van die echte september buiten activiteiten te doen nu. Nog maar even uitstellen dan, de voorspellingen zien er al wat beter uit in ieder geval.

6 likes

Wij zijn op vakantie en ook hier voelt het al helemaal herfstig. Love it. Veel zin om naar het bos te gaan haha

5 likes

Septembrrr
Oktobrrr
Decembrrr

8 likes

Mag novembrrrr niet meedoen? 🥹

11 likes

Ik vind het helemaal niet brr. :hot_face:

2 likes

Nee was het maar zo’n feest 🫠

3 likes

Hier in Twente lijkt het momenteel wel even herfst :joy::cloud_with_lightning_and_rain:

1 like

Hier in Gelderland eerder alsof de wereld vergaat. Ik dacht net eerst ‘het gaat nu wel erg snel met donker worden ‘s avonds’. En nu lijkt het alsof iemand horizontaal emmers tegen ons huis pleurt, aan een stuk door flitsen en de lucht is geel.

6 likes

Ik ben in Washington state in Amerika en hier is de herfst al echt begonnen! Mooie kleuren, ochtendmist die blijft hangen boven de weilanden en tussen de bomen. Ben door de jetlag al de hele tijd enorm vroeg wakker dus kan extra lang genieten.

38 likes

Kastanjes rapen :heart_eyes:

19 likes

De wereld was vanochtend heel klein en alle spinnenwebben waren verdauwd. Dat was zo’n mooi gezicht. :heart:

Jammer dat de temperatuur weer omhoog gaat vandaag.

14 likes

Mijn herfst to-do lijstje zijn dingen die ondertussen traditie zijn geworden:

• Naar een pompoenboerderij en genoeg pompoenen kopen om mijn voortuin te versieren. Ik sta erom bekend en de buurtkinderen vroegen er laatst al om haha…
  • Scary movie night met 2 vriendinnen met snacks in halloweenthema
  • Een Boo basket maken voor mijn dochter
  • Een weekend in een huisje in het bos met 2 vriendinnen en onze kids.

Ik wil het ook vooral rustig houden en lekker mijn boeken lezen met herfstige koffies in knusse huispakken onder een dekentje.

13 likes

Ik mijn herfstdekens niet vinden, dus ben op onderzoek uitgegaan. Gelukkig de vuilniszak gevonden en ze zitten nu allemaal in de was. Tijd voor de koelere avonden.

6 likes

Volgende week donderdag wordt het 15 graden met regen volgens Apple. Ik zou bijna vrij nemen :joy:

9 likes