Volgens mij heb jij veel kennis over paddestoelen. Heel leuk jouw posts
Ja mee eens, leuk die namen erbij!
We waren afgelopen zaterdag naar Wildlands in Emmen met de peuter en ook dat was -in de herfst- een aanrader. Genoten van alle kleuren blaadjes aan de bomen
Ja!!! Nostalgie!
Bedankt, ook @Chicago, ik heb vorig jaar een paddenstoelencursus gedaan en profiteer daar dit jaar best van qua kennis inderdaad!
Oohh de herfst is zo fijn en ik geniet zo van al jullie foto’s! Wij zagen van de week ineens paddestoelen in de duinen! Echt in het zand, tussen duingras.
En vandaag zijn we een spaghetti pompoen aan het roosteren, de zaadjes ervan ook met kruiden, en we hebben het eerste lampsnoer opgehangen. Heer-lijk.
Ohhh wat heerlijk! Wij hebben heel kneuterig vanmiddag een vogel voer taart gemaakt gecombineerd met wat herfst stukjes. ( even geen foto van, het is nu ook te donker).
Wat ik dan wel weer jammer vindt is dat een groot deel van mijn exorbitante pompoenen verzameling aan het ‘smelten’ is. Weet iemand wat je hier tegen kan doen? Ik heb er een stuk of 8 op de oprit in alle groottes, maar een aantal lijken wel echt ineens rot en zakken dan echt als een pudding in elkaar
Wat een lieve photobomb
Paar grote gezien.
Dennenvoetzwam
Denk dat ie nu geheel is uitgevouwen, duurde even
Hele grote vliegenzwam
En kleintje: dennenvlamhoed
Vanmorgen (en gisteren) heerlijke uren in de regen in het bos gehad, mijn favoriete
Lijkt net alsof iemand er een hap uit heeft genomen
Van die bovenste moet ik kotsen
Echt hè? Is zo snel gegaan. Alle bomen worden kaal en zie al zoveel minder kleur overal. Maar wat hebben we een mooi weer gehad ![]()
Ik kwam de grootste paddenstoelen tegen die ik ooit heb gezien. Ze waren nog groter dan mijn hand!
Stonden in een berm langs een drukke autoweg dus had niet veel tijd om foto’s te maken helaas
Ga je dan langs een drukke autoweg serieus stoppen voor een paar foto’s? Wat een waanzin.
Haha nee, natuurlijk niet. Je hebt een autoweg en een fietspad met daarnaast een stoep. Tussen de autoweg en fietspad/stoep zit dus een berm van 6 meter breed.
Ik was op de fiets, ben even stil gaan staan op het fietspad, waar ik alleen was, en heb foto’s gemaakt van die berm (met dus de paddenstoelen, die aan mijn kant van de berm stonden).
Dus naast mij en de autoweg was nog iets van 5 meter
Haha, ik zag al voor me dat iemand vol in de ankers gaat bij het zien van een paar paddestoelen.