Wellicht een leuke tip voor mensen die in het midden van het land wonen; morgen is er nog een appelplukdag bij Nieuw Slagmaat in Bunnik met allemaal activiteiten. Ik was er vandaag met man en kind, en er hing nog best veel aan de bomen. Later deze maand kan er nog geplukt worden in de weekenden maar dan is het napluk zonder extra activiteiten.
Ik vond het weer een zeer geslaagd uitje. Er werden heerlijke wafels en poffertjes gebakken, er zijn veel verschillende appelrassen om te plukken (en twee soorten peren), er waren mensen die vertelden over uilen, Saarlooswolfhonden en ringslangen en de sfeer was gewoon heel fijn.
Ook erg geschikt voor kinderen, een trekker met een kar er achter vervoert je van de boerderij naar de pluktuin en terug. Echt leuk.
Mijn dochter gaat al sinds haar 1e elk jaar appels plukken met ons (ze is nu 8) en het blijft een leuke activiteit. We zijn ook weleens bij andere boomgaarden geweest maar Nieuw Slagmaat blijft vanwege de ligging en alles er omheen wel een favoriet van ons.