Het hoepeltopic

Bedankt! En qua kwaliteit heb je geen voorkeur voor een van de webshops? Ik zie dat de prijzen bij elkaar in de buurt liggen, dus dan wordt het wat mij betreft de mooiste kiezen :biggrin:

Nee geen voorkeur, ik heb je alleen goede getipt :sweat_smile:

Ik weet dat ze allemaal van hetzelfde materiaal zijn en handgemaakt worden. Kies maar gewoon een mooie. :slight_smile:

1 like

@Amarens Ik vraag me nu echt af wie jij bent

2 likes

Haha, dat vraag ik me bij sommigen nu ook af, misschien moeten we een x een hoepelmeet doen. Al vind ik mijn anonimiteit hier ook wel prettig.

Ik heb iig niet mijn eigen webshop geplugd oid; ik maak/verkoop zelf geen hoepels.

2 likes

Toch nog even checken: bij de Hoepelwinkel staat bij de grip and shine dat ie 5kg weegt. Dat is nogal een verschil met 600 gram :dizzy_face: En ze zouden allebei voor beginners zijn. Is 5kg dan makkelijker want zwaarder?

Hm, klinkt als een foutje… Heb je een link? Ik kan 'm zo snel niet vinden.

Wat leuk! Waar heb je die cursus gedaan?

Ik heb een hoepel en wilde er YouTubetutorials mee volgen, maar m’n studio is echt veel te klein dus nu hoepel ik op een plek met soms een stapje naar links en rechts😅

1 like

https://dehoepelwinkel.nl/product/bali/

Volgens mij staat het bij alle basic hoepels.

Gek, ik durf eigenlijk met zekerheid te zeggen dat die geen 5 kg weegt. Eerder 500 gr. Maar je kunt voor de zekerheid een berichtje sturen via Facebook.

Ah oké! Ga ik navragen, bedankt!

1 like

@Keukenkastje wat gek! Mijn eerste hoepel was ook een basic van de hoepel winkel en die weegt zeer zeker geen 5kg :sweat_smile: Eerder 500g inderdaad. Maar even navragen kan nooit kwaad natuurlijk, kunnen ze het meteen aanpassen.

@Marsepein gewoon lekker naar buiten! :grin:

Aan de hoopdancers, doen jullie ook doubles? Ik heb me er nog niet aan durven dromen wagen maar het lijkt me wel heel leuk. Mijn kleinste poly is 80cm maar ik twijfel of ik dan nog een 80cm zou nemen of twee kleinere, omdat je toch niet zoveel on body doet waarschijnlijk.

2 likes

Ik doe het zelf niet maar als ik het wel zou doen dan zou ik twee lichte kleinere poly’s nemen

1 like

Ja ik zit eigenlijk te denken aan iets van 70 of 65 centimeter, maar dat is zo’n grote sprong van 80 dat ik het een beetje eng vind somehow? En ook omdat het een best flinke aanschaf is qua prijs weer, en ben bang dat doubles me dan helemaal niet ligt ofzo :sweat_smile:

Ik deed heel lang geen doubles omdat ‘mijn hoofd maar 1 ding tegelijk kan’. Ik sloeg workshops met meer dan één hoepel dan ook principieel over.

Tot mijn docent me overhaalde het in de les toch af en toe te proberen. En met stap voor stap opbouwen, bleek ik het prima te kunnen en heel leuk te vinden! Ik vind het wel nog steeds een groot verschil met een enkele hoepel: dat is voor mij veel meer flowy en met twee is echt trucjes doen.

Vorig jaar heb ik mijn eigen set doubles gekocht. 2 poly’s van een centimeter of 80 doorsnee. Voor off body is wat kleiner eigenlijk fijner, maar ik wilde dat ik met deze set beide kon doen. Zowel off als on body. Juist omdat het best een uitgave is. Ben nog steeds blij met mijn keuze!

1 like

Dit houdt mij ook heel erg tegen nog ja! Ik ben met een enkele wel ook minder flowy dan ik graag zou willen (al begint het inmiddels wel te komen) dus dat zou voor mij niet zo heel veel verschil maken. Maar met 80 is dus wel te doen? Misschien dat ik er daar dan toch een van bij koop, dan is het niet zo’n grote investering en kan ik altijd nog kleiner gaan. Hoe lang hoepel jij eigenlijk al? En bij wie doe/deed je lessen? (Als je dat kwijt wil vanwege anonimiteit uiteraard)

Ja, ik vind het prima, maar het is ook een beetje afhankelijk van wat je wil. Voor een three beat weave heb ik echt geen kleinere nodig, maar bv. thread the needle vind ik met grote hoepels wel lastig. Alles on body kan sowieso, maar als je voor doubles meer off body gefocust bent, zou ik misschien wel kleinere nemen. Want voor van die heel precieze moves met isolaties kan het wel zwaar en soms onhandig zijn. (Hier heb je waarschijnlijk precies niks aan haha, sorry.)

Ik hoepel nu 5 jaar. Ivm mijn anonimiteit hou ik het wat algemeen, maar ik heb bij een aantal ‘bekende’ docenten in Nederland gelest. En daarnaast regelmatig losse workshops en events bezocht in binnen- en buitenland. En jij?

1 like

Hmm ja ik ga er nog maar even heel goed over nadenken haha! Het lijkt me ergens ook wel ‘goed’ voor mezelf als ik niet terug kan vallen op on-body, omdat je dan toch gedwongen wordt wat meer te proberen.

En wauw, lang al! Ik doe het nu een jaartje, heb (nog) geen lessen/workshops gedaan. Ben alleen een keer naar een jam geweest van Karin in Breda en daar houdt het op, haha. Maar nu ik de basis heb lijkt het me wel leuk om af en toe naar workshops te gaan, zit nu toevallig te twijfelen of ik naar de workshop van Danceswithcircles ga!

1 like

Was via https://hulahoopsinmotion.nl/

O wow ik lees nu dat ze door die rugblessure niet meer kan hoepelen :frowning:

Ja, lastige keuze. Misschien nog eens naar een jam en uitproberen wat je het fijnst vindt?

En leuk, die workshop van danceswithcircles! Gaan! Ik heb 'm ook overwogen, maar het komt me niet zo goed uit. Bij zo’n workshop krijg je altijd weer zoveel nieuwe input en inspiratie en ontmoet je altijd leuke meiden om mee te hoepelen!

1 like

Ja ik denk dat ik het misschien maar gewoon moet doen! Is ook deels doubles dus dan kan ik meteen kijken of ik dat wat vind :blush:

2 likes