Het hoepeltopic

Ik ga tegenwoordig niet meer naar workshops en meetings want ik word wat ongelukkig van de onderlinge competitie, maar als je gaat naar die van Rachel dan ben ik na afloop wel heel benieuwd hoe je het hebt gehad :hugs:

Oh damn, ik wist helemaal niet dat dat een ding was bij meetings en workshops! Wat stom zeg. Als er nog kaartjes zijn als m’n loon komt ga ik er denk ik wel heen, zal wel verslag doen hier dan :grin:

Soms, iets anders wat ik wel heel leuk vond aan de sfeer was de bereidheid van anderen om een bepaalde beweging uit te leggen. En dan oefenen, oefenen, oefenen terwijl anderen ook gewoon hun ding doen. Aan het einde was het dan vaak wel gelukt. En dan thuis weer verder oefenen, oefenen, net zolang totdat je het onder de knie hebt. :grimacing:

Ah dat klinkt wel heel fijn! Ik ben dus één keer naar een jam geweest, en toen was iedereen wel heel behulpzaam inderdaad! Het motiveerde me toen ook heel erg om te zien wat een toffe dingen iedereen deed. Ik hoepelde toen wel pas een maand of 4, kan me wel voorstellen dat je meer van dat competitiegevoel merkt als je qua niveau gelijker zit met de rest, dat was bij mij toen nog lang niet aan de orde (nog steeds niet gok ik zo haha)

Wat gek, dat herken ik helemaal niet en ik ben juist heel gevoelig voor dit soort dingen. Ik ervaar the scene altijd als heel liefdevol en supportive. Er wordt nooit geoordeeld, niveau maakt geen reet uit, al kom je in je pyjama: alles is goed en iedereen is welkom. Ben benieuwd of we ons in dezelfde kringen begeven. Hoop dat je gauw weer ergens de positieve hoepelvibe mag ervaren!!

1 like

Aanvankelijk ervaarde ik het ook op die manier, maar uiteindelijk merkte ik toch wel dat er onderling veel concurrentie is tussen de bedrijven, hoopjams en workshops. En een deel daarvan is natuurlijk ook op persoonlijk vlak; ik doe het zelf graag goed en als je je dan begeeft in gezelschap die al jaren hoepelt kan dat heel confronterend zijn. Zeker als je dan wordt aangesproken op hoe je hoepelt. Nou ja, uiteindelijk is voor mij de lol er gewoon erg vanaf gegaan. Ik moet ook zeggen dat mijn hoepels op het moment al enkele maanden onaangeraakt staan. Eigenlijk zijn de mijne aan vervanging toe, maar ik kom er niet toe een nieuwe uit te kiezen. Ik vind hoepels echt belachelijk prijzig in Nederland.

1 like

Leuk! Ga je wel snel aan wennen hoor! Ik ga telkens een stapje kleiner/lichter en telkens denk ik ‘shit wat heb ik mezelf aangedaan?!?!’, maar met een paar dagen is het net alsof je nooit anders gedaan hebt.

1 like

Jeetje, ik wist niet dat je zo’n blessure op kon lopen. Ik ga voortaan veel de andere kant op hoepelen haha

1 like

Hoeveel ruimte heb je ongeveer nodig om te hoepelen? Ik zou graag in huis willen hoepelen, maar lees bij veel mensen dat ze daar te weinig ruimte voor hebben

Ik heb verder geen hoepelervaring (wil er misschien wel 1 kopen na al deze leuke influencer praatjes van iedereen), maar als een hoepel rechtopstaand tot je navel moet komen, dan dus ongeveer zoveel aan alle kanten van je lichaam aan ruimte om je heen (+ nog een beetje) denk ik!

1 like

Ha, de maan & schijn! Goeie keus, die heb ik ook!! Veel hoepelplezier.

En qua diameter: de hoepel is dan in elk geval zeker niet te groot. En als je geen absolute beginner meer bent helemaal prima.

Heerlijk, als het hoepelen zo vanzelf gaat

Tot je navel is echt om te leren taillehoepelen: dat lijkt me niet nodig in jouw geval, nee. :slight_smile:

Ah zo mooi! Hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven :blush:

1 like

Neeee, je hoeft ook helemaal geen pro te zijn. Ben ik ook niet! Gewoon genieten van de journey.
Mét je mooie nieuwe hoepel!

1 like

Met twee connectors kun je 'm inderdaad in een achtje vouwen, zoals zo’n opgooitentje. Hier een tutorial: https://youtu.be/eFBE34EnE9I (er staan trouwens heel veel leuke tutorials, slomo’s en andere hoepelinspiratie op haar kanaal!)

Als je één connector met pushbutton hebt, dan kun je 'm losmaken en heel voorzichtig en gelijkmatig verder buigen tot de uiteinden weer bij elkaar komen en de hoepel dubbel zit. Ik zal zo even een foto maken en posten, want het is lastig uit te leggen. En het moet echt met beleid, want je hoepel kan breken als je het ongelijkmatig doet en er teveel spanning op een deel komt te staan.

Als ik meer hoepels meeneem, doe ik dat meestal in een hoopbag, zoals deze: https://dehoepelwinkel.nl/product-category/hulahoop_bags/

1 like

Als het even kan neem ik hem gewoon ‘uitgeklapt’ mee. Ik heb ook een reishoepel die uit 4 delen bestaat maar die heeft de hitte op vakantie niet fantastisch overleefd waardoor hij niet meer mooi rond loopt bij de connectors, dus die neem ik alleen mee als het echt niet anders kan.

1 like

Connector dicht:

Connector open:

Maak hoepel open:

Voorzichtig verder buigen:

En weer dichtklikken. Voila: hij is opgevouwen en 2x zo klein:

Ik zou dit eerst een x doen met iemand die dit vaker doet of even een filmpje kijken. Ik zou niet willen dat je je hoepel breekt!

2 likes

Yes ik heb ook een hoepel besteld! Wel 1 die als een ‘8’ gevouwen kan worden ja.

Ik vond de eerste les echt mega leuk en kan niet wachten tot ik weer mag. Ik heb jaren lang niet gesport maar dit vind ik echt zo leuk!

2 likes

Ik had een berichtje gestuurd naar een hoepeljuffrouw, om te vragen of het nog mogelijk is om les te volgen. Helaas geen antwoord gehad dus vrees van niet! En de andere die ik zie, zijn iets te ver weg.

Denk intussen aan overstap van weight hoop naar een ‘gewone’, is er iemand bekend met die van Decathlon? @Disconnected jij toch? Bevalt die goed?
Of komt het toch aan op online bestellen :grimacing:

Ja ik had die van Decathlon inderdaad! Bevalt echt hartstikke goed. Het rubber is lekker zacht, hoepel doet alsnog wel beetje pijn maar dat went gauw. Weegt volgens mij nog geen kilo.

1 like