Het hoepeltopic

Heb jij deze of meer een fitnesshoepel? Ik kom via google ook 1 van 0.9 tegen, maar die zag ik niet op de site.

Edit: https://www.decathlon.nl/p/hoelahoep-85cm/_/R-p-147449?mc=8353638&c=BLAUW

Nee ik heb inderdaad die 0.9, dat is deze maar dan met een turquoise tussenstukje ipv blauw!

https://www.decathlon.nl/p/hoelahoep-90cm-verzwaard-1-4-kg/_/R-p-184820?mc=8490329&c=BLAUW_TURKOOIS

1 like

Dankjewel! Ik ga ergens deze week even in de winkel kijken. Hopelijk hebben ze deze & die andere blauwe. Kan ik testen :slight_smile:

In welke regio zit je (als je dat wilt zeggen) en bij wie had je het gecheckt? Misschien weet ik nog iemand daar.

Ik stuur je even een pb!

1 like

Ik wil ook beginnen met hoepelen! Dus wil een hoepel aanschaffen, maar weet echt niet wat wijsheid is. Wat is nu het verschil tussen een hoepel van 40 euro en zo’n ding van Decathlon?

1 like

Het verschil is het materiaal en gewicht. (En de looks!) Als je alleen wilt taillehoepelen als een soort fitness-activiteit kun je denk ik ook die van Decathlon kopen. Al heb ik geen idee van de kwaliteit. Als je ook wilt dansen of trucjes wilt doen, zou ik er een bij een de webshops die voorbij zijn gekomen kopen. Dan kun je er een kiezen die goed past bij jouw lichaam en bij wat je er mee wilt doen.

Edit: Wat je ook kiest: koop er een zonder bobbels. Dat voegt echt niks toe, behalve blauwe plekken. Gewoon een marketing-verzinsel. Lief zijn voor je lijf. :heart:

1 like

Ah dan ga ik toch voor die van Decathlon! Kan ik het uitproberen, en als het bevalt en ik wil ermee verder kan ik altijd een duurdere aanschaffen. Thanks!

2 likes

wat is het verschil tussen taillehoepelen en dansjes of trucjes doen haha… wat is het doel voor jullie überhaupt om te hoepelen? op internet lees ik: buikspieren, strakker etc

ik wil er namelijk ook een nu hahaha

Taillehoepelen is precies hoe het klinkt: alleen hoepelen om je taille:

Bij hoopdance ga je echt dansen en trucjes doen zoals:
(En dan zie je gelijk waarom je dit niet met een grote zware hoepel moet doen.)

1 like

Thx! En taille hoepelen heeft dus ook als effect dat je een gespierdere buik krijgt

Wat is voor jullie reden om te hoepelen?

1 like

Ik doe het vooral omdat ik het gewoon heel leuk vind! Merk ook dat het goed is voor m’n conditie, en ben sterker in m’n armen en buikspieren geworden. En ik kom veel vaker buiten, omdat ik iets heb om te doen

Ik heb via Robin Hoop besteld want ik wil echt hoopdancen. Ik was dus al zo enthousiast met hoepelen dat ik nu roze strepen op m’n muur heb🙈 Van het weekend lekker buiten hoepelen haha.

4 likes

Ik moest vandaag bij de Decathlon zijn voor een tent dus heb meteen even bij de hoepels gekeken! Ze hadden inderdaad die fitnesshoepel met het blauwe stuk, vond hem wel goed zwaar, maar lijkt me prima geschikt voor gewoon taille hoepelen. Bij de ballet/turnspullen hingen HDPE hoepels, wel andere maten die ik op de site kon vinden. Ze hadden 50, 65 en 80 cm, maar volgens mij zouden ze ook grotere moeten hebben. Ze hebben geen connectors zoals normale danshoepels dus je kan ze niet opvouwen, ze lijken een soort aan elkaar gesmolten te zijn. Maar ze zijn vet goedkoop en het lijken me prima hoepels om mee te beginnen!

Ik heb zelf 2 65cm hoepels gekocht om te proberen of doubles wat voor me is, is voor 12 euro toch leuker testen dan voor 80

4 likes

Bij mijne was die 0.9 er niet en de grootste hoepel was geloof ik 65… dat schoot dus niet op :joy: tof dat je wel geslaagd bent!

1 like

Kan je deze tapen? Dan zijn ze meteen iets zwaarder/ruwer want ze zien er nogal licht en glad uit

Ja ze lijken me prima te tapen! Ik vind ze zelf juist aan de zware kant maar ik hoepel eigenlijk alleen met polypro’s dus dan voelt alles al snel zwaar natuurlijk. Ik denk dat ik ze zelf ga schuren aan de binnenkant.

Ah ja, schuren kan ook! Ik vind polypro’s te glad dus mijn hoepels zijn nu getapet alleen de tape is wel aan vervanging toe (= te veel moeite)

1 like

Ah ja ik heb m’n polypro’s ook geschuurd omdat ik het zo mooi vind als ze effen zijn. Heb er ook eentje met alleen tape langs de binnendiameter maar dat moet ook wel eens vervangen onderhand :’)

Wat voor hoepel raden jullie aan voor off body trucs? Ik heb nu zo’n beginnershoepel van 100cm maar ik vind dit echt niet fijn om over mijn handen enzo te rollen en mee omhoog te zwaaien. Of moet ik eerst echt meer kracht opbouwen?