Voor off body kun je het beste een polypro hoepel aanschaffen. Zo’n beginnersdanshoepel is daar inderdaad te zwaar voor. Met polypro kun je ook onbody hoepelen, maar is wat lastiger waardoor je dat meestal pas gaat doen als je het met een wat grotere hoepel goed kunt.
En @Amarens
Dat hangt ook wel van je postuur/lengte af denk ik, want ik kan niks met een polypro. Maar een lichtere hoepel dan een 100 cm beginners is wel een aanrader. Polypro kan trouwens met en zonder tape, ik heb nu eentje zonder in mijn hoofd waar ik dus niks mee zou kunnen, maar een polypro met tape vind ik al wat handzamer
Ik heb donderdag mijn hoepel binnen gekregen en ai ai ai wat heb ik een spierpijn haha. Ik vond het ook echt tegenvallen, het is echt nog wel even oefenen maar aan het einde ging het wel echt al veel beter dus ik moet nog even doorzetten met oefenen. Mijn vriend kon het direct wel echt super goed, ik was echt een beetje jaloers.
Ohja, ik heb ook echt een dikke blauwe plek. Blijkbaar was ik een beetje te enthousiast haha!
Hm, misschien kun je een maatje groter proberen? In principe moet je gewoon kunnen hoepelen met een poly ongeacht je postuur. Maar het is in het begin wel wat lastiger omdat het wat meer ‘wobbly’ aanvoelt. Kijk maar naar de video’s die ik wat eerder in dit topic gepost heb: allemaal ongetapete poly’s. Maar: als een zwaardere hoepel voor jou beter werkt, gewoon daarmee blijven hoepelen, toch? Of zijn er nu dingen waarvoor je toch liever een poly zou gebruiken?
@Jip Ja, even doorzetten! Als je het eenmaal te pakken hebt, dan weet je niet meer hoe het ooit níet lukte. En die blauwe plek heb ik ook gehad… De eerste keer met mijn grote zware danshoepel ging ik mee naar een jam. Maar ik kon nog niets. Dus ik heb de hele middag staan taillehoepelen. Ging op een gegeven moment wel pijn doen, maar ik wilde ook niet aan de kant gaan zitten. Toen ik later naar het toilet ging, zag ik waarom het zoveel pijn deed. Een blauw/zwarte plek van 15 centimeter. Oeps.
(ik heb net op 3 externe harde schijven naar de foto gezocht, maar kon 'm niet vinden…)
Wijze les: een beetje bikkelen mag, maar je moet je lichaam er ook even aan letten wennen.
Mooi!
Netjes!
Het is echt te heet nu om los te gaan ha ha
Oh ja, bij mij is het binnen gelukkig ook koel. Alleen het is nu natuurlijk buiten zo mooi, dan kan je eigenlijk niet binnen blijven.
Wonen jullie in Rotterdam? @Dazed
Ik kan helaas niet echt binnen hoepelen, echt te weinig ruimte voor. Scheelt dat m’n huis momenteel ook warmer is dan buiten haha. Ik woon in Utrecht! @Twijfelaar
Oh wat leuk een hoepeltopic! Jaren geleden ben ik ermee begonnen, ik heb toen ook twee workshops gedaan en kon wat trucjes, maar ik heb het helaas helemaal laten versloffen. Heb een prachtige hoepel staan thuis (van Robin Hoop, alleen geen idee hoe dat heet / wat voor soort) en zat toevallig vandaag te denken weer te beginnen. Ik woon vlak bij het strand dus deed het daar veel, dat is zo fijn!
Heb 'm net even onder het stof vandaan getrokken en wat rondjes gemaakt: zo fijn! Wil dit echt weer oppakken!
Vannacht gedroomd dat ik een LED hoepel kocht voor 79,99 bij Intertoys.
Koopje.
Of ik er nog een soort van haak bij wilde om mijn hoepel mee op te hangen. 4 euro.
Oh wat vet! Op liquicity?
Ah wat leuk! Mede om die reden lijkt liquicity me heel leuk, ben alleen niet zo van de drum n bass :’) Vind dat echt jammer haha, lijkt me verder zo’n tof festival
Is Psy-Fi dan niet iets voor je?
Forummeeting
Oh wat tof! Ik had het er toevallig vanmiddag met een vriendin over die ook is geweest en liquid is sowieso niet m’n ding, maar neuro zou misschien wel wat voor me kunnen zijn denk ik. Wil er nog wel eens wat verder induiken
@Twijfelaar Psy-fi heb ik wel van gehoord maar ben ik niet echt bekend mee, ga ik me eens even in verdiepen
Oh volgens mij gaan vrienden van mij daar wel eens heen, misschien moet ik toch eens mee dan! Is inderdaad mooi in de buurt voor mij
Ik vind fietsen met een hoepel wel te doen! Ik hang hem altijd over m’n schouder, en dan niet met m’n arm erdoor maar gewoon echt alleen aan de zijkant van m’n lichaam zegmaar. Gaat altijd prima maar die van mij zijn ook niet zo heel groot, weet niet hoe fijn het nog is met een grotere
Fietsen kan wel, uiteraard oppassen maar dat moet je altijd op de fiets
Ooohhh gister had ik een bbq op het strand met mede forummers en ik had m’n hoepel mee en wat heb ik dat gemist! Zo heerlijk om weer te klooien (want veel verder dan dat komt het niet momenteel hehe). Wil dat echt weer vaker doen!
Oh dat klinkt gezellig! Vergeet ons niet de volgende keer