Hm, misschien kun je een maatje groter proberen? In principe moet je gewoon kunnen hoepelen met een poly ongeacht je postuur. Maar het is in het begin wel wat lastiger omdat het wat meer âwobblyâ aanvoelt. Kijk maar naar de videoâs die ik wat eerder in dit topic gepost heb: allemaal ongetapete polyâs. Maar: als een zwaardere hoepel voor jou beter werkt, gewoon daarmee blijven hoepelen, toch? Of zijn er nu dingen waarvoor je toch liever een poly zou gebruiken?
@Jip Ja, even doorzetten! Als je het eenmaal te pakken hebt, dan weet je niet meer hoe het ooit nĂet lukte. En die blauwe plek heb ik ook gehad⊠De eerste keer met mijn grote zware danshoepel ging ik mee naar een jam. Maar ik kon nog niets. Dus ik heb de hele middag staan taillehoepelen. Ging op een gegeven moment wel pijn doen, maar ik wilde ook niet aan de kant gaan zitten. Toen ik later naar het toilet ging, zag ik waarom het zoveel pijn deed. Een blauw/zwarte plek van 15 centimeter. Oeps.
(ik heb net op 3 externe harde schijven naar de foto gezocht, maar kon 'm niet vindenâŠ)
Wijze les: een beetje bikkelen mag, maar je moet je lichaam er ook even aan letten wennen.