Het hoepeltopic

Ik heb m’n hoepel in huis. Merk alleen dat ik met de klok mee veel beter ben dan de andere kant op. Is dit een kwestie van veel oefenen of zijn er trucs om dit te verbeteren?

1 like

Is vooral een kwestie van oefenen! Je kan er natuurlijk wel de gewone tips op toepassen, zoals zelf meedraaien in de richting van de hoepel, maar voor zover ik weet is er geen ‘quick fix’, zegmaar. Mijn oplossing is dat ik gewoon (bijna) altijd dezelfde kant op hoepel :sweat_smile:

1 like

Heb een hoepel van robinhoop en het lukt nu om paar minuutjes gewoon te hoepelen (ben super onfit XD) maar ik kan alleen met de hoepel naar links ook. Als ik de andere kant op wil valt de hoepel letterlijk nadat ik 'm aangezwiept heb meteen op de grond. Ik weet niet hoe ik dat kan oefenen?

1 like

Misschien je manier van hoepelen veranderen? Ik vind het linksom lekkerder om zijwaards te hoepelen maar rechtsom (mijn slechte kant) dan hoepel ik juist beter met voor-achter.

Dit is echt chinees voor mij, wattt? Ik kan alleen voor-achter :sweat_smile:

1 like

Okay heb even gezocht op Youtube voor je! Ten eerste, houd je je heupen een beetje gekanteld? Hoepelen doe je ook niet met ronddraaiende heupen, dan valt de hoepel juist sneller naar beneden.
In het filmpje onderstaand doet zij een zijwaartse beweging met haar middel.

Andere methode, kon ik even geen filmpje van vinden maar wel een foto. 1 voet naar voren en je middel beweeg je van voren naar achter. Mag flinke beweging zijn in het begin om te wennen.
unnamed

Ik ben zoooo slecht in uitleggen. Ik hoop dat dit helpt haha.

1 like

Oh wacht deze legt het perfect uit:

1 like

Die tweede is het enige wat ik nu kan, maar alleen linksom haha. Zal die andere filmpjes van het weekend eens proberen, thanks!

1 like

Je hoeft het ook niet allebei te kunnen. Is gewoon een voorkeursdingetje.

Ik heb ook echt zin om te hoepelen! Ga van het weekend lekker vroeg naar het park denk ik.

Juist wel toch? Anders bouw je maar aan 1 kant spieren op? Of is dat onzin?

Ik postte twee dagen geleden ook dat ik het maar 1 kant kan maar kan het inmiddels ook de andere kant op. Gewoon blijven proberen en opeens lukt het.

Ja volgens mij is dat vooral het geval als je elke dag 4 uur lang hoepelt. Maargoed dat zou zomaar kunnen in deze tijden haha.
En indd oefenen.

1 like

Hahaha oké nou weinig mensen die zoveel geduld hebben i guess. Dan zal het wel meevallen

Als je regelmatig hoepelt, is het wel aan te raden om 2 kanten aan te leren. Inderdaad ivm eenzijdige belasting.

De andere kant op kan in het begin echt voelen alsof je niet meer kunt hoepelen, maar het is even een kwestie van die coördinatie ook aan de andere kant aan te leren. De ene kant op doe je inmiddels waarschijnlijk zonder nadenken. Maar de andere kant heeft wel nog even aandacht nodig. Dus even terug naar het begin, er zijn hier al wat goede filmpjes gedeeld en letten op je basishouding en -bewegingen. En dan ineens lukt het!

1 like

Ah kut ik hoepel ook maar 1 kant op en de andere kant lukt echt niet… toch maar proberen dan.

1 like

Ik heb een fitnesshoepel en het lukt me maar niet om dat ding hoog te houden. Doet ook verrekte veel pijn steeds! Ik durf alleen niet zo’n andere hoepel te kopen want ben bang dat het daar ook niet mee lukt en momenteel kan ik dat geld ook niet missen.

1 like

Als je in de buurt woont mag je van mij wel een hoepel lenen.
Fitnesshoepels zijn echt niet fijn, en een ‘echte’ (ja, hoe zeg ik dit anders?) hoepel is even wennen en oefenen, maar IEDEREEN kan het.

2 likes

Ahw wat lief! Woon volgens mij totaal niet in de buurt noord Limburg

Kwam vandaag even bij de so-low en zag daar ook van die wat grotere hoepels hangen maar was met de fiets dus denk dat ik morgen ofzo even terug ga met de auto want ze kostten maar iets van €3,- als ik het goed heb gezien!

3 euro is een koopje alleen de hoepels zijn waarschijnlijk bedoeld voor kinderen en dus niet zwaar genoeg. Een lichte hoepel is voor volwassenen niet makkelijk omhoog te houden.

Je woont inderdaad helaas niet in de buurt. Een nieuwe hoepel kost via internet ongeveer 40 euro. Misschien zijn er wel kortingscodes nu?

2 likes

Wat doen jullie met je handen tijdens hoepelen? Ik hou ze heel krampachtig tegen m’n lichaam aan net onder m’n borsten?! Weet mezelf niet echt houding te geven haha

1 like

Lekker T-Rexen! Vanaf 2.40 min zie je een aantal mogelijkheden. En als je wat verder bent en meer kunt gaan dansen, dan neem je je armen vanzelf mee in je flow.

4 likes