Het 'Ik voel me oud' topic

Het neefje (11 jaar) van mijn vriend maakte mij belachelijk omdat ik dacht dat Vloggers en Youtubers hetzelfde zijn. Toen voelde ik me even heel oud.

5 likes

En ik draag tegenwoordig een leesbril. Zo’n goedkope van de HEMA.

12 likes

Ik vond van het weekend 2 grijze haren. De tweede ontdekte ik pas toen ik mijn bril op deed om de eerste goed te bekijken.

13 likes

Ik las ooit een theorie achter Instagram tags onder jongeren, blijkbaar als je in het oog getagd bent dan ben je beste vrienden, bij je mond is je vriend(in) en in de hoek zijn gewone vrienden. Vond dat toch allemaal maar apart zo’n tagcultuur :see_no_evil:

3 likes

@NInja: Deze? Vond ik ook een heel erg ik-voel-me-oud moment.

En @Cajun-moon, wat is dan het verschil tussen een vlogger en een youtuber? Ik dacht tot ik jouw post las ook dat dat hetzelfde was…

1 like

Een vlogger is iemand die zijn dagelijkse leven filmt. Dus die maakt een video over zijn dag/week etc.
Een youtuber maakt filmpjes en plaatst die op youtube. Dus dat kunnen, buiten vlogs, bijvoorbeeld ook pranks, lookbooks, tutorials etc. zijn.
Oftewel een vlogger is ook een youtuber, maar een youtuber is niet altijd een vlogger.

3 likes

Oh ja, zo klinkt het heel logisch. Praktisch het enige waar ik youtube voor gebruik is voor muziek en dingen als QI en Big Fat Quiz, is vast ook een teken dat ik oud ben :grimacing:

4 likes

Liep van het weekend op straat toen ik een groepje jongeren passeerde. Eentje gooide een blikje energydrink op de grond, dus ik zei ''ik neem aan dat je die nog wel in de prullenbak gaat gooien?". Kijken ze me schaapachtig aan, maar na een paar seconde was het “ja natuurlijk mevrouw, sorry”. Is richting de dertig toch nog ergens goed voor :sunglasses:

46 likes

Wel fijn dat ik niet de enige ben die het niet wist haha.

1 like

Deze quote van een brugpieper in de krant :expressionless:

31 likes

Hahaha, wat erg eigenlijk. Doet me denken aan mijn moeder…
Toen ik naar de middelbare school ging, vertelde ik over de docenten die ik had. ‘O wat leuk, ik wist niet meneer van Leeuwen nog een zoon had die óók wiskunde docent is geworden!’. Was het gewoon dezelfde docent als mijn moeder 35 jaar daarvoor had, alleen was ze als puber in de veronderstelling dat die man uit de prehistorie kwam. In retrospect was hij nog maar half de dertig toen ze les van hem kreeg haha.

18 likes

Vanmiddag hoorde ik een jochie van rond de 12 zeggen: “Vroeger ging ik…” En ik kon alleen maar denken: “Wat nou vroeger, jij hebt nog helemaal geen vroeger, snotaap.”

27 likes

Meestal als ik ‘mevrouw’ word genoemd is het door kinderen en dan doet het me niet zoveel. Vandaag was het door een jongen die een jaar ouder was dan ik, deed toch meer pijn haha.

En toen m’n tante ‘stoer’ ging praten en ik het niet begreep (zij had ‘straattaal’ geleerd van mn nichtjes) :frowning:

1 like

Ik voel me oud als ik de paar zwarte haren op mijn tenen epileer

9 likes

Geldt ook voor donkere haren rondom mijn tepels

7 likes

Oh ja, dit heb ik met de twee donkere haren op mn kin :fearful:. Voel me meteen zo’n oude heks als ik die er weer uit moet trekken

6 likes

Nu ik dit lees ontdek ik ook weer een haar op mijn kin. Echt waar komen die dingen altijd zo opeens vandaan?

1 like

Ik was altijd de laatste van mijn vriendinnen die nog ““heftig”” uit ging, probeerde iedereen altijd mee te slepen en avondjes te organiseren en dat voelde vaak als trekken aan heel erg dode paarden. Nu zijn er een paar weer single dus willen ineens weer uit (haha ook zo typisch) maar voor mij hoeft 't gewoon niet meer, word echt al moe als ik eraan denk, wil vrijdagavond gewoon mijn pyjama aan en zaterdag lekker naar de markt om verse bloemen te halen ipv kotsend op de badkamervloer te creperen.

17 likes

Ik mag ze niet meer uittrekken van mijn (ziek knappe) huisarts. Er was er een keer een ingegroeid en die heeft hij eruit moeten halen. Ding was inmiddels 20 cm ofzo. Toen -ie ‘m te pakken had, zei -ie: “Ladies and gentleman, we’ve got him.” (Misschien past deze post beter in Ongemakkelijke momenten…)

47 likes

Wow (ik ben eigenlijk wel onder de indruk hiervan, 20cm!)

2 likes