Het 'Ik voel me oud' topic

Met z’n allen accepteren? Het zijn nog altijd apps waar we allemaal gratis gebruik van maken dus over de regels hebben ‘we’ niks te zeggen.

2 likes
Samenvatting

Ik bedoel het meer als dat er zoveel mensen gebruik van maken zonder dat we echt bezig lijken te zijn met de invloed die het op op ons heeft onbewust. Niet dat er helemaal niet over nagedacht word maar de meeste mensen die ik ken hebben allerlei accounts waar ik niet echt het idee bij heb dat er over nagedacht is.

Je accepteert dus die regels maar ben je het er wel echt mee eens? Als je dat niet bent, wat zijn dan andere opties als je wel op de hoogte wil blijven/mee wil doen/relevant wil zijn of wat de reden ook is voor een account? Gaan we niet te laconiek om met het internet?

Dat het gratis is betekend naar mijn idee trouwens niet dat je er niets over te zeggen hebt. Het hele internet is gratis, maar niet perse democratische. Ik vind het nogal wat dat Twitter, Facebook, Google zo invloedrijk zijn.

Gratis is het ook niet want we betalen met afhankelijkheid en onze privacy. Afhankelijkheid in de zin dat het internet zo verweven is in heel veel dingen in ons leven. We zouden er wel zonder kunnen, maar dat kost wel moeite als we bepaalde dingen terug zouden willen draaien of willen veranderen.

Maar goed ik heb op dit forum na geen sociale media account dus ik krijg het allemaal zijdelings mee. Het is meer iets wat ik mij wel eens afvraag dan echt harde feiten over heb.

7 likes

Hoe ben je hier achtergekomen? :joy:

1 like

M’n collega ging me net uitleggen wat story’s op Instagram zijn :smiling_face_with_tear:

5 likes

Ik doe een deeltijd opleiding en ik dacht altijd dat daar veel oudere mensen zouden zitten. Alleen ik voel me nu echt heel oud nadat ik er achter ben gekomen dat een klasgenoot in 2003 naar groep 1/de basisschool ging en ik toen in 2havo zat. En toen zij naar de middelbare ging, werkte ik al fulltime. En nu is mn ego aangetast, haha

4 likes

Ik heb gister van een 18-jarige geleerd dat hij in de ‘prime’ zit. Heb hem heel lang vragend aan gekeken. Betekent dus dat je in de bloei van je leven zit.

6 likes

Ik snap Gen Z humor gewoon niet :grimacing::rofl: Zag van die meme compilaties en het leek net alsof ik een geheime boodschap moest ontcijferen ofzo haha

4 likes

Dit is een vintage band shirt? :sweat_smile:

Nu voel ik me wel oud

26 likes

Ik willem

10 likes

Ik wil nu eigenlijk ook een koprol proberen, maar dat zou heel dom zijn want dat kon ik als 6 jarige al niet zonder half m’n nek te breken. En m’n rug deed net al zeer toen ik iets van de grond raapte.

7 likes

Pro-tip voor een koprol is om even een dekentje ofzo neer te leggen. Ik kan nog prima koprollen met >30.

4 likes

Heb je een soort ‘aanloopje’ gedaan? Je moet niet teveel nadenken maar hopla in een vloeiende beweging :joy:

1 like

Dat staat er toch niet?

4 likes

Probeer dan ook meteen een radslag. Me nog nooit zo oud en stijf gevoeld toen ik dat voor ging doen :joy: en die maakte ik vroeger zonder moeite 3 of 4 achter elkaar. Echt hoe dan.

5 likes

Ik ging laatst koppeltje duikelen in de speeltuin. Ik moest daarna gaan zitten, omdat ik helemaal duizelig was haha. Voelde mij echt niet goed worden. Nooit meer haha.

12 likes

Hahahaha gelukkig niet letterlijk :sob: Bedoelde met “half m’n nek breken” meer dat ik als kind ook al niet zo atletisch was, maar wel nog de durf had om al die oefeningen te doen… ondanks dat het leidde tot kneuzingen, verrekte spieren en andere kwaaltjes.

Mn beste vriendin was ook iemand die meedeed aan Nederlands kampioenschappen in zowel turnen als atletiek en ik leek daardoor nog een extra grote kneus met gym.

3 likes

Pro tip voor duikelen in de speeltuin, bedenk dat je iets zwaarder geworden bent voordat je een aardbeving veroorzaakt wanneer je met je voeten op de grond komt. Been there done that. :joy:

8 likes

De radslag is echt niet te doen, de pijn in mn binnenkant benen :scream::smiling_face_with_tear:
En idd wat je zegt vroeger gewoon meerdere achter elkaar.

2 likes

Ik overwoog laatst een handstand tegen de muur te gaan doen, maar durfde het echt niet meer :joy:

2 likes

Dit “moeten” wij wel eens bij yoga en de eerste keer vond ik het ook mega eng want je moet voor je gevoel met je benen veel verder dan je evenwicht ofzo, echt het gevoel dat ik omklap voor ik de muur raak altijd :joy:

1 like