Ohhhh ja! Die stonden in mijn bibliotheek (noemde iedereen dit vroeger “de bieb”?) rechtop in een bak en ging ik zo met m’n hand er doorheen en dan zei ik bij alles: saai, saai, saai. Ik was echt een irritant kind.
Haha nog steeds?
Denk omdat we het uitspreken als ie en niet i
Ja dit, logisch juist. Als je abonnement afkort schrijf je ook abbo en niet abo want je zegt geen aaa-booo
In België spreken we het naar mijn gevoel wel met korte i uit.
Maar het komt toch ook van bibliotheek en niet biebliotheek en dat spreek je ook bieb uit
Ja alleen taaltechnisch spreek je bib met een korte i uit, en daarom wordt in Nederland bieb geschreven.
oh van mij mag dat algemene kost worden!!! zou mijn werk (oa beheer van cultuurlandschap) een stuk makkelijker maken als mensen hier interesse in en kennis van hadden
en ook meteen een ‘‘ik voel me oud’’ momentje want tiener-me had nooit gedacht dat ik met passie over cultuurlandschap op het forum zou postten in plaats van shoptopics maken
Mijn leerlingen (13/14 jaar) vroegen vandaag wat msn’en was. Toen zei iemand dat haar moeder dat altijd deed toen ze ‘nog jong’ was. Er waren ook een paar die niet wisten wat sms’en is
Haha en bellen doe je via whatsapp of discord alleen maar nog… Ik moest echt laten zien dat het telefoon icoontje bestaat en dat je op die manier ook contact met thuis kunt krijgen (netwerk van kind deed het niet)
Ik merk dat ik oud word omdat ik dingen doe zoals mijn ouders. Ik luister op de radio enkel praat programmas zoals BNR.
Nou younger me had dit nooooooit verwacht.
Ja dit snap ik toch echt niet. Elke keer kortsluiting als ik gebeld wordt door (externe) collega’s via whatsapp. Wat is er mis met gewoon normaal bellen?
Met het risico nu echt oud te klinken, die verbinding is ook zo slecht
Ik weet het waarom niet, gemakzucht want die app staat toch altijd open?
Geen belminuten hoeven kopen? Ik heb meldingen ook niet aan staan. Als ik dan gebeld word begint m’n telefoon te trillen en moet ik nagaan of het whatsapp, whatsapp business of Signal is. Ben dan meestal al te laat.
Ik heb ook geen onbeperkt data bundel en vind het erg vervelend ook
Je zou denken dat die belminuten tegenwoordig het probleem niet meer zijn qua kosten. Voor mijn gevoel is een onbeperkt bellen bundel wel redelijk standaard. Alleen videobellen doe ik wel via Whatsapp omdat dat via mijn gewone minuten wel weer geld kost volgens mij
Haha zo luister ik tegenwoordig veel regionale radio. Mijn ouders ook en vond dat echt zó stom vroeger!
Gisteren was ik met mijn vriend uit geweest om toch te proberen om wat meer plezier te maken in ons leven en ons weer jong te voelen. Nou, ik heb me nog nooit ouder gevoeld eigenlijk. Eindstand was dat we ons alleen maar afvroegen waarom we in godsnaam de comfort van ons huis hadden verlaten voor dit. Er was ook een moment dat mijn vriend zo’n soort depressieve uitdrukking had terwijl er een strobe light was en echt ik pieste bijna in mijn broek van het lachen. Ook begon mijn vriend zijn knie zeer te doen van het dansen zei hij haha. Het feestje was voor 30+ mensen, maar eigenlijk was dat ook best wel confronterend ofzo want veel mensen waren dik in de 50. Misschien dat we het wel nog een keer een kans geven, maar uitgaan moet echt in een groep met zn tweeën is het gewoon awkward eigenlijk
Ik zie dit helemaal voor me…
Hahaha ja het was echt de meest mediocre uitgaanservaring die ik ooit heb gehad