Het 'Ik voel me oud' topic

@willem @Duif Dat lijken ‘moderne’ versies van gorrillas te zijn. Daarbij moest je elkaar met bananen bekogelen. Voel me wel echt oud nu :yum:

2 likes

omg redcat ja! ZOVEEL gespeeld! Wist niet eens dat dat via de Rabobank was? Nou weet ik wel waarom we alle varianten hadden die er maar waren, aangezien m’n ouders daar klant waren. Als ik het nog had liggen dan was ik het nu gaan spelen.

Ik had trouwens wel een andere Redcat dan die screenshot dan jij laat zien, wij hadden deze:
redcat

23 likes

Wisten jullie dat Carlo Boshard de stem van Redcat in heeft gesproken? Snap niet dat ik dat destijds niet doorhad. Kwam er pas een paar jaar terug achter.

De uitgever van Redcat (Davilex) zat ook achter a2 racer, grachtenracer enz. Geweldige spellen waren dat, zou ze graag nog eens spelen maar m’n computer is te nieuw dus kan dat niet, zelfs niet in windows 95 of 98 modus :face_with_symbols_over_mouth: over oud voelen gesproken

1 like

Ik!!! En dan ging ik via het internet mooie achtergronden vinden (of tekenen in paint) zodat het leek alsof ik ze meenam naar het strand of het park!

Ik hielp vorige week bij de introweek van m’n universiteit en die 18-jarigen zijn vaak nog zulke kindjes :scream: kan me niet voorstellen dat ik toen ook zo was, ik word oud

5 likes

Ik dacht de afgelopen week nog aan de redcat spelletjes maar kon ze online niet vinden omdat ik de namen verkeerd in mijn hoofd had (gezocht op bruno ipv brutus). Dankzij dit topic weet ik het weer

Ik zat net met 20/21 jarigen te praten die in elke zin wel een Engels woord verwerkten: “dat was echt unbelievable!” En “weet je nog toen je crazy off road ging”. Toen dacht ik:" jezus de jeugd van tegenwoordig maakt er echt een kunst van om normale Nederlandse zinnen een Engels tintje te geven ". Ik ben 24…

6 likes

Ja echt heeel vies en ik wilde het ook altijd opeten voordat het goed droog/hard was

1 like

Ja A2 racer daar dacht ik gister nog aan!! Geweldig spel! Ik had vroeger ook 102 dalmatians puppies to the rescue en tarzan als pc game. Dat waren mijn favo’s :smile:

2 likes

Ik had hetzelfde gevoel toen ik laatst eens de Cosmogirl opensloeg. Half engels tegenwoordig, not normal gewoon. Zou me niet verbazen als we over x jaar allemaal gewoon Engels praten hier.

3 likes

Ik voel me oud… redcat is na mijn tijd zie ik.

1 like

En dat te bedenken dat we van een Engelse naam zijn overgestapt naar het Latijn. :wink:

2 likes

Omg ja! En maar proberen kittens en puppies te maken.

Omg A2-racer

De herinneringen

Vroegah…
Speelde ik dus RedCat (de educatieve versie, wist niet eens dat dat eerst via de Rabobank ging), enkel omdat het een kat was. En omdat ik alle spellen van RedCat kreeg, kreeg mijn broer we spellen van A2-racer. Uiteindelijk hebben we elkaars spellen uitgespeeld. :sweat_smile:

We waren ook gek van dit spel, 1997 alweer joh wtf

6 likes

Wij hadden bekers van fc knudde, je kon die bij de c1000 sparen dacht ik?

3 likes

Redcat!!! Toen ik mijn vriend net kende had hij dat spel voor me geïnstalleerd en de computer zo ingesteld dat je het nog kon spelen, want het ging veel te snel anders. Hij snapte niet waarom ik daar zo gelukkig mee was.

4 likes

Ja, dat was ergens in 2000 geloof ik. Wij hadden ze allemaal. :open_mouth: Vgm zijn ze na de scheiding van m’n ouders verloren gegaan.

Ik heb Snapchat na 5 keer proberen maar voor altijd opgegeven :frowning:

Liep gister door de Miss Etam met mijn moeder en zag best veel leuke kleren. Maar ik zie het echt als een winkel voor moeders en kan me er nog niet overheen zetten iets te kopen/passen. Slaat nergens op want wat maakt het merk nou uit?? Maar dan voel ik me zooo 50+ terwijl ze ook adverteren met jongere vrouwen en er werken jongere vrouwen en zat jonge vrouwen die er wél kopen maar toch. Ik voelde me zo oud dat ik die kleren leuk vond. Was een paar jaar geleden ondenkbaar, al was het maar uit principe.

8 likes

Ja Snapchat… :weary:

Ja, heb ik ook echt een tijd gehad. Nu is dat idee eindelijk weg, maar had precies hetzelfde!