Het influencertopic #22

@MyMoon volgens google:

De cacaoplant werd door de eeuwenoude Maya’s en Azteken beschouwd als een ‘heilige boom’ en als ‘Food of the Gods’. Kakaw, zoals het ook wel geschreven wordt, is een vrouwelijke spirit – girl power baby – met een krachtige wijze en zachte energie, die je op een hele subtiele en liefdevolle manier in staat stelt waar te nemen wat er zich in je hart afspeelt. Dus als je op zoek bent naar meer verbinding met je intuïtie, onderbewustzijn en innerlijke kracht, dan zou je een hedendaagse versie van zo’n ceremonie bij kunnen wonen. Het drankje zou daarnaast ook nog eens helpen om je hoofd tot rust te brengen en je creativiteit een boost te geven.

Het gaat denk ik hand in hand met manifesteren, je moneymindset en op je hoogste frequentie/vibratie/whatever zitten

8 likes

Gaat ze dan ook de tijd die ze niet kookt werken?? Want als dat niet het geval is klopt de rekensom niet.

Dit háát ik overigens ook aan de huidige tijd. ‘Nadenken over wat ik wil eten en de ingrediënten kopen kost me teveel tijd en energie dus ik bestel alleen maaltijd boxen en in de rij staan in de super is irritant dus ik laat flitsbezorgers alles brengen.’ Hier gaat de maatschappij aan stuk in mijn ogen.
(Jaaa er zijn begrijpelijke uitzonderingen… maar dat zijn uitzonderingen)

24 likes

In wat voor zin vind je dat schadelijk voor de maatschappij? Ik vind het alleen maar makkelijker geworden maar misschien zie ik iets over het hoofd?

1 like

Nou flitsbezorgers rijden voor een hongerloontje en ontzettend gevaarlijk. Want ze moeten een aantal boodschap bezorgen in een bepaalde tijd. En mochten ze een ongeluk krijgen en daardoor even niet kunnen werken. Jammer maar helaas. Het zijn zzp’ers dus ze krijgen niet doorbetaald met ziekte.

29 likes

Ja, het is weer zo’n uitloper van de white girl sprituality beweging vol met cultural appropriation, zoals ze ook al deden met bv palo santo.

12 likes

Ik zag vandaag een filmpje van iemand die eten had besteld en die bezorger kwam helemaal kapot en doorweekt aan want als hij een bepaald aantal had gehaald zou hij een bonus krijgen. De bonus was 15 euro…
“Hoezo is dit schadelijk” schat…

6 likes

Het ging iver meer dan alleen flix bezorgers. Als ik eerlijk ben had ik het berichtje zelf ook eerst verkeerd gelezen. Ik las het als boodschappen en maaltijdboxen vestellen is schadelijk en flixbezorgers zijn schadelijk. Die flixbezorgers zijn zeker schadelijk maar zoals die maaltijdboxen is dat dezelfde omstandigheden?

2 likes

Er ontstaat een (nog groter) onderscheid tussen de ‘haves’ en ‘have nots’.
Natuurlijk bespaart het tijd, voor de besteller. Maar is dat het waard? En wat doet de besteller in de bespaarde tijd? Series bindgen, scrollen op de socials? Er is echt helemaal niets mis met even naar een winkel lopen, glimlachen naar de mensen die je tegenkomt of - stel je voor - een praatje maken.

20 likes

Ja, maar vooral het gebedel via stories. Voor die fiets bijv

Edit: oh het is weg zie ik

5 likes

Dit gaan dan over Hello Fresh in Amerika. Maar de enige reden dat dit in Nederland niet gebeurd is omdat we strengere regels hebben.

5 likes

Wat ik wel interessant vind aan maaltijden en boodschappen laten bezorgen is dat het luxueus kan voelen terwijl het eigenlijk niet heel veel kost.

Maar ja dat het weinig kost is ook precies het probleem natuurlijk.

3 likes

Zit achter een betaalmuurtje.

Het is een leuk artikel, maar als ik het me goed herinner schrijft hij ook over een student die aangeeft zich eenzaam te voelen maar ook voornamelijk gebruik maakt van bezorgdiensten, en dat vond ik gek. Naar buiten gaan, mensen zien, praatjes maken, een beetje lummelen in de supermarkt. Menselijk contact buiten je bubbel is behoorlijk waardevol.

8 likes

Maar het helpt niet tegen echte eenzaamheid, kan ik je vertellen uit ervaring. Eenzaamheid is juist het missen van verbinding met mensen, echt contact. Niet de koetjes en kalfjes die je hebt bij de kassa bij de Appie.
Wil niet zeggen dat het niet beter voor hem zou zijn om zelf boodschappen te doen, maar ik denk eigenlijk niet dat het veel bij zou dragen aan het wegnemen van zijn eenzaamheid. Eenzaam zijn is meer dan alleen zijn.

46 likes

Oh ik neem het eigenlijk wel altijd als ik last heb van m’n zonnestaart en dan werkt t echt super goed!

7 likes

Vlecht.

11 likes

Haha ohja dacht al iets klopt niet :joy:

12 likes

Daar ben ik het mee eens hoor :slight_smile:

7 likes

Valt wel mee toch? Haar account is wel een online reclamefolder met al die linkjes in haar stories maar ze vraag niet meer om tikkies

5 likes

Het antwoord is :sparkles::sparkles:middelmatige luxe :sparkles::sparkles::sparkles:

8 likes

Ik heb dit werk ook gedaan. Ik vond het super leuk, echt beste bijbaantje ooit, maar super belangrijk: ik ben Nederlands. De internationale studenten moeten veel harder werken van de shiftleads. De shiftleads zijn vaak ook studenten van 19 ofzo en als je dan een beetje met ze meelacht en kletst zijn ze heel makkelijk. En dit was niet bij 1 vestiging of shiftlead maar bij allemaal (waar ik ben geweest). Internationale studenten of collega’s zijn vaak ook nog veel afhankelijker van het werk. Vind dit ook wel goed om te benoemen.

3 likes