Het influencertopic #22

De discussie wordt voortgezet vanaf Het andere YouTubers/bloggers topic #21 - #5180 door Luzarl.

Eerdere discussies:

28 likes

@morange

Ik ben een millennial en mijn zusje is een gen z (tien jaar jonger) en ik word er letterlijk GEK van. Ze doet alsof ik niks van het leven begrijp, een halve boomer ben en sowieso niet trendy ben. Uitspraken als: oh ken je Bereal? Elke halve zin begint met ja mijn generatie
 en dan volgt er altijd iets waardoor haar generatie beter/cooler is. Het zit hoog :smiling_face_with_tear:.

Anyway, deze millenial wil graag weten wat die zeehond emoji betekend in de commentaar op Bonnies TikTok.

-edit om deze post nog meer millenial te maken: Eerste!!!1!1!!

54 likes

@viking hahah precies die jij in het vorige topic post kwam ik vandaag tegen.

4 likes

Ja ik vind het best een heftige en emotionele post van een wildvreemde en om dat dan hier te kopiëren. Je zal maar je eigen post tegenkomen :tired_face:

9 likes

Dit is wel precies de reden waarom ik het niet thuis vind horen op LinkedIn. Dit heeft zo’n hoog Facebookgehalte, plaats het lekker daar. Ik vind ook dat deze posts altijd een heel hoog humble brag, how can I make this about me gehalte hebben. Over andermans rug een inspirerende post plaatsen. Kijk hier heb je mijn zieke familielid waardoor IK veel sterker geworden ben :pray:t2:. Ik vind dat toch een beetje smakeloos.

Edit: Ik gebruik LinkedIn veel, maar wel alleen zakelijk en ik heb het voor mijn werk nu eenmaal nodig. Ik hoef dit soort dingen van wildvreemden daar gewoon niet te zien eigenlijk. Het irritante aan het algoritme van LinkedIn is dat je er helaas niet aan ontkomt als mensen in je netwerk zo’n bericht ‘liken’ of erop reageren. Ik kan nog zo vaak op ‘ik wil dit niet zien’ klikken, maar er is geen beginnen aan. Zag vanmorgen als eerste ook weer een bericht van Ranomi Kromowidjojo over haar deelname aan WIDM. Wat moet ik daarmee. :tired_face: Grote, persoonlijke ergernis dit dus haha.

16 likes

Er wordt toch niks gemeens over gezegd? Ik ben het er wel mee eens dat het gewoon niet thuis hoort op een zakelijk platform zoals LinkedIn.

7 likes

Ik vind deze eigenlijk ook wel meevallen, plus dat verdriet en rouw ook niet echt iets rationeels is dus voelt een beetje gek om over dit onderwerp over aandacht/ego te praten.

5 likes

Ik vond het ook wel een goed voorbeeld. Juist het hele persoonlijke en het ‘how can I make this about me’ komt hier goed in terug.
En dit kent vele vormen nu dan misschien een van de heftigere zaken om mee te maken, maar ik zie dit ook bij geboortes, relatiebreuken, opgegroeid in de bijstand en nu Master gehaald etc.

Ik hoef van Manager X van bedrijf Y waar ik 2x per jaar een praatje mee maak niet via LinkedIn te weten dat zijn huwelijk is stukgelopen en dat hij er sterker uit is gekomen. Hou dat lekker voor jezelf en plaats gewoon iets over dat jouw afdeling voor een nieuwe feature heeft gezorgd in je software.

13 likes

Ja mee eens hoor dat het niet op LinkedIn “hoort”, vond het alleen niet zo netjes om er hier lacherig over te doen.

3 likes

Maar er wordt toch niet lacherig over gedaan, het wordt alleen als voorbeeld gegeven van een post die niet op LinkedIn thuishoort. Waar ik het helemaal mee eens ben. Ik zit vrij veel op LinkedIn om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen in mijn vakgebied, maar ik word ook echt gestoord van al dit soort posts. Het interesseert me echt niks dat je goed bent in time management en ondanks dat je een eigen zaak runt en drie vrijwilligersjobs hebt ook nog drie weken op een eiland ergens in de zon kunt zitten. Zet die tips voor time management op LinkedIn in een korte bondige post en je vakantiefoto’s en het ellenlange verhaal erom heen op facbook ajb.

23 likes

Ik stoor me er zelf niet zo aan, maar snap je punt. Ik vind zelf tot bepaalde hoogte persoonlijke verhalen wel leuk, maar ik gebruik LinkedIn dan ook niet heel intensief dus dat zal ook wel het verschil maken.

2 likes

Wat irritant joh. Ik kan me niet herinneren dat ik of mijn vrienden dit ook deden over dertigers toen we begin 20 waren? Maargoed toen hadden we ook alleen Hyves en begon Facebook net op te komen :sweat_smile:

5 likes

Ik vond mijn 7 jaar oudere broer en zijn vrienden juist heel cool :joy: Maar inderdaad, geen internet. Compleet andere wereld en manier van beĂŻnvloed worden door trends.

8 likes

Ik dacht dat ik redelijk bij was met alle trends, maar de zeehond emoji snap ik ook niet.

4 likes

Heb het uiteindelijk opgezocht en eerste resultaten waren: cute and funny animal (hahaha ok). Maar blijkbaar kan je het ook in de context gebruiken als: bruh. Het voorbeeld wat ze gebruikten was: person 1: my ex had sex with a ‘hier staat stond iets stom vrouwonvriendelijks’ person 2: seal emoji

7 likes

Is het niet de emoji vorm van de Awkward moment seal meme?

image

11 likes

Oja dit zou ook goed kunnen hahaha

4 likes

Ja, die obsessie met de generatie ook. Steeds ‘dat is echt mijn generatie’ en dan gaat het over dingen als wel of geen kinderen willen of twijfelen over welk vakgebied je in wil en hoe je iets kunt betekenen voor de wereld. Dat is niet iets van je generatie, dat is je leeftijd.

5 likes

Dat zijn wel dingen van een generatie, maar alleen diegenen die dat niet los kunnen laten en moeite hebben met ontwikkeling gaan daar over schreeuwen.

2 likes

Ik ben dat gezeur over generaties ook echt zat. En vooral mensen die dan net aan onder gen z vallen maar dan perse bij de millennials willen horen. Gen-z’ers maken millennials belachelijk en vice versa. Dat gezegd hebbende ben ik het er niet helemaal mee eens dat het bij de leeftijd hoort. Ik denk dat de generatie van nu zich wel bewuster is van het klimaat en de problemen in de wereld. Ik heb het idee dat dat nu veel meer speelt dan 10/15 jaar geleden. Daarentegen ziet een overgroot deel van de oudere generatie, zogezegde boomers, dit vaak niet in. Althans, dit is wat ik veel zie en hoor.

7 likes