Het influencertopic #22

Cynthia vraagt aan de deelnemers van haar voorbije afvalsessie wat er voor hun veranderd is sinds ze haar sessie gevolgd hebben. Hoeveel eerlijke antwoorden ga je hierop krijgen? Gaan mensen het echt toegeven als ze er niets aan hadden of er niets mee hebben gedaan? Zou ze dit delen? En wat voor Cynthia werkt wil toch niet zeggen dat dit voor een ander ook werkt?
Voor mij is de shift maken naar meer bewegen/gezonder leven afhankelijk van het moment in jouw leven, eventueel na een moeilijkere periode of ziekte, of wanneer je zelf tot het inzicht komt ‘ik wil het anders’ . Volgens mij gaat een sessie Cynthia hier echt niet voor zorgen

3 likes

Ik weet niet of iedereen eerlijk antwoord heeft gegeven, maar het is iig vooral heel erg korte termijn. En veel mensen zijn natuurlijk in het begin wel heel erg gemotiveerd en passen alles toe in hun leven, maar na een tijdje blijft er vaak niks van over. Dus misschien dat ze nu inderdaad wel al haar tips aan het toepassen zijn, maar ik denk inderdaad dat er uiteindelijk (bijna) niemand dezelfde leefstijl ‘switch’ gaat (kunnen) maken als Cynthia zelf heeft gedaan.

7 likes

Het staat wel benoemd in haar dagboek die net online is gekomen.

Hoewel ik me dood erger aan haar verdienmodel rondom dat ze 23kg is afgevallen, heb ik wel bewondering voor dat ze zo haar leven omgegooid heeft en ook echt lijkt te genieten van het sporten. Denk dat een nieuwe personal trainer haar ook goed doet, dit is er volgens mij wel eentje die er wat van zegt als ze 3 cm squat of de smith machine gebruikt om te squatten.

8 likes

Zo’n sessie kan zeker wel bijdragen, zelf heb je ook wel eens een gesprek of lees je iets dat je een inzicht geeft. Maar verder eens dat naar veranderingen vragen nu echt geen zin heeft. Doe dat over een half jaar of een naar maar eens

5 likes

Ze heeft de antwoorden van de week gedeeld en daar zat 1 negatief antwoord tussen van iemand die zei er niet veel aan gehad te hebben.

Oké heb ik dan wellicht over gezien, wel goed dat ze transparant is!

2 likes

1 negatief antwoord delen betekent niet dat ze transparant is. Misschien juist niet, door maar 1 van de 20 negatieve te delen en alle 5 positieve bijvoorbeeld. Daardoor ontstaat juist een vertekende beeldvorming.
Maar misschien is ze wel eerlijk en transparant, who knows.

25 likes

Marit en dylan haegens zijn ouders geworden van een dochter genaamd “Nami”. Had echt een traditionele Nederlandse naam verwacht. Aangenaam verrast, leuke naam.

7 likes

Wat een leuke nami

153 likes

Zij zijn fan van Japan zag ik laats zou het een japanse naam zijn.

4 likes

Ja, op insta staat ook de betekenis ervan en dat vind ik opzich wel mooi.
Marit betekent dochter van de zee, Dylan zoon van de zee en Nami is golf in het Japans.

50 likes

Ze heeft 1 wat kritischere reactie gedeeld en de rest is positief. Ze heeft overduidelijk een selectie gemaakt want ik had een kritische reactie achter gelaten (als test) maar die deelt ze niet. :grin:

13 likes

Heb jij de sessie bijgewoond?!?! :smiley::smiley:

4 likes

Gewoon benieuwd, maar waarom is het niet goed om te squatten met de smith machine?

1 like

Haha nee! Maar ik was benieuwd of ze kritische reacties zou delen. Niet dus :laughing:

14 likes

ik vraag me altijd af hoeveel betekenissen van namen ‘echt’ zijn hahaha, heb zo vaak het idee dat er maar een betekenis bij wordt getoverd die vrij weinig met de naam te maken heeft

27 likes

eerlijk wel jaloers op mensen met een mooie betekenis

4 likes

Is het niet zo dat ze kan zien wie er antwoordt, en dus ook of de gebruiker achter een antwoord wel heeft deelgenomen? Dat zou ook een goeie verklaring kunnen zijn waarom ze jouw (nep)antwoord niet deelt.

10 likes

Vraag me af of er nog meer One Piece kijkers zijn op het forum :eyes:

Ik vind het wel een leuke naam maar met zo’n Nederlandse achternaam zou ik het zelf niet kiezen. Maar goed het is ook niet mijn kind haha

4 likes

Het is natuurlijk iets genuanceerder dan 1 zinnetje hierboven en het zal echt niet voor iedereen even slecht zijn (sterker nog: denk dat het nog geen eens zo slecht is voor de basics, maar het is gewoon niet zo denderend als je focust op je techniek en performance), en je zal vast je houding kunnen aanpassen zodat de smith machine ok-ish is (even allerlei “ja maars” ingebouwd).

Maar eigenlijk komt het erop neer dat de smith machine je forceert om de squat in 1 bepaalde movement te doen (of dit nu past bij je lichaam of niet, terwijl je lichaam in meer richtingen dan enkel verticaal beweegt normaal gesproken). Deze geforceerde beweging zal ervoor zorgen dat je ook veel sneller een blessure kan oplopen (ik schrijf dus expres kan, het hoeft niet natuurlij). De squat is best een gevoelige oefening, waarbij als je goed en zwaar wilt squatten vorm belangrijk is (er is nogal een verschil tussen iemand met korte benen die maar 1.65 is, of iemand van 1.85 met hele lange benen) en je allerlei kleine wijzigingen doet in je techniek om je performance te optimaliseren (nadat je basistechniek in orde is). Doel van deze optimalisaties is om de vorm ideaal te maken naar je lichaam (en zo zwaar mogelijk te kunnen tillen).

Andere reden waarom ik er zelf geen fan van ben is dat bij een smith machine je helpt te balanceren, terwijl je bij de normale squat daar ook energie/kracht in stopt (misschien niet de beste reden om er geen fan van te zijn maar ik kan “zo effectief mogelijk willen sporten” niet rijmen aan een machine die een gedeelte van de oefening al voor je doet). Daarnaast helpt de smith machine in gewicht tillen: het komt vaak voor dat men veel zwaarder kan bankdrukken/squatten op een smith machine dan in de vrije vorm met slechts een barbell.

Kortom: zal allemaal niet zo slecht zijn die smith machine, maar als je serieus sterker wilt worden en efficient wilt sporten zou ik niet zo snel vor een smith machine gaan. (Dit is dus heel erg geschreven vanuit mijzelf die traint met een powerlift schema (tot voorkort met een powerlift personal trainer) om zo sterk mogelijk te worden op een zo efficient mogelijke manier. Als je gewoon traint omdat het goed voor je is en je niet perse traint om zo sterk mogelijk te worden zal dit allemaal niet zo boeiend zijn).

7 likes